S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2011

Av Margita - 31 mars 2011 18:07

Nu har jag redan varit i växthuset 3 veckor. Oj, tiden har gått fort och jag trivs fortfarande så otroligt bra. 

Idag har jag sått prydnadspumpa. Igår sopade jag gården och njöt av solen!  

Vi följer vädret, är det skönt ute så är vi i friska luften.

Narcisstobaken som jag omskolade har växt så in i hundan   Det är klart, står man i ett växthus då får man allt man behöver som planta. 

Ny jord har lagts ovanpå den gamla i varmbänken och där ska vi snart så olika salladssorter som vi sen kan äta av.  

Påskliljorna som står utmed ena gaveln har fått knoppar. Ovanligt tidigt för att vara Borås faktiskt.

I min egen lilla täppa blommar nu snödroppar och krokus. Härligt!

 


Av Margita - 31 mars 2011 09:36

Jag fotade en hel del när jag besökte "mina" kattungar Amishai och Aslan.

Så här ser Amishai ut vid 7 månaders ålder

, rätta mig om jag har fel Helena   

   

Närbild på Aslan

  

Två "bonusbilder" på Aslan

   

Och så Arvid, som jag blev kär i  

   

Av Margita - 30 mars 2011 21:16

Har ju skrivit om att ägaren till Senga's Alija Aram gjort en hemsida och nu har även ägaren till Senga's Alija Aslan gjort en. Jättekul!  

Titta in här till Aslan.

Bägge hemsidorna finns upplagda under mina länkar.


Av Margita - 30 mars 2011 10:19

Alija Aslan är här 7 månader och kommer snart ut på SäSK:s avelsregister för tillgängliga hanar!

           

Av Margita - 29 mars 2011 20:36

Catnip Spray är roligt att ha till hands för att ibland sätta extra fart på katten  

Här har en burk fått lite spray och Amishai har blivit "galen"  . Aslan skymtar förbi ibland och Arvid och Moses sitter bredvid och undrar kanske om inte Amishai tar i liiite väl mycket.... 


     

Av Margita - 29 mars 2011 18:14

Nu är jag hemma igen från besöket i Skene där Amishai och Aslan bor. 

Så roligt att träffa de igen och få se att de har sina personligheter kvar.

De har växt till sig och blivit så fina! Än är de bara 7 månader. En sibirisk katt är inte färdigutvecklad förrän vid 5-årsåldern så de har ännu lång tid på sig att bli ståtliga hanar.

Aslan ska ju gå i avel och det är rätt val. Han ser ut att bli en riktigt ståtlig och vacker sibbe, för det är han redan!   Det blev mest foton på honom eftersom han ska gå i avel. Däremot fastnade Amishai på en liten film! 

Killarna har ju också två kompisar som bor på samma ställe, Arvid och Moses. Jag charmades av Arvid, en sån liten, nåja, stor goding! De är norska skogkatter.

Amishai och Aslan ska snart ställas ut och det blir spännande att höra vad domarna säger.

Jenny, Amishai piper fortfarande!   Lika matglad är han också. Den lille spjuvern. 

Nähä, får jag ingen mat? Ni äter ju...nu blir jag sur   

 

Arvid hoppas också på mat, men han sitter snällt och väntar och busar inte som Amishai  

   

Mer bilder kommer senare! 

Av Margita - 28 mars 2011 18:51

Imorgon åker jag till Skene för att hälsa på mina kattungar ur Alijakullen, Amishai och Aslan. Ska bli jätteroligt! Ägaren Helena och jag har planerat besök flera gånger denna vinter men det har alltid strulat, mest pga av vädret.  

Jag gillar INTE att resa i snöoväder och det har det ju varit gott om denna vinter.

Kameran ska med och räkna med foton på de små som blivit lite större nu.


Av Margita - 28 mars 2011 09:05

IGEN....... 

men men.....våren står och lurar.....akta dig Kung Bore!!

       

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards