S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 14 september 2010 14:34

Stackars Aslan var inte lätt att fotografera. Han har ju precis öppnat sina ögon så jag får ta det försiktigt. De ser fortfarande inte bra ut, men de har ju precis öppnats så det blir säkert bättre. 

Aslan är den mörkaste, han är nästan svart på hela ryggen.

  

Lille gubben, det ser inte käckt ut.....men han kommer att se bra ut! Han är lite sen i vändningarna bara. Fast inte när det gäller att utforska och brottas med sina bröder. Där är han framme precis som de andra!   

Av Margita - 14 september 2010 14:26

Lille Aron, vet ni vad han gjorde nyss? Han somnade i mitt knä, spinnandes!   

En sån myskille! 

Här ligger han och myser:

  

  

Av Margita - 14 september 2010 09:34

Haha....ja, det är inget "riktigt" jobb men det är ändå något som ger mig några hundra för varje uppdrag. Passar nog mig bra, jag slipper ingå i en grupp människor som ska samsas om saker, passa tider osv. 

Jag har blivit "mystery shopper"   

Vad är då en sån? Hittade en text på nätet.

Det är ju verkligen inget jag kan överleva på men i mitt läge får jag hitta på allt möjligt för att få in lite pengar här och där. Att leva på A-kassa går inte....

  

Av Margita - 13 september 2010 20:28

Jo, återkommer imorgon med bilder och lite fakta om de två sötnosarna! 

Av Margita - 13 september 2010 20:18

Aram! Han är den största i kullen och han börjar ljusna till färgen.

Aram är den som ska gå till avel. Varför? Jo, han har ett temperament som verkar väldigt bra. Han är lugn och en cool kille. Han har en kraftig massiv kropp och ett huvud som ser sibiriskt bra ut. Visserligen kan sånt ändras men det är något man alltid får räkna med när det gäller avel. Man kan aldrig vara helt säker. Men som det ser ut just nu ser han mycket lovande ut!   

Bilderna på honom gör honom faktiskt ingen rättvisa! Han är mycket finare i verkligheten, tycker jag. Alltså, ännu finare   Det är väl det att då ser man allt, hans ljusa framtoning i kontrast till hans mörkare syskon. Hans stora kropp som också utmärker sig mot syskonen. Och så hans ögon....men det delar han med alla sina bröder! 

  

Av Margita - 13 september 2010 20:12

Amishai, ännu en charmör! Han kommer direkt när jag visar mig och så vill han upp till mig och där hamnar han oftast som en liten bebis och så börjar ögonen blinka...och så kan han somna i famnen. Men, vad ska man säga? Den ene godare än den andre? Nej, de är lika goda allihopa - med olika personligheter. 

Amishai är just nu i alla fall en njutare, älskar att umgås med oss tvåbenta. Han kan titta långa stunder in i mina ögon och jag tittar tillbaka för jag är förälskad. Amishai är min högst personlige favorit, om man nu får lov att ha en sån. Fast det är svårt, de är ju så goa allihopa!!! 

    

Av Margita - 13 september 2010 20:11

upptäckte nu att nedanstående bilder på Arash har jag redan visat, de togs i fredags. Nåja, han är så söt så det gör nog inget.   

Av Margita - 13 september 2010 20:01

Här är Arash, 3 veckor! Han är en riktig charmör! Han, Aron och Aram har varit de som varit mest framme och lekt med oss tvåbenta, än så länge. Snart kommer också Amishai och Aslan. Fast Amishai verkar vara en som tycker om att gosa. Kommer till det...   

Arash ja....grannflickans favorit. Hon ville inte släppa Arash ifrån sig. De blev goda vänner direkt! 

      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards