S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 13 september 2010 09:20

till orolig förstagångskattmormor   

Aslan har bägge ögonen öppna nu och veterinären sa att han bara är sen. Hon undersökte också ögonen och allt är ok! Gissa om jag är glad och lättad!   

Nu ligger alla ungarna och sover efter äventyret med bilresa till sjukhuset.

Av Margita - 12 september 2010 20:42

Då så! Nu har det vägts och fotats och gosats. Ungarna är bara så gosiga! De kommer fram när jag tittar under soffan och ropar på dem.   

Sen kryper de rakt mot mig och tittar mig i ögonen så att jag dånar! 

Vi försökte oss på lite kullbilder. Haha....de är rörliga så det gäller att fota SNABBT. 

                

Och så var det sötnosarnas vikter. Här är vad de väger när de är 3 veckor.


ALIJARON 348 g

ALIJA AMISHAI 343 g

ALIJA ASLAN 364 g

ALIJA ARASH 354 g

ALIJA ARAM 389 g


OCH EN GLAD NYHET!!

ASLAN HAR ÖPPNAT SINA ÖGON!!!  

Men jag åker till veterinären imorgon ändå, för säkerhets skull. 

(Aslan öppnade ögonen efter fotograferingen.....han tyckte kanske det var dags nu, inte vill han blunda på fotona!   )


Av Margita - 12 september 2010 18:38

Elfsborg delade ut gratisbiljetter till en dag i djurparken. Klart man tar sig en tur dit då. Alla djuren var på sitt bästa humör och visade upp sig i höstdiset. 

Till och med lodjuren visade sig, fast de lyckades jag inte fånga dem på bild.

Klicka på bilderna så blir de större.

Hösten är här - älskar hösten. Du med?

  

Det var mycket folk i parken. Ca 7000 pratades det om. 

      

Alla djuren var ute och tittade på oss.   

      

  

                  

Min goa, fina dotter var med liksom hennes kille och hans familj och andra vänner så vi var ett stort gäng som blev beskådade av alla djuren.

  

Den nya björnanläggningen var klar och är mycket fin. Man går på en spång rakt över björnarnas revir och ser verkligen djuren - och dem oss. Jag är inte så mycket för djurpark egentligen. Tycker det är lite av djurplågeri. Fast det beror också på hur de har det. Hur stort det är osv. Men djur ska helst vara fria, tycker jag.

Björnanläggningen:

      

  

Av Margita - 12 september 2010 16:19

Killarnas vikter och förhoppningsvis en kullbild kommer senare ikväll.

Håll ut!   

Av Margita - 12 september 2010 16:15

Arash tycker om att gosa med oss och ligger gärna i knät. Igår hörde jag honom och en annan spinna för första gången! 

Så här gott man ligga i lillmattes knä. Han somnade så....  

  

Av Margita - 11 september 2010 19:10

Nu går det fort! Idag har speciellt Aram, Aron och Amishai varit ute på vift i det nya utrymmet. De tittar sig omkring, kliver över våra fötter och brottas med varann. Behöver jag säga att det är bättre än TV?   

Ta det lugnt, ber mamma Alice:

   Ute i stora vida världen....

   Amishai......och Aron på en kant

      

Äsch! Kattungar! Vad bryr jag mig om de pipiga varelserna   säger Algot

  

Av Margita - 11 september 2010 17:27

Haha....killarna börjar bli riktigt busiga!   Det är framför allt Aron, Amishai och Aram som är framme och sniffar på de tvåbenta och så tar de en dust med varann. Idag blev jag fullständigt förälskad i Amishai. Han brukar sitta och titta och begrunda på saker runtom honom. Idag tittade vi varann i ögonen och jag bara drunknade. Sen kröp han upp i mitt knä och lade sig tillrätta där!   Men lille gubben, hur ska jag kunna skiljas från dig? Fast det måste jag.....antagligen med en stor klump i halsen - och det gäller för hela gänget. 

Man börjar se mer nu vilket temperament de har. Roligt och spännande!

Av Margita - 11 september 2010 15:13

Det blev inte att vi åkte till veterinären idag med Aslan. Jag ringde veterinär och hörde mig för och hon tyckte att det räcker att vi kommer in på måndag morgon. Nu hoppas jag verkligen att det gör det. Lite nervös är jag. Men Aslan går upp i vikt som han ska så det är inget annat fel vad jag kan märka. 

På måndag förmiddag vet vi och jag hoppas ju att Aslan öppnar sina ögon innan dess.

Har läst att en del kan vara väldigt sena men det börjar bli lite väl sent nu, tycker jag. 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards