S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Att blogga

Av Margita - 26 februari 2015 15:46

Jag är 63 år, snart, och i min generation är det inte alla som använder dator. Känner några som inte alls vill lära sig och några som verkar dödsförskräckta över en dator. 

 

Sen finns det några som anser att använda moderna smart phones och en dator gör att vi skärmar av oss från yttervärlden. Detta är ju bara delvis sant anser jag.


Saker och ting förändras, det är det enda som är säkert, så det är lika bra att gilla läget tycker jag.


Världen ser inte ut som den gjorde när jag var ung. Det är bara så och inte vill jag sitta här idag och tycka att det mesta är konstigt eller att jag inte förstår eller att det är dumt. Nej, jag vill vara en del av det som händer och jag vill förstå, om jag så blir 100 år. 


I ärlighetens namn ska jag väl ändå säga att jag ibland blir lite ledsen när jag ser ungdomar som går framåt med sina hörlurar och som inte verkar se något av det som omger de i stunden. De går faktiskt miste om många upplevelser, speciellt om man reser med buss eller tåg. Förr kunde man bli inblandad i många trevliga samtal med sina medresenärer. Även i Göteborg på spårvagnen var det vanligt, men jag tycker nog det har förändrats en del tråkigt nog. 


Dit jag vill komma är att de äldre som förnekar dator och internet också går miste om många upplevelser. 


Jag har bloggat sen 2009 och genom åren tycker jag mig ha fått flera vänner genom bloggen. Några få har jag träffat i verkliga livet och det kommer snart att bli fler, det vet jag, för det har jag planerat!

 

Här är det missvivis.se som hälsar på hos mig förra våren. Vi har följt varann ända sen 2009 tror jag det är.   

 

Så vilken skatt är inte detta! 

Dessutom kan man få otrolig respons på olika saker, till exempel om man går igenom något smärtsamt och vill blogga om det, så får man sååå mycket peppning från andra därute i cyberrymden och det är lika mycket värt som att få det stödet från andra i "verkliga" livet. 


Kan erkänna att jag ibland känner mig som en udda figur bland äldre. De pratar med mig ibland som om jag inte heller skulle förstå det där med datorer, smart phone osv, men det gör jag ju...inte så bra som ungdomar kanske, men nästan faktiskt. Även om min dotter ibland skrattar åt mig när jag kan ställa en underlig fråga som är helt självklar för henne, men inte för mig som inte är född in i detta.   


Och så är jag rätt så trött på alla äldre som ser negativt på internet och    datorer...man får väl hänga med tycker jag. Så här ser världen ut idag, embrace it! Ja, jag skriver på engelska för det är också en del av det som förändrats i samhället, men what the fuck!   


Tack för internet, I LOVE IT!   

 

 



 
 
Ingen bild

Marita

26 februari 2015 17:52

Och tänk om inte internet funnits då hade nog aldrig Alice flyttat hem till oss ❤️

Margita

28 februari 2015 18:20

Nej, så är det nog. Lilla Alice har haft sån tur som fick komma och bo hos er! Jag är så lycklig för hennes skull! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards