S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2012

Av Margita - 31 oktober 2012 16:31

Ikväll får katterna och jag besök.

Calypso, Caelyns bror, kommer på besök och stannar hos oss en hel vecka!   

Anledningen är att familjen åker till sol och bad i värmen och detta är planerat sen Calypso flyttade för tre veckor sen.

Det ska bli så spännande att se katternas reaktion. Undrar om de kommer ihåg varann?   

 

Calypso sista veckan hos mig. 



Av Margita - 30 oktober 2012 20:07

Det är redan 2 år sen min allra första kull flyttade hemifrån.

En av dem, Aslan, blev tyvärr aldrig pappa som jag och ägaren tänkt oss.

Men så kan det vara.

Jag tycker han blivit en mycket vacker sibbe och han är bara 2 år. 

Sibbar utvecklas ända upp till 5-årsåldern.


 

Senga's Alija Aslan, drygt 2 år

Foto: R. Öhlin

Av Margita - 30 oktober 2012 15:32

 

Japp!

Idag har jag solat på stranden i Miami - hehe

Underbart skönt var det!

Gör gärna om det.

Tack Emelie för en trevlig dag! 

Läs mer här!   

Av Margita - 29 oktober 2012 07:58

      Kommer ni ihåg att jag pratade om ett veckoschema? Det var innan jag visste om jag skulle bli beviljad hel sjukpension. Nåväl, nu är jag ju hel sjukpensionär, hehe, det låter det - HEL sjukpensionär.   

Något veckoschema är ännu inte klart för om sanningen ska fram så RUSAR tiden fram och jag fattar inte att den kan gå så fort. Den går ju fortare nu när jag inte arbetar! Dessutom har jag massor att göra! Det är förstås absolut inget minus. Jag är lycklig över det!

Känns som jag fått nya krafter och nya möjligheter efter flytten hem till Ytterby/Kungälv.

Det enda jag saknar är närkontakten med min dotter men man kan inte få allt här i världen. 

Fast liiiite ordning börjar jag få på veckorna. Så här långt har jag kommit:

 

Fru Uggla ser till att jag jobbar ordentligt!   


Varje morgon mellan 8-9 bloggar jag. 

Om det inte är träningsdag på Sportlife så tar jag en rask promenad efter 9. 

Måndag har jag Zumbaträning. 

Tisdag är tom - men ska vikas för något, kanske studier? 

Onsdag är träningsdag - då kör jag ett pass på maskinerna.

Torsdag har jag engelska med grannarna, en mycket enkel engelska, och jag är där endast för den sociala samvaron. Men några nya ord lär jag mig trots allt emellanåt.   

Fredag är lite öppet fortfarande.

Lördag och söndag gör jag vad jag vill. 


Som jag sagt förut så vet jag att det är väldigt viktigt att ha struktur på dagarna när man inte arbetar.

Annars är det mänskligt lätt att "förfalla". 

 

Jag vill få in fler saker i mitt schema men det får mogna fram.

 

 





































Av Margita - 26 oktober 2012 09:52

Jag är en allätare vad gäller musik och just nu lyssnar jag mycket på populärmusik från 1930 och 40-talet. 

Kanske det beror på att jag är född 1952 och den musik som spelades på vår radio hemma när jag var liten var just musik från 30 och 40-talen. 

Kommer också ihåg att mamma brukade gå och sjunga några sånger som var populära då, som till exempel "Två solröda segel"

En sångare/dansare som jag älskade när jag var liten var Danny Kaye.

Han har även gjort några filmer och här sjunger han en låt som Tommy Dorsey gjort känd "the music goes round and round". Den låten har fastnat rejält i mitt huvud. 

Så här låter det när Danny Kaye sjunger den och den tidstypiska söta, charmiga lilla tjejen.   


Av Margita - 26 oktober 2012 09:20

Caelyn har upptäckt att det är gott att vila vid det nu varma elementet. 


 

Av Margita - 25 oktober 2012 08:25

Jag har kommit till insikt att den roligaste träning för mig är den som liknar dans, alltså att man gör rörelser och tar danssteg till musik. Det är helt underbart! För mig är det glädje och jag längtar till de dagar då jag har Zumba.

Nu blev jag tipsad om att det finns något som heter Sh'Bam och gymet jag går på har detta också. Sh'Bam är just träning till musik med olika danssteg.

Måste ju helt enkelt prövas! 

Men idag blir det ett pass med maskinerna. Har fått ett program att följa så nu vet jag precis vilka maskiner och hur jag ska använda dem för att de ska ge full effekt.


Exempel på Sh'Bam

Av Margita - 23 oktober 2012 09:01

Jag hoppas denna kattharmoni håller i sig länge.

Vi får väl se hur det blir när Caelyn är könsmogen - vad som händer då.

Mindre intressant just nu.

Nu gäller det att njuta! 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards