S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2010

Av Margita - 15 augusti 2010 08:40

Igår tog jag bussen in till Borås för att uträtta lite ärenden. Inhandlade diverse bra saker att ha hemma till Alices förlossning:

  

Känns skönt att vara ordentligt förberedd.

Tog också en vända till biblioteket för att låna dessa två böcker:

  

Där finns bra information om kattförlossning och vård av kattungar så de två böckerna, jämte flera andra jag har hemma, är mina biblar just nu.   

Mitt stora intresse jämte kattuppfödning är trädgård och just allt som har med trädgård att göra har alltid varit mitt absolut största intresse. MEN - nu har det här med katter tagit över!   Måste jag välja blir det absolut katter!

Utanför biblioteket står några härliga skulpturer för beskådan. Borås har ju profilerat sig som kultur och skulpturstad och lyckats ganska bra med tycker jag. Vi har fina skulpturer lite varstans, och är de inte fina i mitt tycke, så är de i alla fall intressanta. 

Klicka på bilderna så blir de större!

      

Söta vovvar, eller hur.

  

Denna skulptur heter Prinsessan har jag för mig. Den är lite rolig med grodorna som klättrar uppför klänningen. 

Det finns en skulptur som jag bara älskar, och många med mig, som står vid busstorget i Borås. Måste fota den och visa er. Den heter "Ute" och är gjord av Charlotte Gyllenhammar. En helt bedårande skulptur.


Av Margita - 14 augusti 2010 15:12

VAD TROR NI ALICE SYSSLAR MED HÄR?

       Gissa på! Hon är djupt koncentrerad! 

Av Margita - 13 augusti 2010 17:55

Var gärna med i omröstningen! 

Hur många levande kattungar tror du Alice får?

Av Margita - 13 augusti 2010 10:56

Kastraten Algot föredrar att vila inomhus när det regnar.....

  

Hans plats är ovanpå garderoben. Ibland får han sällskap av Agnes.

  

Agnes älskar att vara på balkongen. 

  

Och Alice försöker sova. Kan du inte sluta att fota?!?

Till slut lägger hon sig tillrätta iaf. Alice sover ännu mer nu och äter pyttelite OFTA. Sova och äta är verkligen hennes melodi nu. 

  

  

Av Margita - 13 augusti 2010 10:31

Nä, nu tycker jag ni är fräcka! Jag är väl inte tjock!?! 

säger Alice......

  

Alice är idag på dag 56.

Av Margita - 12 augusti 2010 09:52

Ni som följt mig ett tag vet antagligen vid det här laget att jag bott i Strömstad och har en son kvar där. En av mina allra bästa vänner bor också kvar där. Min dotter är var och varannan helg i Strömstad men jag själv är där alltför sällan numer. Pga min dumma   ångest. Men den tiden kommer när även jag kommer att besöka min kära gamla hemstad, det är jag säker på. 

Under tiden besöker jag ibland Strömstads hemsidas web kamera   och häromdan var jag tvungen att kopiera nedanstående bild. 

Den bilden påminner mig om det underbara med att bo vid havet. Ljuset, ljuset - så dramatiskt, vackert, underbart och det skiftar sekund för sekund. Jag bara älskar det! Titta bara på denna ögonblicksbild från ett regnigt Strömstad.

  

För övrigt bor min kära vän i hyreshusen ni ser längst till höger. Hon bor så hon har utsikt mot havet! Vad jag önskar att Strömstad kunde ligga lite närmare Göteborg/Kungälv. Det hade varit   

Av Margita - 11 augusti 2010 18:27

Mina föräldrar (bägge 80 år) har varit här idag och sett till att saker har blivit gjorda.   De är väldigt aktiva till motsats till mig som lätt blir stressad av för mycket aktivitet på en gång. 

Men idag var det väldigt skönt att få hjälp med att sätta upp en vacker liten hängare där en tråkig hatthylla förut satt. Av bara farten satte pappa också upp tavelhyllorna jag köpte på IKEA för ett tag sen och jag är supernöjd med resulatet. 

Har massor av kokböcker och det är så trevligt att kunna visa upp de vackra omslagen. 

Så här blev det i hallen, fast det är inte klart där. En hängare till ska upp.

  

  

Tavelhyllorna trivs jag bara så mycket med! Nu kan jag njuta av de vackra kokboksomslagen varje dag. Det kanske märks att jag är intresserad av mat från länderna runt Medelhavet? Nordafrika, Grekland, Libanon och Iran, wow   älskar den maten! Är också fascinerad av kulturen därifrån, alla vackra byggnader och musiken - har jag levt där i ett annat liv kanske?   

Så här blev det med tavelhyllorna:

  

Av Margita - 10 augusti 2010 09:00

Alice mår fortfarande bra men hon sover som sagt väldigt mycket. Klokt gjort tycker jag! 

Hon sover gärna under min dotters dubbelsäng   så jag har funderingar på att stänga dörren till dotterns rum när det börjar bli dags. Allt för att hon ska välja min födslolåda istället. Väljer hon att föda under sängen kommer jag att få problem med min kroppshållning.   Skämt åsido. Skulle det ske så flyttar jag helt sonika Alice till lådan och hoppas på att hon accepterar det. 

Just nu ligger Alice och vilar i sin låda.   

Så här ser det ut inne i Alices mage just nu, undrar bara hur många de är?

Kattfoster dag 48-60

  

Ser ni? Kattungen har sträckt på sig!   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards