S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2012

Av Margita - 22 oktober 2012 08:17

Jag bara älskar måndagarna mer och mer!

Nu är jag beroende!

Liiiite framsteg gör jag i rörelserna och stegen....  

Har hittat flera roliga videor där de gör just Zumba Gold (som är för nybörjare och seniorer) och tittar på dessa videor frenetiskt för att försöka få in stegen. 

Rör mig här hemma ibland också. Om grannarna ser mig så bjuder jag på det!   

Här är ett gäng glada seniorer som tränar.

Glädje! 

Av Margita - 21 oktober 2012 09:35

De enklaste, billigaste sakerna är oftast de som är roligast för katter.

Caelyn har hittat denna, eller rättare sagt, jag tog fram den till henne och hon älskar den!!   

Ser ni vad det är och kommer ni ihåg vad de användes till?   

   

Av Margita - 20 oktober 2012 16:46

Det är något därute som är väldigt frestande!

   

Hmmm....

det var visst en skata....som var svår att fånga på bild och ännu svårare att fånga för mina katter.....  

 

Av Margita - 18 oktober 2012 08:42

Just nu är det fullständig harmoni bland mina katter och jag njuter av det!

När de inte sover tillsammans så leker de tillsammans!   

Mina fina katter, vad jag är glad att ni finns och förgyller mitt liv!   


Mamma katt längst bort, närmast Agnes och Caelyn

 



Agnes med Caelyn. Agnes har tassen över Caelyn   




       



Caelyn


Mamma katt, Alice


   

Av Margita - 17 oktober 2012 13:47

Kära läsare!

Ni har blivit erbjudna 10 % rabatt om ni handlar hos detta företag:

Vinylahem.se

Även jag får ta del av rabatten.

Jag har kikat runt på deras hemsida och blev väldigt sugen på en del saker.

Till exempel:

Rolig kakeldekor till köket

 

  

eller till sovrummet lite flygande fjärilar

 

till vardagsrummet en liten vassdunge

 

Ta chansen nu kära bloggläsare!

Gå in på deras hemsida och beställ. Du får alltså 10 % rabatt. För att få den rabatten uppger du koden 10PRO2EO.

 


Av Margita - 15 oktober 2012 14:15

Jag vill slå ett slag för ett ganska så nybildat företag. Det heter Parrotmusic och

det är en fin tjej i Målsryd, där jag bodde förut innan jag kom hit till Ytterby, som driver företaget.

En driftig och mycket trevlig tjej. Vi brukade träffas när hon jobbade i samhällets kiosk. Hon kunde ringa mig och säga: vill du inte ha kaffe? och det ville jag ju....så jag gick dit och så pratade vi om allt mellan himmel och jord, men mest om hundar, katter och musik!!   

För Rebecka, som hon heter, har många strängar på sin lyra (nu var jag väl rolig, Becka?!?, haha).

Dels spelar hon fiol och så har hon det stora fågelintresset, därav företaget Parrotmusic. Gå gärna in och titta runt på hennes hemsida och kanske beställ en föreställning. 

Här är länken:

Parrotmusic.

Här är också en liten video där Rebecka spelar fiol tillsammans med min systerson Anton. Märk väl att hon lär sig en ny låt av Anton! Duktiga ungdomar. De gör mig så glad!! 


 

Rebecka med sina två fåglar.

 

  

 

Här är de på Distansgatans boende i Borås. De boende och personalen kunde man följa i en TV-serie för ett tag sen. 

    

Rebecka och hennes fåglar förekommer just nu också i en TV-reklam för Löfbergs lila kaffe.

Se här:



Så känner ni för en föreställning med fiolmusik och fåglar som visar konster, kontakta Rebecka, ni kommer inte att bli besvikna, jag lovar!   

 




Av Margita - 14 oktober 2012 18:48

Jepp!

För då är det ZUMBA igen!!

Jag älskar verkligen den träningen, superkul!

Längtar till måndagarna.

Det är speciellt en del i vår träning som jag älskar extra mycket och det visar den här videon, även om vi rör oss lite mer intensivt, men rörelserna finns där och ja - 

jag skulle vilja lära mig magdans!

Blir bara så lycklig av att få röra på mig så här!


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards