S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2011

Av Margita - 6 november 2011 18:12

Tack Rebecka och Musse för en härlig promenad i det varma novembervädret!

Två timmar var vi ute, så skönt!  


Musse 

 



Här hjälper han mig att bära mitt skräp  



Precis vad jag behövde idag: en lång promenad.        


Av Margita - 5 november 2011 16:05

Jag har nappat på ett förslag från Senga's Alija Arams matte:


att ha en kattungeträff!


Låter jätteroligt tycker jag!


Vi kan vara hos Kristina i Landvetter och det är tänkt som en träff där vi kan prata katt och ställa frågor till mig och varandra om allt som rör er kattunge. 

Roligt också kan det vara att träffa de andra köparna och utbyta erfarenheter om det här med att vara kattägare.

Hoppas ni tycker det verkar roligt! 

Jag kommer att mejla er allihop om detaljer.

Ett första förslag är att vi träffas söndagen den 4 december kl. 15.00?

Vad säger ni, mina kära kattungeköpare? 

Träffs vi för adventsfika?     

Av Margita - 5 november 2011 15:46

Tyvärr kommer inte min Agnes (Tuwas Meow Stiltje) att få någon kull.

Det har inte varit lätt att ta detta (självklara) beslut. 

Agnes är så rastypisk och har ett helt fantastiskt temperament, knäkatt och hur gosig som helst.

Men inom uppfödning går det sällan som man planerar. Det har jag fått erfara nu.

Agnes pappa har diagnosen HCM och enligt hälsoprogrammet som jag följer så är det ok att para Agnes vid 3 års ålder om hon själv är frisk. Då med en hane som har friska linjer bakåt.

Jag testade Agnes och hon är frisk. 

Men.

Agnes syster Storma testades också för andra gången och fick diagnosen "equivocal" vilket innebär att hennes värden är alldeles för höga och att hon kan utveckla HCM.

Så.

Med både en pappa med utvecklad sjukdom och en syster som antagligen håller på att utveckla denna hemska hjärtsjukdom, ja, då återstår för mig bara en sak:

Agnes ska kastreras.  

Hon kan alltså inte längre vara en del i mitt avelsarbete.

Till saken hör också att jag köpte Agnes till avel och först flera månader efter köpet fick jag och uppfödarna beskedet att kullens far utvecklat HCM.

Så kan det gå.

Som tur är har jag ju ändå henne kvar och hon är frisk! Det är ändå det viktigaste!  


Fina, fina Agnes får nu bli en go kastrat!   

    

Av Margita - 3 november 2011 18:18

Nu är det klart att jag får vara kvar hos Cramers blommor till 1 mars nästa år!

Underbart!! 

Till vintern kommer jag att få vara i det nya växthuset där butiken ligger och ta hand om växterna. Se till att det är snyggt på borden, vattna osv. 

Efter att ha stått här.....

......i några veckor och gjort olika gravdekorationer

 

..........och skrattat och haft underbart roligt under tiden.

Katten Mimmi tyckte också om att vara med oss..........

 

......och Batman och Tusse ligger ovanpå akvariet och kollar så att vi jobbar hela tiden.  ......

   

........så klipper vi just ner alla perenner.

Så här vill vi inte att de ska se ut innan de åker in på vinterförvaring

Nu är de nedklippta. Vi är flera stycken som hjälps åt med detta arbete.

Detta är mina redskap - sekatör och en vanlig tesked  

 

     

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards