S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 20 september 2010 20:08

Fick en någorlunda bild när hela kullen förvånat låg och tittade på sin mamma när hon krafsade i tidningspapper. Hon sopade undan spåren efter sin mat (det kan ju finnas rovdjur i närheten)   

  

USA

Av Margita - 20 september 2010 17:02

Skulle vara intressant att veta vad en som röstar på SD tycker om staten USA?!

Där är det ju mångkulturellt så det förslår! 

Av Margita - 20 september 2010 16:54

Ja herregud! Hur i allsin dar kan man rösta på detta parti? Jag läste lite av deras partiprogram på deras hemsida och ja, vad ska jag säga? "En homogen grupp?" Vad tusan är det?? 

Svenskar för sig, turkar för sig, kineser för sig....jaja....men då undrar jag bara stillsamt: vem är svensk? Om man tittar bakåt i tiden så är väl ingen av oss svensk, eller?? Vi har alla invandrat nånstans ifrån...haha...det är befängt att tro att man ska kunna bygga ett fort av folkgrupper och leva lyckliga i det fortet. Det är genom utbyte med andra kulturer som mänskligheten går framåt. Om inte vi nordmän hade vandrat neråt södern så hade vi aldrig stött på den kultur som fanns där och vi hade väl fortfarande bott i grottor kanske? 

Lite snabba tankar bara så här på eftermiddan.....

Av Margita - 20 september 2010 15:24

kan vara det här

Om ni orkar läsa hela artikeln så kommer ni till ett ställe där hon skriver:

"Nu förändras Sverige. En revolution i huvudet till förmån för människovärdet, människovärdigheten, egna initiativ och livsglädje. Alliansen har sett till att Sverige har blivit mer som vi borde vara, men inte ännu allt vad vi kan bli."

Jag blir ledsen när jag läser det. Vilket människovärde? För vem? För mig? Egna initiativ? För vem? Egna initiativ har man väl alltid kunnat ta? Nu utesluts stora grupper. De sjuka. De orkar inte ta initiativ. 

Om jag förstår hennes resonemang rätt så har alltså vi sjuka inget människovärde? Det blir ju resultatet i praktiken. 

Livsglädje?? Ja, säg den som ska leva på 8.000 kr i månaden och mindre, den människan är förstås jätteglad! Men det är klart, med det resonemanget så har förstås den människan sig själv att skylla! 

Mona Sahlin sa i sitt tal efter valet: "Nu är det allvar!" och det är precis vad det är. Sverige har hamnat i ett fruktansvärt tråkigt läge, gjort för konfrontationer och elände. Borta är empatin, fram för stora stygga fötter som trampar på de svaga. 

Nu orkar jag inte med det här längre. Hur kan en nation som vill kalla sig civiliserad godta att stora delar av befolkningen hamnar utanför????

Upp till kamp - Nu har det blivit allvar! 

Av Margita - 20 september 2010 12:19

Nu undrar ju ni som behöver testa er: Var gör jag det?

Det finns sk testhem men någon lista på dem hemmen hittar man ingenstans.

Men mejla mig så svarar jag och ger er adresser till uppfödare som tar emot testsniffare. 

margita.andersson@gmail.com

Av Margita - 20 september 2010 12:06

Jag har fått några förfrågningar om Sibirisk katt och allergi. Nu verkar det som att det går "rykten" ute i samhället att den Sibiriska katten är helt allergifri och så är ju TYVÄRR INTE fallet. 

I mitt fall är det så att min mamma som är astmatiker tål alla katterna, även kattungarna och det känns ju som ett mirakel. Min syster däremot känner av dem. Så det är så olika. 

Jag har nu bestämt mig för att ha en ännu striktare policy än jag haft för att undvika att göra både människa och katt besvikna i form av omplacering.

Förut har jag tänkt att det räckt med att man testar sig minst 2 gånger hos OLIKA uppfödare men nu vill jag säga så här:

Innan ni får tinga en katt hos mig måste ni ha testat er allergi hos FLERA OLIKA uppfödare för att vara om möjligt HELT SÄKER på att ingen allergi uppstår. Detta är inte för att vara besvärlig utan det är omtanke om människan och katten. 

Den som köper Amishai av mig har tex testat sig hos 3 olika uppfödare och det har gått bra. När jag tänker efter så var du på 4 olika ställen, eller hur J?  

Önskar det fanns en mirakelmedicin så att ni allergiker, alla, kan tåla Sibben för det är verkligen en helt underbar ras - och så är den vacker också, och stolt!  

Av Margita - 19 september 2010 21:24

Jag kan tvätta mig själv nu! 

      

Av Margita - 19 september 2010 21:22

     

Stackars lille Arash var nyvaknad....därav den förvånande minen.

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards