S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2011

Av Margita - 27 november 2011 17:15

Jaha, då börjar nedräkningen mot julen!

Jag älskar julen och gör bara det jag tycker är roligt så någon stress känner jag inte och det är skönt.

Idag har jag haft en riktigt trevlig 1 advent.

Det är ju Kattens Dag idag och Cramers ordnade en liten kattutställning.

Vi var inte många, närmare bestämt 3 kattägare och 5 katter.

Nästa år blir vi kanske fler!

Här håller jag på att göra iordning burarna till Agnes och Alice, som jag ställde ut.

Kerstin, Cramers egen lilla myspropp, ville väldigt gärna hjälpa till.       

Här är två Ragdoll, mamma Agnes och sonen Valter.  

Whisky, en helt otroligt vacker Maine Coon, på 8 månader. Han kommer från en uppfödning av Maine Coon här i trakten, Honeysuckles. Där finns kattungar till salu nu!

och här är ju mina egna små gullegrisar, Agnes och Alice.

Stackars Alice mår inte bra av att åka bil. Hon spydde både på vägen dit och hem. Stackars liten. Annars var hon lugn och fin på utställningen.      

Hoppas ni också haft en skön första advent!

   

Av Margita - 26 november 2011 17:54

Det blev en ny dator  

Den "gamla" kraschade och all data försvann ut i cyberrymden  

Nu ska jag vara väldigt försiktig och köra med backup och extra hårddisk framöver.

Detta vill jag inte vara med om igen.

Måste ju vara uppkopplad!  

Det blev ett Photoshop till också så nu tänker jag mig att jag ska lära mig att göra fina bilder.

   

Av Margita - 21 november 2011 18:55

Min dator ville inte starta idag. 

Den var helt svart.

 

Jisses, hela min värld rasade.  

  

Jag kunde inte se min mejl,

kunde inte blogga,

inte kika in och se/prata med vänner på Facebook,

inte leta efter telefonnummer till supporten,

  

kunde inte se mitt saldo på banken,

kunde inte betala räkningar,

 

kunde inte titta på SVT Play,

kunde inte läsa tidningar, 

kunde inte söka information om allt jag måste veta

och

framför allt

jag kände mig

HELT UTANFÖR OCH ISOLERAD!

 

Hur tror du att du skulle reagera om din dator slocknade helt?

Hur kan jag skriva här nu då?

Jo, jag fick hjälp av mannen i kiosken!

Tack, snälla!!!!

Min dator behövde rensas.......det var allt.


Av Margita - 21 november 2011 10:08

.......för att få fler läsare till sin blogg.

Vet ni vad det är?

Jo, att använda ordet KATTUNGAR i rubriken!

 


Av Margita - 20 november 2011 19:06

Denna låt har jag alltid tyckt om, men idag lyssnade jag plötsligt på texten och den talar till mig på ett sorgligt sätt.

Känner igen mig.  

 

Av Margita - 20 november 2011 17:19

Suktar ni efter bilder på kattungar?

Gå då hit!

Där har det fötts en helt underbar kull med sibiriska kattungar.


Av Margita - 19 november 2011 18:32

Mina barns far har en vinterhobby.

Långfärdsskridskor.

Jag hittade den här videon på youtube och den visar åkare som börjar sin färd på isen i Grebbestad och slutar i Strömstad.

Detta är Bohuslän i vintertid.

Så vackert!

Av Margita - 18 november 2011 19:08

Cramers har fått in växter som gjorts juliga med glitter.

Vad tycker ni om såna växter och vilken skulle ni köpa av nedanstående?

Nämnas ska att det faktiskt är riktiga växter under allt glitter.  

Väljer ni en minigran doppad i nåt slags vitt silver?

eller kanske en begonia med lite glitter

kanske en suckulent doppad i färgat glitter

eller ett tuvgräs doppat i glitterfärg



Ja, vilken skulle ni välja av dessa? Eller ni kanske inte väljer någon av dem?     

  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards