S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2010

Av Margita - 28 augusti 2010 13:35

Idag har jag försökt att fotografera ungarna en och en, men det är inte lätt eftersom både Agnes och Alice är med och övervakar och skriker ungen för mycket så tar de helt resolut ungen i nackskinnet och saboterar fotandet för min del!   

Det blir vad det blir. Tänkte jag skulle försöka könsbestämma också. Jag hann med en men sen blev det så oroligt för mammorna så jag var tvungen att lägga ner det.

Vi får ta det ikväll istället.

Nu kommer de suddiga bilderna.   

Kattunge nr 1 

    

Kattunge nr 2

  

Kattunge nr 3

    

Kattunge nr 4

  

Och till sist, kattunge nr 5, som jag tror är en hane

  

Alla ungarna är ganska lika och lika fina! Någon är mörkare och någon är ljusare än de andra. Jag tror de alla kommer att likna sin pappa väldigt mycket.   

Så här ser han ut som vuxen:

Haknäsans Twilight Jasper, far till kullen.

  

Visst är han ståtlig! 


Av Margita - 27 augusti 2010 15:37

Jag säger bara: hög gullighetsfaktor!   

                

Av Margita - 27 augusti 2010 13:27

Tror inte det blir några problem att få kattungarna sålda! 

Jag får mejl och telefonsamtal så nu måste jag inrätta ett system så jag vet vilka jag pratat med och vad jag sagt till dem. 

Känns lite konstigt. Ungarna är knappt en vecka och redan ringer det folk som är intresserade! Fast det är ju toppen förstås! Jag ska ju inte behålla dem     

Men det får gå några veckor till så jag kan se hur ungarna utvecklas. Kanske någon kattunge passar till avel/utställning och då letar jag efter köpare som är intresserade av det. Sen kanske jag trots allt vill behålla en själv men då får det bli fodervärd. Men det måste jag i så fall tänka igenom riktigt noga först.

För övrigt har jag precis vägt de små krabaterna och de går upp i vikt precis som de ska och är så duktiga på att snutta tutte.   

Men det blir ett himla liv när jag ska väga dem. Både Alice och Agnes rycker ut och försöker rädda ungarna från att bli kidnappade av mig. Jag måste nämligen ut i ljuset i köket för att ha en chans att se vilken kattunge jag väger.   

Agnes blev så orolig så hon tog tag i kattungens nackskinn när den låg på vågen och skulle sätta iväg bort nånstans.   

Usch vad matte är elak ibland.

Av Margita - 26 augusti 2010 18:17

Agnes var ju i början helt till sig över kattungarna och visste inte hur väl hon ville. Så till den milda grad att välviljan blev för bra. Nu har hon som tur är lugnat ner sig och är verkligen en stor hjälp för Alice. När Alice behöver sträcka på benen eller äta eller gå på toan, ja, då ställer Agnes upp och passar de små. Det är så gulligt så det liknar inte nåt.   

Nu har Agnes också minskat på det där kärvänliga som innebar att hon nästan slickade bort ungarna från tuttarna eller satte sig på dem i ren iver att hjälpa till när de pep. Så idag har hon både legat i bolådan på ett sätt som inte stört varken Alice eller ungarna och så har hon också börjat att lägga sig utanför, nästan som lite på vakt så att ingen obehörig kan komma åt ungarna. 

Nu ska jag testa att låta Agnes få vara med Alice och ungarna över natten. Jag tror det går bra.

Hoppas att Agnes tycker det är lika roligt när ungarna växer och börjar busa!   

Min underbara fina goa kattfamilj! Ni är världens finaste! Tycker jag   

  

Av Margita - 26 augusti 2010 16:40

Stackars katt, bara ett nummer   

Denna lilla/e krabat vägde i alla fall idag 135 g så de går stadigt upp i vikt.

        

Kan meddela att gullighetsfaktorn ökar med 100% för varje dag som går!    

Av Margita - 26 augusti 2010 16:35

Jag har kanske varit lite för otydlig vad gäller hur jag ser på besök av er som är intresserade av katt.

Ni som vill testa allergi kan ringa mig och beställa tid så kommer vi överens om en tid nån gång efter helgen 18/19 september.

Ni som är intresserade av en kattunge, ring eller mejla mig, så bestämmer vi en tid när ni kan komma hit och titta på kattungarna. 

Lördagen den 18 september är den första dan ni kan komma hit. Sen är det fritt fram vilken dag som helst, förutsatt att ni kontaktat mig och vi kommit överens om en tid.

Ni är så välkomna!   

Av Margita - 25 augusti 2010 15:23

Hade gjort i ordning allt (trodde jag) för att fota en och en och så har jag inte satt i minneskortet i kameran   

Under tiden får ni lite fler kullbilder från dag 3 istället.

  

Kan detta vara spotted? Linjerna går liksom inte ihop? 

      

Alla ungarna har gått upp i vikt som de ska. De är så mysiga! Hjälpmamma Agnes har idag i perioder legat bredvid bolådan istället för i den. Ledare som hon är vill hon ju gärna hålla koll antar jag.   

Av Margita - 25 augusti 2010 13:11

Har bestämt mig för att låta kattungespekulanter få komma och träffa kattungarna helgen 18-19 september. Då är kattungarna 4 veckor och det är den tid man rekommenderar ur smittosynpunkt, och jag kan också tänka mig att den nya familjen behöver lugn och ro innan det kommer främmande människor för att gosa med ungarna.   

Så helgen 18-19 september och framåt är ni så välkomna, ni som är intresserade! 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards