S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2012

Av Margita - 12 februari 2012 21:00

Jag är glad att jag orkade ta mig till den årliga kattutställning

som arrangeras varje år i Mölndal av Göteborgs Raskattklubb.

Det blev en mycket givande lördag med många fina katter och 

trevliga människor.

Under lördagen ställdes "skogsraserna" Maine Coon, Norsk Skogkatt och

Sibirisk katt ut och förstås Ragdoll och Helig Birma.

.Jag gick runt och tittade på alla katter och det blev en del bilder,

med tvivelaktig kvalitet, men ändå.

Så roligt också att träffa alla uppfödare/ägare! Dessutom kom några av mina

kattungeköpare och hälsade på. Roligt! En av dem blev sugen och vill också börja ställa ut. 

Senga's Blossom Bolo Bolo ställdes ut av sin ägare och jag var med och hjälpte till.

Vilket inte var helt lätt eftersom klubben ändrat förfaringssätt. Det var i år en sk

ringutställning och som utställare fick man verkligen hålla koll på när det var dags

för katten att visas upp för domaren.

Men det gick bra. Bolo Bolo fick en väldigt fin bedömning och ägaren fick mersmak

på utställningar så det lutar åt att hon är med i Göteborg i maj också.

Bolo Bolo väntar i buren.

 

Tricaliz Zara (min egen Alices syster)

 

Tricaliz Tira

Silveråsens Hampus 

Knjaze Oksana (mor till Agnes) 

 

Tuwas Meow Grim

 

Taigasoul's Nelly Isler

 

Bolo Bolo borstas och görs fin en sista gång innan han ska upp till domaren

 

Uppe hos domaren Wayne Trewathan!

Bedömningssedeln

Knjaze Oksana hamnade på femte plats i Top 5 kastrater. Grattis vackra Oksana, som ju också är min Agnes mor. En KORT filmsnutt!  

och ännu en MYCKET kort filmsnutt på vackra Minjas Juvel Smaragda som kom på andra plats Top 5 vuxen. Grattis vackra Smaragda!


På vägen hem stannade jag till en stund hos min dotter och blev bjuden på gott kaffe och nybakat bröd! Tack fina du!  

   


Av Margita - 12 februari 2012 18:52

kommer det ett inlägg från kattutställningen,

jobbar med bilder och en film.

Det tar lite tid,

Agnes vill ju vara med också!   

Av Margita - 10 februari 2012 06:52

och det är att Alice urinmarkerar  

Hon har gjort det en längre tid.

Jag har en teori om att det är Algot som stressar henne, för så fort

Algot kommer in så är det han som är kung numer och tjejerna

är rädda för honom.  

Han är speciellt på Alice. Stackars henne.

Mitt beslut om att omplacera Algot känns mer och mer befogat

när jag verkligen med öppna ögon (utan att ta hänsyn till mina behov)

ser vad som händer i kattgruppen.

Där har vi skillnaden mot katt och hund - hundar trivs i grupp, men om

katter ska trivas i grupp, då är det lite svårare, det handlar nog mer om tur?

Självklart handlar det också om att Alice är fertil. 

Jag har bestämt mig för att den kull hon förhoppningsvis får nu till sommaren

blir hennes sista. Sen får hon vara en glad kastrat!   


Av Margita - 9 februari 2012 21:33

Det finns ett reklaminslag som går på tv just nu där 

musiken är från en James Bondfilm från 1997.

Blev alldeles varm när jag hörde låten, det var så länge sen sist.

Låten är "Tomorrow never dies".

Lyssnade på den om och om igen åren runt 97.

Det var en omtumlande period i mitt liv med en smärtsam skilsmässa.

Just den här låten, tillsammans med några andra, blev en hjälp och en

tröst för mig att orka gå vidare i livet. 

Av Margita - 9 februari 2012 17:00

Algot har idag varit hos veterinären, nedsövd,

för att ta bort tovor.

Jag trodde jag skulle få hem en nakenkatt,

men det blev istället en Algot med en strålande fräsch päls!  

De var tvungna att raka på ett enda ställe,

resten gick bra att reda ut när han sov.

Skönt att det är gjort och att han inte behövde bli en nakenkatt!

     

Av Margita - 9 februari 2012 09:03

Fick precis veta att en kattunge från min uppfödning,

Senga's Blossom Bolo Bolo

har kommit med på kattutställningen i Mölndal,

lördag den 11 februari. 

Så roligt!!

Jag kommer att vara med hela dagen.

Spännande!

 

Av Margita - 8 februari 2012 19:09

Har inte velat skriva något här om mitt arbete på Cramers

eftersom det varit lite si och så med min närvaro.

Jag har helt enkelt inte orkat att gå iväg varje dag,

men nu verkar det lösa sig på ett sätt som jag 

tror att jag klarar.

Min arbetstid kommer att vara bara 10 timmar i veckan

och schemat blir så att jag ena veckan arbetar 2 halvdagar

och andra veckan 3 halvdagar.

Detta tror jag faktiskt kommer att fungera.

Det är i alla fall vad jag hoppas på. 

Av Margita - 7 februari 2012 20:23

 Hittade det här klippet på Youtube.

En mycket ung Michael Jackson sjunger med sina bröder,

de hette då Jackson 5.

Låten de sjunger heter "the love you save" och jag

blir lite sentimental.

Den var en stor hit 1970 och då

var jag en längre tid i USA.

 Den spelades på radion mest hela tiden och jag köpte med mig en singel hem.

Nostalgi!

Tänk att den lille killen skulle bli en så stor artist!  

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards