S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under maj 2010

Av Margita - 31 maj 2010 19:05

Dagarna går fort när jag är i kiosken. Trivs otroligt bra och det känns mer och mer som att min tanke om en egen butik är bara SÅ rätt! Älskar att prata med folk en liten stund och ge dem vad de vill ha, och sen få lägga lite pengar i kassan. Klirr klirr!   Det är många tankar som börjar snurra lite fortare nu tycker jag.

Blir spännande att se vad detta mynnar ut i.

För övrigt har jag varit upptagen med att kolla in MissEmmis blogg var och varannan minut de senaste dagarna. Där har nu fötts 6 små ljuvliga kattungar!

Kullen har samma pappa som Alice snart ska få träffa. Twilights Jasper.

Den 16 juni åker jag till Göteborg och Blå Stjärnan med Alice för att göra hennes HCM-test. Hoppas verkligen hon är ok, sen är det bara att kuska iväg till Jasper på hennes första löp efter testet. Det börjar närma sig nu.

Har skaffat två flyttlådor som ska agera födslolåda och bolåda. På Röda korset har jag fyndat gosiga handdukar och filtar till den blivande kullen och mamma Alice.

Och kattkursen jobbar jag fortfarande med fast den är officiellt avslutad  Jag är inte den enda som lämnar in i efterhand, som tur är.  

Fina Haknäsans Twilight Jasper som just blivit far till 6 små kattungar. Alice väntar spänt på att få träffa honom. Hon tycker han är stilig!

Av Margita - 28 maj 2010 10:39

Sov väldigt oroligt i natt kan jag säga. Gick upp flera gånger och öppnade ytterdörren. Ingen Algot.....

Men i morse - då var han där!! *överlycklig*   

Vet ni vad han gjorde? Gick in till matskålen - åt för hundra katter och ville ut igen!   

Lilla gubben - undrar om det är något revir han måste hålla? Han är ju kastrerad men instinkterna sitter väl kanske kvar. Undrar så var han varit i natt. Funderade ett tag på att skaffa en sån där gps så att jag vet var han är!

Av Margita - 27 maj 2010 22:28

Algot! Var är du?? Släppte ut honom tidigt i morse som jag brukar. Sen åkte jag till stan i ett ärende och var hemma vid 12. Ingen Algot. Sen gick jag till kiosken vid 2. Fortfarande ingen Algot. Kom hem vid 6-tiden. Ingen Algot. Nu är klockan halv elva på kvällen och jag saknar honom! Var ute och ropade på honom, gick runt i skogen bland annat. Ingen Algot.   Nu måste du snart komma hem, gubben!

I morse var han hur go som helst. Han låg och tryckte sitt huvud mot mitt! Jag njöt i fulla drag.   

 

Av Margita - 27 maj 2010 19:50

Är lite trött men det är en bra trötthet. Har arbetat 4 timmar varje dag hela veckan och gör så imorgon också. Det fungerar! Är så glad!! Trivs verkligen med kioskarbetet. Jag får träffa folk, i lagom mängd och i lagom takt, jag kan få vara trevlig, småprata lite som jag älskar att göra. Sen är det roligt att stå i kassan   Visserligen har jag dabbat mig några gånger och räknat fel och så där, men det är ju typiskt nybörjarfel. Kanske det är en liten butik jag ska ha i alla fall? Tycker det är så roligt att göra folk nöjda och få småprata lite med dem. Å andra sidan - en egen butik betyder heltidsjobb plus lite till   

Får nog ta en sak i sänder.

Hoppas ni har det bra i solen!

Av Margita - 25 maj 2010 17:33

jag bloggade!! Tiden har gått jättefort!

I lördags var det stort kalas för lilltjejen som blev "ej-längre-tonåring", dvs 20 år   så vi var några stycken som trängde ihop oss i min lägenhet.

Sen har jag ju fortsatt att arbetsträna och i måndags bestämde jag mig för att försöka utöka tiden till 4 timmar per dag. Idag var jag där 5 timmar med en timmes avbrott för middag och vila   Riktigt stolt över mig själv är jag!!

Känner ingen panik längre, det här klarar jag! Mycket pga att ägaren är så bra att jobba ihop med,  så all stress och press försvinner!   

Nu måste jag bara göra färdigt mina uppgifter i kattkursen också. Ligger efter där men det är lugnt.

Idag är det riktigt kallt här. Brrr. Men solen skiner i alla fall emellanåt.

Nu ska jag gå en liten promenad och sen försöka jobba med kattkursen innan det blir att sova så att jag orkar även morgondagen.

  Häggen blommar nu hos oss. När jag sitter i vardagsrummet har jag en fin hägg precis utanför fönstret som jag kan vila ögonen på. Öppnar jag balkongdörren så får jag mig en släng av den helt underbara doften som häggen ger ifrån sig nu när den blommar. Detta kallar jag lycka!

Bilden har jag lånat från odla.nu.

Av Margita - 20 maj 2010 21:15

Så har det då nästan gått en vecka sen jag började arbetsträna. Det har varit roligt, jag trivs - men jag är vansinnigt trött. Så in i fagerlunda att jag var tvungen att ta ledigt idag och imorgon. Inte klokt, jag har bara varit där i 2,5 timmar   men det räcker för att sätta igång mitt konstiga system. Paniken lurar tyvärr och jag måste anstränga mig för att vara lugn   hur man nu gör det?!? Mindfulness borde jag verkligen träna nu. Ska göra det.

Det går alltså åt väldigt mycket energi, därav tröttheten. Men jag har turen att ha hamnat på en liten arbetsplats (en pytteliten kiosk) vars ägare är en mycket sympatisk och empatisk man som förstår mig och mitt problem. Känns jätteskönt, för det här kommer att ta tid. Jag är glad att jag numer lyssnar på min kropp, känner dess gränser och numer lyder jag kroppen. Vi är vänner, kroppen och jag.  

Av Margita - 19 maj 2010 19:13

Idag har jag sett ut så här, gått omkring på Borås gator och solat på balkongen hemma (tyckte grannarna tittade lite väl länge på mig?).

  Det var när jag träffade Ellens kille, som han väl undrade lite....först då tog jag av mig glasögonen och insåg att jag roat en hel del folk idag!!   

Tyckte väl att jag såg lite konstigt!!!   

Av Margita - 17 maj 2010 13:11

Nu har jag gjort mitt första arbetspass i kiosken och tiden gick fort!   Det verkar lovande, jag trivs och tycker det är roligt!   

Mycket mer att göra i denna lilla kiosk än man kan ana när man är där och köper sig en glass emellanåt. Idag var det måndagsrutiner med returer av tidningar, rapporter ska skrivas, löpsedlar sättas ut och emellanåt kom det förstås kunder. Jag fick pröva att ta emot kunder och hantera kassan, det var lite nervöst först, har aldrig stått i kassa. Men det är roligt! Måste bara göra allt långsamt i början så det inte blir fel med pengarna!   

Nu bestämde vi att jag är där 2-3 timmar den här veckan och att jag kommer på förmiddan. Ser fram mot detta!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards