S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 15 april 2015

Kalle - vår undulat

Av Margita - 15 april 2015 10:12

När jag tänker närmare efter så har jag nästan hela mitt liv levt tillsammans med något djur.

Det är något jag uppskattar väldigt mycket och faktum är att jag har svårt att föreställa mig ett liv utan något djur. 


Vad är det då för djur som följt mig genom åren?


Jo, när jag växte upp skaffade vi ett undulatpar, Putte och Pia. Pia dog tragiskt nog när hon bar på ägg (säger man så??) och Putte blev ensamfågel. Med tiden blev han väldigt tam och pratglad. Han bodde i mitt rum på mitt skrivbord och vi pratade jämt med varann. Hans favoritmening var "Putte är så fin" och det var min också.   


En kort period under denna tid hade vi också en yorkshireterrier vid namn Nicki. Tyvärr var vi tvungna att omplacera honom efter nåt år eftersom min mamma utvecklade astma. Hjälp vad ledsna vi var hela familjen. Så jobbigt!   


Under den tid jag växte upp hade vi också en sköldpadda en kort tid. För att inte tala om vanliga skogssniglar i en skolåda!   


Fina fiskar i akvarium hade vi också ett tag.


När jag flyttat hemifrån och fått eget bo skaffade jag mig en nymfparakit vid namn Oskar och när barnen kom blev det återigen en undulat som vi döpte till Kalle.


Hittade roliga bilder på honom som jag delar med mig av. I min meny  har jag också ständigt ett litet bildminne av älskade Kalle.


Dotter Ellen med Kalle.

 

Systersonen Anton med samma Kalle

    

Vi hade en utekatt vid namn Sigge. 

Dotter Ellen med Sigge som kattunge.

 

En kort period hade vi en hamster.


Sen blev det återigen katter....Algot, Agnes, Alice och Caelyn. Men det är ju en historia för sig själv, det där med katterna.


Min C-kull som föddes 2012. Blir det nånsin nån mer kull hos mig?? Tror tyvärr inte det.   


Jag får inte glömma fina Aksi som jag hade nåt halvår bara. Längtade så extremt mycket efter att ha hund så jag ville testa om det skulle fungera med mamma men det gjorde ju tyvärr inte det. Mamma fick tillbaka sin astma. 

  

Det var de djur jag haft.

Nu har jag kära Agnes kvar här hemma.

  

Har du haft många djur? Eller kanske inga alls?

 

Själv skulle jag vilja ha fler: hund, undulat, höns och kanske får. 

Och fler katter, en sibirisk hona som jag kan avla på....


 
 
Patricia

Patricia

15 april 2015 17:54

Nej men vad kul med så mycket djur, det värsta är bara när man tvingas skiljas från dem. Jag fasar över den dagen då min hund inte finns mer.
Utöver hunden jag har nu så har jag haft en katt, två andra hundar, två marsvin och fiskar. Tror inte det var något mer.
Dock tror jag inte att jag kommer skaffa en ny hund när min inte finns mer inte på direkten i alla fall. Jag älskar hundar absolut, men man blir så himla låst, fast det blir man ju med alla djur man har.

Ja, kanske spelar det roll vart i landet man bor om man får hjälp eller inte. Här i Göteborg har jag inte haft tur med vården överhuvudtaget. Jag har bara mött massa nötter som inte verkar det minsta intresserade av sitt jobb överhuvudtaget:( Det är så dumt, det ska ju inte spela någon roll om man bor här, i Norrland eller var som helst, man borde få samma vård i vilket fall som helst.

Har du någon samtalskontakt så som det är nu, eller klarar du dig utan?
kramar

http://patriciac.blogg.se

 
Kraka

Kraka

16 april 2015 01:02

Jag har haft några djur. Just nu ær det två norska skogkatter, men de ær hemma och passas vanligtvis av sonen. Men just nu ær de på "kollo" hos hans arbetsgivare. Jag har haft ett antal katter och tre schæfrar. Dock inte alla på en gång.
De dær sibiriska kissarna verkar intressanta. :-)

http://kraka.moah.se

 
Jakob

Jakob

17 april 2015 07:51

Fina djur! Jah har en katt hemma.

http://jakobbud.myshowroom.se

 
Camilla

Camilla

18 april 2015 06:51

Det är roligt och mysigt med djur :) Själv gillar jag hundar och skulle gärna ha en hund om vi hade haft tid för det. Men tyvärr ska man ju ut med dem några gånger per dag och vi skulle inte greja det. Kanske när barnen blir större, vi får väl se :)

http://radhuslivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards