S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under september 2010

Av Margita - 19 september 2010 16:21

Det trevliga unga paret jag hade här idag kan inte bestämma sig.....men det blir Aron eller Arash. Förstår att det är svårt, de är väldigt lika både till temperament och utseende. Men snart vet de vilken de vill tinga. 

Så nu är det bara två kattungar kvar - Aslan eller Aron/Arash.

Kattungarna är idag 4 veckor, en tredjedel av tiden har gått! 

Får väl försöka fota de senare ikväll när de vilat lite efter besöket. 

Mamma Alice har varit en strålande värd!   

Av Margita - 19 september 2010 12:54

Först väntar jag nu besök av fler spekulanter, sen kan jag sätta mig och blogga igen.   

Jag har lite bilder från killarnas första måltid med "riktig" mat. 

Tålamod.....

Åh, det är så roligt när man fått familjer till sina små och man märker hur entusiastiska de blivande ägarna är. Nu har jag fått mejl om att Aram ska döpas till Sesam! Mycket fint och passande namn tycker jag!   

Av Margita - 19 september 2010 07:21

Är uppe tidigt idag, vaknade och kände mig väldigt pigg så då är det ju lika bra att släpa upp sina lurviga.   

Har ätit frukost och tänker mig att jag snart går iväg och röstar. Ska också stå där en stund för att dela ut valsedlar. 

För mig är valdagen en liten högtidsdag. Då vill jag vara hemma och gå till vallokalen och sen följa det hela via TV. 

Att få möjlighet att rösta är inte en självklarhet i alla länder. Därför tycker jag att det är så viktigt att verkligen göra det. För att upprätthålla demokratin. Sen vore det ännu bättre om fler ville vara aktiva i politiken för att vara med och forma vårt samhälle. Jag är själv inte aktiv, men kanske jag blir.   

Måste berätta om en av mina bästa vänner. Hon har sen ungdomen kämpat för en fredlig värld, alltså en värld utan vapen. Jag beundrar hennes uthållighet och hennes mod. Hon har deltagit i diverse aktioner som kanske inte varit helt ofarliga. Det är såna människor som driver världen framåt i en positiv anda. 

Kom att tänka på hur vi på 70-talet blev häcklade för att vi pratade om miljön, att den var hotad och att vi måste agera. Då blev ju jag och andra närmast förlöjligade. Hmmm.....idag står vi där, med  lång näsa och undrar vad som hänt. Redan på 60-talet skrev Rachel Carson boken "Tyst vår". Nu är vi där. Så gott som. Det är lite sorgligt men jag tror ändå på att vi till slut tar vårt förnuft till fånga. Om inte annat för att vi helt enkelt måste för att överleva som art.

  



Av Margita - 18 september 2010 19:13

och hans blivande nya familj har bloggat om honom och lagt in riktigt fina bilder.

Titta här

Av Margita - 18 september 2010 17:48

har det varit och nu är Aram och Amishai reserverade. Tingningsavtal skriver vi nästa helg.

Det är så spännande och roligt att få träffa deras nya familjer och se glädjen hos de människor som vet att de snart ska få hem sin nya familjemedlem.

Varje helg framöver är nu bokade för besök av de som tingat katter. Jag tycker det är bra att kattungen och den nya familjen får bekanta sig med varann från början. 

        

Av Margita - 18 september 2010 17:42

Hör av dig till mig - glömde ju ta ditt telenummer!   

033-249704 eller 073-8195740 eller margita.andersson@gmail.com

Av Margita - 18 september 2010 13:44

Snart får jag det första besöket av två idag. Och imorgon blir det också två besök.

Igår hade jag också en kattspekulant här så mamma Alice får verkligen bekänna färg nu. Jag tycker lite synd om henne faktiskt. Märker att hon blir lite orolig när de är så många som handskas med ungarna. Det går bra så länge besökarna är här. Då verkar hon lugn och hon säger ingenting. Men i natt hade hon flyttat kattungarna till under den stora sängen.   

Det ordnade sig, men som sagt, jag är lite nervös för vad mamma Alice ska tycka om denna anstormning. Men hon vänjer sig kanske?

Bilder kommer senare, kanske ikväll.

Av Margita - 18 september 2010 10:18

och detta känns som ett ödesval.

Vill vi ha ett samhälle för egoism eller ett samhälle med empati? 

Alliansen har en politik som de kallar för arbetslinjen. Jag orkar inte ens skriva ner vad den får för konsekvenser för de som inte kan arbeta.

Snälla, snälla - läs HELA den här länken. Den beskriver på ett väldigt bra sätt hur situationen för oss sjuka är idag. Det är fullständigt horribelt.

Att man över huvud taget inte kan känna empati för arbetslösa eller sjuka människor, det har jag svårt att förstå. Antagligen grundar det sig i något i ens eget liv som man inte kommit tillrätta med. 

Nej, rösta röd-grönt om du vill ha kvar ett mänskligt samhälle där vi fortfarande kan bry oss om varann. Röstar du på Alliansen, ja, då kan du räkna med att du blir lämnad på soptippen om det skulle hända dig något. 

Läs denna länk


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards