S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2011

Av Margita - 15 april 2011 16:55

Skönt! Alice har ett helt friskt hjärta och nu har jag lämnat henne hos MissEmmis i Göteborg.

Man kan inte påstå att de var såta vänner när jag lämnade dem, men Elton gjorde sina tappra försök. Hmm....Alice fräste förstås tillbaka. Elton får nog göra sig till en liten stund till innan Alice släpper honom inpå sig.   Stackars Elton. Han jamar och skriker mest hela tiden. Men de får nog till det så småningom.

Spännande!

Av Margita - 14 april 2011 17:52

Idag hade jag möte med "chefen" på Gröna vägen och min handläggare från arbetsförmedlingen.

Mötet gick ut på att utvärdera den tid jag varit där och hur vi ska se framåt. 

"Chefen" sa att hon har sett en förändring hos mig på de här veckorna jag varit där. Nu har jag glimten i ögat tyckte hon och det kan jag väl säga att jag har - det är bara roligt i växthuset. Jag känner att jag är avslappnad och får kraft. Det är helt underbart.

Nu ska jag snart utöka min tid (nu är jag där 2,5 tim 3 dagar i veckan) och målet är att klara av 20 timmar i veckan. Men det är inget som är givet och det får ta sin tid. Skulle det visa sig att jag inte klarar det så är det ingen panik. Då utgår vi från det läget.

Men nu är jag här och jag tar en dag i taget. Det härliga är att det är precis så de jobbar på Gröna vägen också. Jag känner ingen stress överhuvudtaget. 

Men i och för sig ska jag ju jobba mot att tåla lite, trots allt. Efter Gröna vägen planeras att jag ska ut i lättare arbetspraktik. Men som sagt, en sak i taget.

Jag fick frågan vad jag kan tänka mig att arbeta inom. Gissa vad jag svarade?!

Natur förstås - och djur.

Hittade denna sida när jag googlade på handelsträdgård som är en typ av arbetsplats jag kan tänka mig att verka i.

Jag vill gå en kurs i växtkunskap, kanske trädgårdsdesign också.   

Är tillbaka i min ungdoms önskan att bli trädgårdsmästare!   


Av Margita - 13 april 2011 18:55

På fredag ska Alice HCM-testas som jag berättat tidigare. Eftersom hon också kommit i löp så lämnar jag av henne hos Elton (om Alice är frisk förstås) eftersom jag ändå är i Göteborg där Elton bor. Tack Alice för att du timar det hela så bra!   


Av Margita - 13 april 2011 08:19

Nu på fredag åker Alice och jag till Göteborg och Blå Stjärnan. Det är hjärtat som ska undersökas och förhoppningsvis visar det att hon är helt frisk!

Sen kan hon få sin date när hon känner sig redo! 

Av Margita - 12 april 2011 18:08

Min Alijakull blev en väldigt fin kull och två av dem har ju gått vidare i avel.

Jag kan inte låta bli att bjuda på två länkar till en blivande parning mellan

Senga's Alija Aram och Nikopeja's Khitra Kasianovna.

Ska bli så spännande. Nu blir jag väl mormor då väl?   

Aram

  

Khitra

 

Av Margita - 12 april 2011 12:05

Agnes sover längst upp på garderoben

 

Algot sover, som vanligt på något hårt, hallmöbeln

 

och vad gör Alice? Hihi...hon är världens busigaste katt kan jag säga. Hon undersöker förstås garderoben.  




    

     

Av Margita - 11 april 2011 21:58

Vart tog tiden vägen?

Igår, alltså söndagen. Då var det så fint väder så jag var ute i trädgården och jobbade hela dan. Ingen tid för bloggning. 

Idag har jag varit i växthuset och ikväll är jag ganska trött.  

Min dotter har önskat bilder på katterna och det ska hon få.

Här är Alice. Hon har fått en ny vana. Hon hoppar upp på bokhyllan och tittar in i ett foto med glas. Det speglar sig där så det är väldigt spännande!  

    

Kommer fler bilder sen men nu måste jag sova. 


  

Av Margita - 9 april 2011 22:26

Det är så fantastiskt underbart härligt att solen och värmen är här!!!! 

Jag njuter. Gjorde iordning en stol på balkongen, tog fram dynan från förrådet och satte mig ner och bara lapade sol. Katterna njöt också.

Imorgon ska jag göra balkongen vårfin och så ska jag kratta lite i trädgården. Det finns inget bättre än detta. Jag älskar våren!   

Några bilder av mina krokus, tagna från sovrumsfönstret   

       

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards