S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2010

Av Margita - 30 november 2010 12:49

I eftermiddag ska jag, trots det fina vädret, titta på en film på TV.   

SVT 1 visar nämligen "Svarta Damen" från 1958 och jag har starka barndomsminnen från den tiden när filmen gick på biograferna. 

Vi barn i kvarteret skrämde upp varann med att Svarta Damen hade setts i olika trappuppgångar. Skräcken spred sig bland oss barn. 

En dag gick ryktet att hon setts i min trappuppgång!   Jag var 6 år vid denna tid och fantasin var livlig. Vi barn trodde blint på att det var sant att någon verkligen sett en Svart Dam. Hu, så hemskt! Jag var livrädd och vågade inte gå in i min egen uppgång. Kommer inte ihåg hur jag till slut kom hem.....

Här beskrivs filmen. Idel otroligt duktiga skådespelare så det kommer att vara värt att titta på filmen bara för det. Det ska också bli intressant att se vad det var som satte skräck i så många det året, har för mig att även en del vuxna blev påverkade. 

Av Margita - 30 november 2010 12:26

  

Denna vackra katt heter Timofej from Russian Kings of Siberian Forest. Det är en katt som finns i många stamtavlor i Sverige. 

Till exempel så är det min Algots farfar och min Alices morfar.

Av Margita - 29 november 2010 12:59

och jag som också älskar hundar, är sugen på en Finsk Lapphund

  

men i filmen är det en Husky som "pratar".....så gulligt!   

Av Margita - 29 november 2010 12:47

Haha...hittade en sån rolig film om att slå in katter så här till jul!   


Av Margita - 29 november 2010 12:33

...är en arg Agnes....  

  

Av Margita - 29 november 2010 11:55

Jag har känt mig lite nere några dar.....tills jag kom på att det kanske har att göra med att kattungarna flyttat?

Tyckte först inte att jag kände av nån saknad, men sen blev jag så låg, tyckte det mesta gick i ultrarapid och det kändes tyst och tomt....  

Inga roliga, gosiga kattungar att leka och gosa med, inga härliga människor att prata med, inga....jaja, allt har sin tid, jag vet. Men lite deppig blev jag. 

Var faktiskt tvungen att höra med Emelie (MissEmmis) om hon kände igen symptomen (hon har ju haft fler kullar än mig) och jodå, hon kände igen sig väldigt väl. Så det är bara att rida ut den här känslan och vila i att det hela gick så bra och att jag fått äran att vara med världens goaste kattungar deras första tid på jorden!     

  

Av Margita - 29 november 2010 11:46

Vill ni följa en ny kull Sibiriska katter så gör det här!

Nedkomst väntas vilken dag (timma, minut) som helst!   

Av Margita - 29 november 2010 10:15

Nu har jag gjort ett litet bildspel om Alija-kullen. Nu återstår bara att publicera det både på bloggen och på min hemsida. Har ingen aning om hur man gör.....

Kanske någon annan vet? Ska jag kanske lägga in den på YouTube först...? 

Detta blir det första bildspelet som handlar om kullen. Sen gör jag ett annat bildspel där varje kattunge presenteras.

Det här var så roligt så det kommer jag att göra fler!! 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards