S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2011

Av Margita - 26 januari 2011 09:49

Vill bara påminna om att vi har SäSk-träff hemma hos mig

söndagen den 6 februari kl 14.00

Välkomna!


  

Av Margita - 26 januari 2011 08:55

  

Av Margita - 25 januari 2011 18:36

Alice är ju lekgumman nummer 1 här hemma. Hon älskar att leka med sina snören som vi ska vifta med och som hon kan fånga. Sen kan det bli dragkamp och när hon vinner går hon iväg med sitt byte och lägger "musen" i vattenskålen.    

Min dotter har tagit jättefina bilder av Alice när hon leker med sitt snöre.

Titta här.

Av Margita - 25 januari 2011 13:45

nu tror jag att jag vet vad min nästa kull ska ha för tema, men det får ni inte veta förrän den är född!     

Av Margita - 25 januari 2011 12:59

Har tänkt till....och tänker utmana mig själv tillsammans med er!   

Efter min bröstoperation gick jag upp 5 kg i ett svisch   och jag är numer överviktig vilket jag aldrig varit i hela mitt liv! Självklart vill jag inte vara det med tanke på risk för sjukdomar. 

Så jag har funderat på gymkort eftersom jag tycker det är en rolig form av motion men jag har ändå kommit fram till att det blir alldeles för dyrt för mig.

Viktklubb.se är en hemsida som jag varit medlem på tidigare och har bra erfarenhet av. Det kostar också pengar men inte lika mycket som ett gymkort.

Dessutom får jag där en massa hjälp med maten, både kostprogram och olika motionsprogram.

Så nu är jag medlem där igen och utmanar mig själv. Kommer att redovisa mina resultat här varje vecka för att pressa mig själv lite. Det behövs ju massor av disciplin för att ta tag i motion hemma, det vet alla som försökt, men som sagt, jag tar chansen! So here we go!!!   

Jag väger nu 70 kg. Mitt mål är att gå ner 10 kilo på 5 månader och att midjemåttet har gått ner till acceptabel nivå.

Av Margita - 25 januari 2011 10:00

Tänk, tiden den går...Algot är redan 3 år!

Han föddes den 25 januari 2008 och våren 2008 hämtade vi honom i Varberg där ägaren kört upp honom ända från Skåne! Han var så liten, vi trodde han skulle vara större. Men nu har han växt till sig och blivit en stor stilig kille! 

Nu hurrar vi för vår Algot - hipp hipp hurra!! Grattis på din födelseda!!   

                   




Av Margita - 25 januari 2011 07:30

  

Av Margita - 24 januari 2011 22:34

Alija Aram ur min första kull, Alija-kullen, har fastnat på en film!   

Här kan ni se den.

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards