S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2012

Av Margita - 29 februari 2012 17:34

Jag ska inte påstå att Alice och Agnes är de såtaste vänner,

men ibland så slår det till

och här ligger de så sött tillsammans!   

 

Av Margita - 29 februari 2012 11:00

Jag söker ju så många lägenheter som jag kan just nu.

Följaktligen har jag några visningar också.

På lördag åker jag till Ytterby och då står på tur en lägenhet i själva Ytterby centrum. Det är en normalstor tvåa. Jag misstänker att jag kommer att tycka att den ligger för mycket i centrum., men tittar på den i alla fall.

Sen är det en lägenhet till i Ytterby som jag fått visning på. Har inte fått tag på innehavaren än, men antar att det blir visning nån gång nu under helgen. Den ligger i ett område där jag kan tänka mig att bo. Gillar också planlösningen på dessa lägenheter. Enda kruxet är väl att den är något dyr.

På måndag ska jag på visning till en liten minitvåa som jag faktiskt är väldigt spänd på. Den ligger i området Fontin i Kungälv. Läget är perfekt och hyra likaså!

Sen är det ytterligar en lägenhet i Kungälv som jag inte vet än om jag får visning på, men jag hoppas. Den ligger i ett område där jag växte upp som tonåring så där kommer jag att känna mig hemma, 

Nu går ju lägenheterna till dem som har högst poäng, men jag har förstått att jag ligger bra till, men kanske inte tillräckligt. Det blir i vilket fall en spännande helg!  


Undrar var jag hamnar? Ytterby eller Kungälv?   


       

Av Margita - 28 februari 2012 17:55

En skada i mitt badrum har gjort att det nu i två dagar låtit en del från det rummet!  

En duktig hantverkare har först rivit ner allt kakel (vilket grovgöra må jag säga) och idag har han tagit bort plastmattan på golvet. Jag trodde det skulle gå lätt som en plätt.

Hej, vad jag bedrog mig! En massa bankande, bändande och borrande, som lååååter, fast inte lika mycket som när han skulle borra ner runt golvbrunnen. Milda makter, det kan man kalla ljud!

Jag passade på att ta en promenad.

Imorgon ska han slipa golvet, sen ska en fläkt stå i några veckor och torka upp all fukt.

Så nu har jag ett fasans fint badrum. Kanske något för er?

Endast en toastol, inte mycket att städa.   

 

   

Av Margita - 28 februari 2012 08:20

Nu när dagarna blir allt ljusare och fåglarna börjar förbereda sig för att sätta bo, då slår den till:

min lust att börja påta i jorden och att få sätta frön.

Det senare har det inte blivit så mycket med sen jag skaffade katt.

Sådden skulle nog inte få vara ifred, men frågan är om jag ändå inte skulle försöka i år.

Såg att de säljer så käcka små växthus hos Cramers och om jag på något vis förankrar huset mot fönsterbrädan så att katterna inte kommer åt, eller att huset ramlar ner på golvet, så kan jag ändå så några frön som behöver förodlas.


Kanske ett sånt här växthus vore något?


 

Vad sägs till exempel om gyllenbär, eller physalis som de också kallas?! 

Titta in här hos Impecta! En mycket bra butik som har det mesta vad gäller frön. Har köpt från dem i många år och gillar deras variation av fröer.

När jag ändå är inne och pratar om köpställen så måste jag rekommendera ett annat favoritställe:

Runåbergs fröer! En helt underbar butik, med ekofröer! De har också lite ovanliga sorter som jag tycker är roligt. Plus att de satsar på riktigt gamla, väl beprövade sorter! Att de sen finns till en bit utanför Kungälv gör ju inte saken sämre precis!   

Nu är bara frågan vad jag ska "våga" satsa på med tanke på att jag kanske kommer att flytta mitt i säsongen. Äsch, jag får tänka nutankar.   Dag för dag, måste jag överge plantorna så får jag väl göra det och hoppas på att någon annan kan njuta av bären. Eller också tar jag helt sonika med mig dem till min syster! Haha.....hon kommer att invaderas av växter!!  


Denna kryddtagetes vill jag ha. Så söt och dofter helt underbart!  

 

Av Margita - 26 februari 2012 18:33

Tiden rusar iväg, helgen är redan över!

Imorgon blir det buller och bång här hemma.

Har fasat lite för denna dag men nu när den är här så ska det väl gå bra.

De kommer för att riva ner allt i badrummet på grund av en skada som faktiskt alla lägenheter har där jag bor. Inte kul. Jag bor i bostadsrätt så det blir till att betala själv..... 

Som tur är sätter de dit toastolen i alla fall. Alltid något. Sen kommer det att vara en tork i badrummet i några veckor så det blir kattförbjudet område ett tag.

Katterna stänger jag in i sovrummet. Hoppas de inte blir alltför störda av det oväsen som kommer att vara några dar framöver. 

För övrigt får jag rapporter och fina bilder från Algot och han stortrivs verkligen i sin nya familj. Det är jätteskönt att det har gått så bra. Så småningom ska jag hälsa på honom!

Söker just nu lägenhet i Ytterby/Kungälv för fulla muggar!

Har en visning nästa helg på en liten (48 kvm) tvåa med balkong i ett område i Kungälv som heter Fontin. Där skulle jag väldigt gärna vilja bo. Det är nära ett fint naturområde och nära till centrum och dessutom en balkong med sol hela dagen! 

Fast det är 6 stycken före mig i kön!   Men jag har ändå fått visning, så jag kan ju alltid hoppas på att ingen vill ha den utom jag!  

Sen har jag sökt tre andra lägenheter till.  

Två av dem i Ytterby och en i Kungälv.

Vi får väl se var jag hamnar till slut.

Hittade denna charmiga lilla video om staden Kungälv.  

  

Av Margita - 24 februari 2012 16:46

Vill bara påminna om SäSK-möte,


 

hemma hos mig,



 

söndagen den 18 mars,



kl. 13.00



Välkommen!

Av Margita - 23 februari 2012 17:14

SENGA'S ALIJA AMISHAI

Sibirisk katt

född den 22 augusti 2010

Färg: n 23, svarttigré 

stamtavla


Amishai är kastrerad







Här är Amishai idag.




Denna myskille bor för närvarande i Skene men söker ett nytt boende.

Han är världens mysigaste men har ett litet beteendeproblem. Det får ägarna berätta mer om.

Som jag har förstått det så är inte det huvudorsaken till att de vill omplacera honom, utan det är att de  redan har 3 andra katter och en kattunge väntas inom några veckor.

Både ägarna och jag tror att Amishai skulle trivas att få vara utekatt och ev vara enda katt.

Amishai är en gosekille av stora mått. När han växte upp hos mig var det nära att jag behöll honom bara för att han var så gosig.  

Men man kan ju inte ha hur många katter som helst........

Hoppas det finns någon som kan tänka sig att ta hand om underbara Amishai!

Kontakta mig här genom bloggen, eller mejla mig på:

margita.andersson@gmail.com

så skickar jag er vidare till ägarna.

Lite fler bilder på fina Amishai.


Gos.

 

Här är han 10 veckor      









Av Margita - 22 februari 2012 17:39

Algot har flyttat och det blev väldigt tyst här kan jag säga.

Det är faktiskt han som har låtit mest av mina katter, så fort han ville något så pratar han.

Agnes gör det ibland, likaså Alice, men alls inte lika mycket som Algot.

Jag tänker på honom mycket.

Ringde igår och fick rapport om att allt går bra. Han verkar ha installerat sig, och då känns det lättare, men jag saknar honom. 

När han blivit helt inbodd ska han få besök av mig och lillgammelmatte vill också följa med.  

Det är mycket vanor förknippat med Algot som fastnat i kroppen.   Ibland tittar jag upp mot balkongfönstret, nä hä, han är inte där än, ja men visst ja, han bor ju inte här längre!  

   


 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards