S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 6 september 2010 09:01

vem killen är som ryter på bilden nedan.

Tyvärr - jag vet inte. Jag var inte hemma när bilden togs och jag kan inte se på bilden heller vem det kan vara. Faktum är att de alla är väldigt lika varandra. Små skillnader finns, någon är ljusare, någon är lite mindre osv. 

Fick en kommentar från Anneli som är matte till Jasper, kullens pappa. Hon tycker ungarna är väldigt lik sin pappa och jag håller med. Jag tror alla ungarna kommer att se ungefär likadana ut, som sin pappa Jasper, se här:

  

Jasper ovan 5 veckor

  

Jasper vuxen. 

Pappan Jasper är en mycket vacker, stolt sibirier. Han är otrolig i sitt temperament. Social och gosig. Jag vet för jag har träffat honom två gånger. Han är bara en sån underbar katt. Det sägs att kattungar ärver temperament från sin far. Vet inte om det stämmer men om det är så, så lär det bli väldigt gosiga ungar! 

Av Margita - 5 september 2010 21:59

Bidde bara 2 foton idag   Dottern tog dem ikväll i dåligt ljus....

    

Annars har jag varit ute i solskenet idag. Se här vad jag har någon minuts promenad från där jag bor. 

    

Jag älskar att bo så nära landet! Har jag gjort ända sen jag flyttade från Kungälv på 80-talet. Mina grannar har varit får, tjurar, höns och diverse tvåbenta.   

Ikväll fick jag äran att följa med en kompis till hennes träning hos Borås Spelmansgille. Jag som alltid velat kunna spela fiol blev lite avis....jag vill också! Men det är ju bara att börja egentligen.....  

  

Imorgon SKA jag fota kattungarna!! 

Av Margita - 5 september 2010 17:30

Ja, ni undrar säkert när de i allsin dar ska visa sig här på bloggen!?! Det undrar jag med.....  

Saken är den (nu kommer alla ursäkter!) att idag har det varit ett strålande sommarväder och då klarar inte jag av att vara inne, inte ens för att fota kattungar. Sen har min dotter behagat att hålla sig hemifrån och jag behöver hennes hjälp. Men hon kommer snart......fast då åker jag istället....

Ska följa med en fiolspelande kompis och lyssna när hon spelar med Borås spelmanslag. Kul! Har alltid velat spela fiol.....

Så jag är ledsen.....det dröjer ett tag till. Förhoppningsvis får jag in några foton ikväll om min dotter fotar med sin bästa kamera. 

Håll ut!   

Av Margita - 4 september 2010 22:08

Idag har jag skaffat märlor så att jag kan fästa mina hemmagjorda grindar vid dörrkarmarna. Jag tänker skärma av min dotters sovrum, dit får inte kattungarna gå. Hon har nämligen en dubbelsäng som säkert är rolig att gömma sig under och jag vill inte leta efter kattungar under stora sängar.   

Det räcker gott och väl med alla andra skrymslen och vrår.   

Imorgon lovar jag att ni ska få se bilder på de små. 

Ingen har förresten kommit ut ur lådan än. Det dröjer nog ett tag till.....

De är däremot mycket livligare nu när de är vakna. Jag har suttit flera gånger och bara tittat fascinerat på dem när de rör sig och liksom vaggar fram och tillbaka. Ett tag såg det ut som en av dem försökte sätta sig, så gulligt. 


Av Margita - 3 september 2010 15:08

Nu har jag bestämt mig för att inte störa de små liven förrän på söndag. Då är de 2 veckor och då kör jag hårt med både gruppfotografering och solo, bara så ni vet grabbar!   

Hoppas jag får hjälp av min dotter då. Hon har en bättre kamera och är en duktig fotograf. Tillsammans ska vi väl kunna bemästra de livliga krabaterna.   

Nedan en bild på Aram? för ca en vecka sen.

  

Av Margita - 3 september 2010 11:44

Nu har jag lagt ut vaxduk plus mjuk go filt på golvet i tvättrummet så att kattungarna kan göra ditten och datten så småningom   

Fast jag misstänker att jag inte har de kvar där alltför länge. Utrymmet är lite väl litet. Vi får se. Det ger sig.

Emelie: jag vet, jag älskar ju silver och blått, men vet du vad? De här färgerna med lite golden i är ju bara så underbara! Det blir lite viltkänsla över det och sibbarna är ju/ska vara "vilda".   Jag tror t.om att jag föredrar de här viltfärgerna även om just silvriga katter också är nåt speciellt. Men en RIKTIG sibbe är viltfärgad   hmmmm....

Av Margita - 2 september 2010 21:32

Nu får jag lägga ut vaxduk på golvet i tvättrummet och mjuka sköna plädar för snart lyckas de nog ta sig ur lådan!   

Nu ikväll hörde jag ett himla liv från lådan och när jag tittar till dem så är alla i ivrig rörelse och en av dem är på kanten och krafsar uppåt. Hihi...en tidsfråga - imorgon är det jag som gör golvet skönt för nyfikna små kattungar.

Av Margita - 2 september 2010 21:04

Lille Aram är verkligen en cool kille. Han är hittills i alla fall den lugnaste av alla i kullen. När jag la honom på bordet för att fota honom blev han nyfiken  och tittade sig runt med sina nyöppnade ögon. Tror inte han ser så bra än förstås.

Bilderna blev ju inte alls bra - tagna på kvällen med glödlampeljus över bordet....jag får fota endast i dagsljus.

Jag lägger upp bilderna ändå.....  

      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards