S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2012

Av Margita - 31 december 2012 10:22

   

Vad gör du en dag som denna?

Själv vaknade jag för sent, vilket innebär att jag var uppe vid 10-tiden.

Förkylningen gör mig fortfarande ganska så trött.

Av någon anledning så har jag inte firat denna dag så värst mycket genom åren.

När barnen var små inhandlades raketer men jag höll mig alltid i bakgrunden eftersom jag närmast är rädd för raketernas oljud. Däremot kan jag stå i fönstret, hålla för öronen, och kika på fyrverkerierna.

Vi har ätit lite gott, godisbitarna NonStop var i många år ett "måste".   

I eftermiddag går jag över till mamma och pappa som bjuder på en lite finare middag, sen går jag hem igen och laddar inför år 2013.


GOTT NYTT ÅR

 

alla kära bloggläsare, hur ni än firar denna dag, om ni alls firar!

 

 


Av Margita - 30 december 2012 19:48

Nej, fota mig inte NU! 

Jag sover ju, låt mig va!

 

Om inte bilden rör sig, så klicka på den så ska den göra det...

 

     

Av Margita - 30 december 2012 10:40

Min nya kategori kommer troligtvis mest att handla om olika djur, men ibland kan säkert något annat också dyka upp.

Men idag blir det en söt delfin! 

 

Av Margita - 29 december 2012 10:36

Du vet antagligen att det är viktigt att borsta tänderna, minst två gånger om dan, men ännu hellre efter varje måltid.

För några år sedan tittade jag på Oprah Winfreys show och de pratade om just detta - vikten av en god munhygien.

Sen visade hon ett trick för att kunna borsta tänderna i minst 2 minuter.

Du kan säkert sången "Happy Birthday to you"?

Sjung den, i lagom takt, 8 gånger och du har borstat dina tänder i exakt 2 minuter!

Va?

Jo, en strof av denna sång tar exakt 15 sekunder att sjunga!

Jag sjunger denna visa varje gång jag borstar mina tänder.   

Kolla här!

Ursäkta min sångröst!   

 

Av Margita - 28 december 2012 11:33

Det är faktiskt så att några av de raskatter som finns är kända för lite olika saker.

Bengalen, till exempel, och Siamesen för den delen, är kända för att prata mycket,

väldigt mycket faktiskt!   


Av Margita - 27 december 2012 16:02

Mitt i allt nysande, snuvighet och däppt näsa så har jag funderat över min blogg.

Jag har förstått att min adventskalender varit en hit bland några av mina läsare och det är ju jätteroligt!

Tack för att ni tittat in så gott som varje dag!

Men det behöver ju inte ta slut nu, eller hur?!

Förvisso blir det ingen adventskalender, men jag kommer att ha en en ny kategori som jag väljer att kalla "Dagens video".

Inlägget kommer inte att komma varje dag, då lovar jag för mycket, men 3 dagar i veckan, det är ambitionen. 

Det tar lite tid att hitta alla roliga videor!   

Vi kan ju lika gärna börja nu.

Här är första inlägget i kategorin:


DAGENS VIDEO

 

 


Av Margita - 27 december 2012 11:11

Har drabbats av en kraftig förkylning.

Orkar inte göra så mycket   

Men men

det går ju över.

Idag är första vardagen efter jul.

Hoppas du har det bra.

Prosit, prosit, sa jag själv just....  

 


Av Margita - 26 december 2012 14:14

......och jag är förkyld och trött,

så det blir en VÄLDIGT lugn dag idag

I stort sett är mitt enda projekt,

att diska!   

Jag hade en härlig julmiddagsbjudning här igår med delar av kära släktmedlemmar.

Och då ser det ut så här efteråt:


Innan såg det ut så här:


 

Min kära dotter och hennes sambo var här förstås.   

Jag bjöd på porterstek med potatisgratäng och grönsaker.

Till efterrätt en frisk fruktsallad med mandelgrädde.

Mums.

,  


  Vi sitter och lyssnar på min systers son när han spelar gitarr, vilket han är väldigt bra på. Fiol också för den delen. Men här är det gitarr. Även jag slog en drill på pianot (efter enträget "tjatande" av pappa.....jag "hatar" att spela inför publik). 

 

  


Så här lät det när systersonen Anton spelade:



Visst har jag en underbar familj!   


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards