S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2011

Av Margita - 14 mars 2011 20:23

Tänk vad tiderna förändras! 

Dottern, som är i USA, och jag pratar varje dag över Skype!   

    

Av Margita - 14 mars 2011 20:19

Katter har ju en förmåga att slappna av i olika ställningar   

    

Av Margita - 13 mars 2011 17:22

Budda undrar varför jag pratar om växthus och det är säkert några andra därute som också undrar. 

Tror inte jag skrivit så mycket om det i bloggen.

Så här är det.

Imorgon måndag börjar jag min första vecka på något som kallas "Gröna vägen".

Det är ett projekt inom Borås kommun som riktar sig till människor med psykisk ohälsa och jag tycker det verkar jättebra.

För min del blir detta det sista testet för att se om jag överhuvudtaget orkar tillbaka till arbetsmarknaden. Idag är jag halvtids sjukpensionär, frågan är om jag orkar arbeta halvtid. Det är det som ska utforskas nu. Om jag inte orkar så blir det troligtvis heltids sjukpensionär. Detta är vad min handläggare på arbetsförmedlingen lovat mig. Jag är själv tveksam till vad jag orkar, även om jag tror på metoden så är det ändå så att jag är 59 år i år och har i hela mitt liv kämpat mot mina psykiska demoner. Det har inte blivit lättare om jag säger så.....

Egentligen vill jag vara ifred.....och det är faktiskt inget som känns ledsamt, jag är bara ganska glad över att jag känner mig så pass bra nu att jag vet ungefär vad jag orkar med och inte.

Jag ger växthuset en chans och hoppas förstås att jag har krafter som jag inte vet om...  

Av Margita - 13 mars 2011 17:18

Hoppsan! Dagens katt har rymt!!

Någon som vet var den är??

Vet inte om den kommer tillbaka, i så fall lär ni få veta det   

Av Margita - 12 mars 2011 19:55

Kvällen innan jag åkte iväg till kusten och kvällen innan min dotter och hennes kille flög till USA så var jag bjuden till en avskedsmiddag för dem hos killens familj. 

Här håller de på att packa det sista medan katten Mysan tittar på. Namnet passar henne så bra för hon är verkligen en riktigt mysig katt!

    

Innan jag hamnade i Ytterby tog jag en sväng till MissEmmis i Göteborg för att hälsa på Eagle-Eyed Elton och prata parning och avel i allmänhet och katter i synnerhet.   

Vi tänkte väga Elton men det tyckte visst inte han att vi skulle göra! Han ligger på vågen....han lade sig på den precis när vi skulle väga honom...  

  

Visst är det en härlig min han har??   

Elton har en kompis också, vackra Cornelia. Här är de bägge två.

  

Under fredagen gick jag runt lite i Kungälv som jag berättat i ett annat inlägg.

Det här området strök jag från listan. Ingen plats för min Algot.


  

I centrala Kungälv finns ett jättecharmigt villakvarter och där ligger de här hyreshusen. Där hade jag mycket väl kunnat tänka mig att bo....

     men inte heller där är det bra för Algot. Han skulle välja att gå in i folks trädgårdar och hur populär blir jag då?!   

Jag fortsatte upp mot området Fontin. Halvvägs upp i backen har man denna utsikt ner mot staden Kungälv.

   

Här är husen jag kan tänka mig att bo i. 

    

De gränsar precis till området Fontin som är ett naturreservat och där kan Algot husera fritt. Härligt!

Vi tog en sväng runt Svarte Mosse. Vädret var inte precis super om man säger så.

             

Efteråt tog vi en fika. Valet stod mellan 

kakor

   eller räkmackor      

Det blev en tonfiskmacka!   Gott!

Efter en snabb tur till affären 

    

så blev det den obligatoriska canastan där jag förlorade stort!   

  

Jag njöt i alla fall av de vackra mysljusen och det fina servettstället som mina föräldrar fått i julklapp av min dotter.

  


Av Margita - 11 mars 2011 21:04

Vill bara säga att min dotter uppdaterar sin blogg med massor av bilder från USA.

Länk finns till höger.   

Av Margita - 11 mars 2011 14:34

Idag har jag varit in till Kungälv och vandrat runt bland tänkbara bostäder.

Ett område har jag förkastat och ett har jag lagt som ett absolut tänkbart val.

Jag har ju min kära utekatt Algot att ta hänsyn till. Vill absolut inte göra mig av med honom. Han är världens gosekatt!

Ett område jag fastnat för i Kungälv är Fontin. Det ligger på en höjd ganska nära centrum och bostadshusen gränsar till ett stort skogsområde med en liten sjö. Helt enkelt super för Algot. Så det får bli där eller i Ytterby.

Tog en massa bilder men de lägger jag som vanligt in när jag kommit hem   

Nu slog det mig: vågar jag släppa ut en katt i ett naturreservat?? Kanske måste jag ringa kommun och fråga....


Av Margita - 10 mars 2011 17:41

Nu har jag kommit till ett beslut och jag tror det blir mycket bra!

Idag har jag hälsat på MissEmmis Eagle-Eyed Elton och kan intyga att han är en superfin och väldigt gosig knäkatt!

Han ska få träffa min Alice när hon behagar löpa vilket hon inte gör än.

Det ska bli så spännande.   

Kattungarna i denna kull kommer säkert att få ett riktigt fint temperament.

Chansen finns för blå kattungar eftersom Elton bär på dilution. Annars är förväntade färger bruntigré/spotted med eller utan vitt.

Vackra MissEmmis Eagle-Eyed Elton

  



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards