S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2010

Av Margita - 3 augusti 2010 09:31

Måste bara få dela med mig av en kommentar jag fick om det där om att jag kanske måste flytta. Det var mina kära grannar som var så glada för att jag inte behövde flytta nu - de vill ha mig kvar. Blir så glad - och kära grannar, vet ni vad som fanns med på nackdelar på min lista? Att behöva lämna mina grannar, som är de bästa grannar jag haft någonsin.   

Av Margita - 2 augusti 2010 18:58

Nja, lite överdrivet - jag sitter faktiskt upp vid skrivbordet men är helt väck, nyser och hostar om vartannat.   

Nåja, det går säkert snart över. När jag piggnat till ska jag försöka fota på ett sånt vis att ni kan se att Agnes mage börjar bli stor.

Nu tycker jag faktiskt tiden går lite fort, kommer jag att hinna alla förberedelser? Jo, det gör jag.   

Förresten så skrev jag ju lite om min ekonomiska situation i ett inlägg för några dar sen. Det har ordnat upp sig så jag behöver inte flytta just nu. Känns otroligt skönt för det hade verkligen blivit lite fel tidsmässigt sett. Men om 1-2 år, då bär det av mot havet igen. Står på kö till en liten lägenhet med trädgård i Ytterby! 55+ boende. Hoppas hoppas! Lägenheten är inte stor men ljus och mysig med egen entré och en liten altan. Tjugo minuter med buss till Marstrand, 15 minuter med tåg till Göteborg, hurra! 

Så får jag nära till mina sibbe-vänner i Göteborgs-området också!

  

Lite så känner jag mig nu och oftast har jag Agnes som ligger antingen på mig eller tätt bredvid mig.   

Av Margita - 1 augusti 2010 18:21

Otroligt länge sen jag var förkyld - flera år sen - men nu bankar huvudet, känner mig varm och jag nyser. Och oj, vad jag skrämmer Agnes då! Hon tittar på mig med förskrämda ögon och gör ett konstigt ljud som jag tyder som "men matte, jag har inte gjort nåt, varför är du så dum mot mig?" Stackars lilla gumman   

  

Av Margita - 1 augusti 2010 18:14

Har gjort en lista med fördelar och nackdelar med att flytta från Borås till bohuskusten.

Antal fördelar är uppe i 10 stycken.

Nackdelar har jag kommit på 4 stycken.......  

Av Margita - 1 augusti 2010 17:53

Det är så roligt när jag får respons på det jag skriver! Tack för det! Jag tror, precis som ni, att det blir perfekt för mig att komma tillbaka till kusten. Det är ju mina hemtrakter och jag är en väldigt hemkär person. Känner mig så fäst vid Bohuskusten.   

När jag väl är på plats har jag nära till det jag älskar: Havet (bohuslän), Strömstad och Göteborg. Det blir också lättare för mig att hitta ett arbete jag kanske mäktar med. I Göteborg är ju urvalet så mycket större. 

Tyvärr måste jag omplacera någon av mina katter   Det får bli Algot. Han är utekatt och kan inte tänka sig att vara inne med två katt-tjejer. 

Ännu är det inte aktuellt men jag får väl snart komma till ett beslut kring det - och då kanske jag efterlyser ett bra hem för Algot här på bloggen. Jag skulle önska att han får vara ensamkatt och få vara ute men komma in när han vill. Gärna till någon på landet. Han älskar att vara ute och jaga, klättra i träd och tål inte katt-tjejerna. I alla fall inte mina. 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards