S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2010

Av Margita - 31 december 2010 18:00

Elak pingvin   


Kossan.se

Av Margita - 31 december 2010 16:56

Har precis avnjutit denna underbart goda förrätt! Kan verkligen rekommendera den! Gör bara inte som jag: glömde tvätta händerna ordentligt efter jag hackat chilipeppar och kliade mig i ögat! AJ!   Det sved REJÄLT och jag spolade vatten LÄNGE i ögat. Ögat och området runt om blev illrött, men nu är det bra igen. För guds skull, glöm inte tvätta händerna efter att ni hackat chili!   

Här är en länk till Asiatisk räksallad med mango och koriander.

I ugnen står nu kyckling med potatis, broccoli, palsternacka, morötter och lök, kryddat med rosmarin och lite annat. Gottgottigottgott!!! 

Sen tänker jag göra en exotisk fruktsallad med zabaione sås. Mums!

Hoppas ni också äter gott! 

Nu önskar jag alla ETT GOTT NYTT ÅR!

  

Av Margita - 31 december 2010 14:56

...för att köpa ingredienser till maten jag tänker äta idag.

Det är så otroligt vackert här nu med all snö. Det ligger så fint kvar på träden , ett tjockt täcke. Så ska en riktig vinter se ut.

Fast det går inte att sitta på bänkarna....

  

och Viskan är nästan helt frusen.

    

gick till Stora Torget vid Rådhuset

  

stannade och tittade på denna fina isskulptur utanför Rådhuset. Varje år görs en isskulptur här. Mycket spännande!

    

Så, nu ska jag sätta igång med maten.


Av Margita - 31 december 2010 14:46

under en dag!

Vilken häftig film!!

En tankeställare, om man nu inte redan tänkt till   


Kossan.se

Av Margita - 31 december 2010 07:30

FRÅN EN KATT TILL ALLA ANDRA TVÅ OCH FYRBENTA:


GOTT NYTT ÅR! 


  

Av Margita - 30 december 2010 13:30

...blir fler och fler. Hittade en till. Titta under mina kattlänkar och "Grafik..."

Av Margita - 30 december 2010 07:30

Nyfiken och datakunnig katt!

Av Margita - 29 december 2010 18:45

Idag har jag hälsat på min handläggare på arbetsförmedlingen. Tycker nog att, trots att jag inte är nöjd med honom, fick ut något av besöket idag. 

Jag står i kö för att börja på något som heter "den gröna vägen". Det innebär arbetsträning i växthus, en miljö jag älskar! Ville ju bli trädgårdsmästare en gång i tiden. 

Meningen är att jag ska träna att komma iväg varje dag på deltid. Det blir nog bra. Hoppas nu bara jag får en plats, det var visst kö till det stället.

Om du är intresserad så kan du läsa mer här.

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards