S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2010

Av Margita - 3 mars 2010 22:15

Kunde inte motstå dessa örhängen   

  De är nu mina för 11 kr + frakt 6 kr = 17 kr!!!! Yipee!

Men jag lovar, jag ska inte förköpa mig! Måste ju fylla på mitt kattkonto!   

Av Margita - 3 mars 2010 19:13

som Budda har på sin blogg och det blir premiär för mig att göra en sån här utmaning med frågor   


VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEDAN?

Jaha, ska vi se.....jag bodde i Strömstad i norra Bohuslän med mina två barn, då 19 och 10 år gamla. Jobbade som förskollärare, blev sen sjukskriven och gick på diverse kurser. Bla var jag brevbärare på Kosteröarna. Härligt jobb!!   


VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEDAN?

Oj, det är nästan svårare att komma ihåg så nära i tid   men jag var i alla fall sjukskriven. Bodde där jag bor nu, utanför Borås. Hade bara 2 sibiriska katter   


FEM SNACKS DU GILLAR

1. Choklad

2. Choklad

3. Choklad

4. Lakritsrullar

5. Mintstänger


FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN PÅ UTANTILL ( yrkesskada?  )

1. Huvud, axlar, knä och tår

2. Idas sommarvisa

3. Blinka lilla stjärna där

4. Var är tummen?

5. Videvisan          


FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR (MÅNGMILJONÄR)?

1. Betala av alla skulder

2. Köpa en stuga vid Bohuskusten med stor odlingsbar tomt

3. Se till att barnen får sitt

4. Hjälpa till i olika bra projekt i världen för ökad kunskap hos lokalbefolkningen och ökad demokrati och "hjälp till självhjälp"

5. Göra roliga saker med andra människor som kostar en del, t.ex resa, gå olika kurser, starta upp en egen liten affär med kattsaker


FEM DÅLIGA VANOR

1. Datanörd

2. Älskar choklad

3. Hatar att diska   

4. TVnörd

5. Dagdrömmare   


FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA

1. Påta i trädgården

2. Gosa med mina katter   

3. Vara med mina vänner och min familj   

4. Vara vid havet

5. Cykla


FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA

1. Minkpäls eller något från djur

2. Stringtrosor   

3. Korsett

4. Rosa kläder

5. Kort korta kjolar


FAVORITLEKSAKER

1. Datorn

2. Katterna

3. Grannbarnen   

4. Korsord

5. Gräva   


FEM PERSONER DU UTMANAR

Jag utmanar de som känner sig manade!   

Av Margita - 3 mars 2010 17:02

Har kommit igång ganska rejält med försäljning på Tradera! Köket är snart fullt med paket som väntar på avgång och paket som väntar på registrering. Tycker det är jätteroligt att sälja!   

Frågan är om jag kanske skulle satsa på Tradera istället för en web shop??

Hmmm.....

Av Margita - 2 mars 2010 15:43

Idag tog jag en härlig promenad i solskenet. Solen värmer - så skönt!

Så här ser bokskogen ut i vårvinterskrud:

      Silverbollar på bokträdets knoppar. Kan ni se det? Jag har använt min mobil så kvaliteten på bilden blir inte den bästa.

    Visst är det vackert. Lika bra att njuta av det! Det kanske dröjer innan vi får uppleva en sån här vinter igen.

Av Margita - 1 mars 2010 22:05

   

  Foton: Ellen Björktegen

Av Margita - 1 mars 2010 19:19

Nu ska jag sätta mig en stund och leta hanne till Agnes! Det är roligt men ett riktigt detektivarbete. SäSk (Sällskapet Sibirisk Katt) har ett avelshaneregister men det finns andra vägar att gå också. T.ex att hitta någon fin linje och leta upp eventuella fertila hannar från den linjen. Så det är vad jag ska göra nu. Leta leta!

Av Margita - 1 mars 2010 18:41

Snön faller här igen.......har väl kommit ca 1-2 dm nysnö.....jag sa ju att vi inte ville ha mer snö! Å andra sidan. Hellre mer snö än jordbävning som i Chile. Fy attans, vilket h-e det säkert är att bli drabbad på det viset. Har förståelse för att folk plundrar affärerna. Äta måste man ju.

Apropå jordbävning så har jag varit med om en liten, mycket liten jämfört med Chiles. Vi har faktiskt små jordbävningar i Sverige också, fast de är ofast inte märkbara, men denna var det. Eller det var egentligen två stycken jag var med om. Under åren 1980 - 2002 bodde jag i norra Bohuslän och ute i Kosterfjorden är det en platta som ibland rör på sig (jag hoppas det är rätt nu?!?!).

Första gången jag var med om en liten svensk jordbävning var när jag bodde på landet utanför Strömstad. Det måste ha varit nån gång i mitten av 90-talet. Jag sitter på toaletten i godan ro när jag plötsligt hör ett tåg närma sig. Det är bara det att det fanns inget tåg där så jag blev ju lite förvirrad minst sagt.   

Men tåget kommer närmre och närmre och det börjar skaka lite i huset. Sen försvann det bortåt. Jag fattade absolut ingenting. Tills jag fick reda på att det hade varit en liten jordbävning! Kom inte ihåg på Richterskalan var den låg men det var definitivt inte 8 och jag kan bara tänka mig hur det skulle låta och kännas!! Kusligt!

Den andra gången jag hörde och kände av en jordbävning i Sverige var också i norra Bohuslän. Då bodde jag inne i Strömstad och året var nog 2000 kanske. Då hördes plötsligt en knall så öronbedövande att så gott som alla sprang ut på sina balkongen. Vild spekulation uppstod om varifrån smällen kom. Alla var säkra på att något smällt nånstans. Men icke sa nicke. Dan efter fick vi reda på att det varit en jordbävning i Kosterfjorden - igen. Skönt var ju det men vilken smäll!!

Det är spännande att bo i norra Bohuslän!!

 

Av Margita - 1 mars 2010 15:30

Fick just denna rättelse om bilderna från Tofta utanför Kungälv:

Skrivet av fiskaren:

"ja vilka fina bilder men du har ett sakfel det är inte åstol utan rörö som man ser vid horisonten från tofa om du däremot är vid tjuvkil så kan du se åstol söder eller norrut kan ge olika vyer"

Oooops!! Tack för att du, fiskaren, rättade till detta!! :-)

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards