S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2010

Av Margita - 31 mars 2010 18:36

Så här ser han ut, killen som Alice ska få träffa!   

Är han inte underbar! Gosig och fin i temperamentet är han också. Jag har träffat Jasper en gång på en kattutställning och han är lika underbar som han ser ut!

 

Haknäsans Twilight Jasper SIB n 24 - brunfläckig/spotted

Av Margita - 31 mars 2010 15:03

Japp! Nu är det bestämt!

Alice ska få träffa Haknäsans Twilight Jasper, en mycket stilig herre som jag hoppas också Alice kommer att tycka om!   

Har ingen bild på snyggingen än men under tiden kan ni titta in hos MissEmmis där det finns bilder på honom. Det är MissEmmis som är ägare till Jasper men han bor hos fodervärd.

Ååååhhh, det här är spännande!!

Av Margita - 30 mars 2010 19:21

Dottern min har tagit en serie fina bilder på Alice, som blir 1 år den 9 juni i år. Hon löper för fullt nu för andra gången. Hennes löp är helt annorlunda än Agnes. Alice börjar med att ropa lite och så mer och mer, i ca 2 dar, sen övergår ropandet långsamt till ylanden samtidigt som hon blir mer kelen och gnider sig mot allt och alla. Den här gången visar hon inte baken lika mycket som förra gången. Hon inser väl att det inte är nån idé - inte en kille så långt ögat når, fast hon ropar!   

I kursen just nu ska vi para ihop ett antal katter med varandra utifrån ett avelsperspektiv. Det är banne mig en del funderande och mina hjärnceller närmast kokar!

Försöker också få ordning på min syn av hur min ideala sibbe ser ut. Rasstandarden måste ju följas förstås. Alice tycker jag är mycket typisk. Fast kanske lite liten. Nåja, hon är en tjej och de blir inte lika stora som hannarna.

Men hon är kraftig och det är bra. Huvudet tycker jag också ser bra ut utifrån rasstandarden och ögonen.

Ska bli spännande att se vad domaren säger på utställning när det blir dags för Alice.

Så här ser Alice ut nu när hon snart blir 10 månader. Alla bilder tagna av min dotter Ellen.

               

Av Margita - 30 mars 2010 09:15

Och jag hoppas snart få berätta nåt roligt för er!!   

Av Margita - 29 mars 2010 21:53

Varje år vid påsk sätts denna fina björk ut på Stora torget i Borås. Jag tycker den är rolig. Överhuvudtaget är Stora torget en livfull plats tycker jag. På vintern görs det plats för skridskoåkning (fast inte denna vinter?) och på sommaren blir det en scen och besök av diverse stora artister.

Borås är verkligen långt ifrån den lilla tråkstaden som den var känd för när jag växte upp. Här finns allt (utom havet :-) - shopping, billig shopping, massor av mysiga caféer av olika karaktär, stor biograf, en kulturbiograf (Röda Kvarn som är kulturmärkt), Viskan som slingrar sig genom stan, en stor fin djurpark, ett äventyrsbad, en textilintresserads mecka, ett aktivt Konstmuseum och en teater med flera uppsättningar per år, mycket vackra omgivningar med bokskogar, Öresjö som ligger i anslutning till staden, ett aktivt och livfullt musik- och kulturliv.

Så! Nu har jag gjort reklam för staden Borås. Glömde en sak som jag också tycker är bra. Det tar bara ca 45 min med bil och ca en timme med tåget till Göteborg. Lagom avstånd till en storstad. Jag gillar landet. Men det är också roligt att ha närheten till nåt större. Om man är sugen på havsluft är det bara en timme med tåget ner till Varberg. Mitt älskade Bohuslän är det längre till   

Hm - jag tror nog jag får nämna Elfsborg också, annars kanske alla fotbollsintresserade blir ledsna!

Se mer här!

  Påskträdet:

   

Av Margita - 29 mars 2010 17:45

Då börjar min nya karriär som testhem!

På fredag kommer en familj; mamma, pappa och tvååring, för att sniffa runt här hemma för att känna av om pappan tål sibbarna. Vilket jag verkligen hoppas att han gör!! Det skulle verkligen kännas gott att kunna få ge människor som längtar efter katt en chans att få hem en liten sibbe.

Nu är jag ju också nästan säker på att det blir en kull till hösten (om katterna gör som jag vill) och då passar det bra att ha intressenter.

 

Nej. Inte ska detta skydd behövas. Far och flyg dumma allergener!!


Av Margita - 29 mars 2010 08:43

Tänk att mamma är 80 år! Tiden den går. Kommer ihåg när mamma fyllde 50. Då var det stort kalas och min syster och jag var "pigor"   . Kommer ihåg att jag tyckte 50 år var LASTGAMMALT. Nu är jag 58.......  

Jag lyckades med konststycket att försäga mig till mamma om både present och "hemliga gäster" som inte blev så hemliga då!  

Mamma -

  hade dukat bordet så här fint:

  Men vi ville ju ha mer mat så vi åkte till Lökeberga för att äta buffé. Maten var helt fantastisk! Vad sägs om minst 8-10 olika tårtor att välja på? Plus så mycket annat och gott var det också. Miljön är också helt fantastisk. Vi njöt med andra ord!

  Jag larvar mig 

  På kvällen blev det Canasta. Pappa och jag vann!!   

  Nej, vet ni vad. Nu måste jag sluta blogga - dags att plugga igen. Vi hörs. Ha en bra måndag!!  

Av Margita - 26 mars 2010 16:20

Idag blir mamma 80 år! GRATTIS MAMMA!!   

Vi kommer imorgon och äter god mat som vanligt!

Är verkligen stolt över mina föräldrar. De är så unga i sättet. Hänger med på det mesta, kan t.ex hantera datorn och är närmast lika datanördiga som jag   

Jag ser upp till mina föräldrar i mycket. De vet att hantera livet på ett bra sätt som jag ser det.

De träffades när de var i 20-årsåldern och har kämpat tillsammans hela livet. Det har inte alltid varit lätt för dem. Mamma var mycket sjuk när vi barn var små och jag själv var också mycket sjuk. Men det jag främst kommer ihåg från min barndom är glädje och humor. Visserligen hade jag en liten fajt där med mina föräldrar när jag var ung (fast den perioden varade lite väl länge för mig) men det är ju egentligen helt naturligt. Nu tycker jag om att umgås med mina föräldrar och inser att det är en gåva som inte är alla förunnat.

Här hade jag tänkt ha en bild på mamma från 50-talet men typiskt nog hittar jag den inte när jag vill ha den   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards