S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2010

Av Margita - 8 oktober 2010 15:48

Vivi har problem med småfåglar som flyger rätt in i hennes stora fönster. Inget roligt. Men här finns siluettfåglar - om det är en sån lösning du vill ha!

Samtidigt kan jag rekommendera hemsidan för att köpa tillbehör till katten.

Djurmaxi  heter affären. 

Av Margita - 8 oktober 2010 09:47

....gör de små liven! I morse när jag vaknade låg mamma Alice på fönsterbrädan och en av ungarna låg nedanför på golvet. Han såg ju nästan lika stor ut som mamma! Jag var tvungen att titta en extra gång!   

Fast, så stora är de ju faktiskt inte ännu.   Men ni som kommer i helgen kommer att märka skillnad från sist ni var här!

  

Fast vi blivit större så diar vi ibland ändå, hälsar bröderna.

Av Margita - 8 oktober 2010 09:38

Igår kväll var nog bröderna lite trötta efter alla besök. De lade sig nämligen i en stor klump allihop och somnade. Annars är det vanligast numer att de sover för sig eller två och två. 

Glömde förresten ta med ett av besöken (det var ju så många och jag blir lätt förvirrad när det händer mycket på en gång). Två av några äldre granntjejer var också över hit och gosade med bröderna.   

  

Av Margita - 7 oktober 2010 19:24

Idag har kattungarna blivit rejält beundrade! 

Först kom en familj som har bott här förut men flyttat. Det blev fika och beundrande blickar och tillrop och fotografering. 

Sen kom en av mina nuvarande grannar över. Hon beundrade hon också, men fotade dock icke.   

Sist ut var en trevlig ung fiolspelande tjej jag lärt känna plus hennes mamma och syster. De beundrade och fotade mycket. Det var tjejens syster som fotade, i ett och det blev många väldigt fina bilder. En hel del tillrop blev det också därifrån, som "guuu vad söt!" "nej, men titta!" "fota nu, Bea!"......  

Så idag har det varit social träning för bröderna i mängd!   

Av Margita - 6 oktober 2010 21:56

är ju populärt! Idag var jag in till stan för att hämta ut kattungepaket till mina kattungeköpare. Då passade jag på att slinka in på Myrorna. Älskar second-hand och loppis. Har fyndat många grejer genom åren kan jag säga. 

Idag fastnade mina ögon vid några söta kaffekoppar. Dels gillar jag färgerna och dels var formen på koppen och faten lite annorlunda. Perfekt! 25 kr fick jag betala. Det är de värda. 

Själv dricker jag inte kaffe i såna koppar men när jag får fina gäster som t.ex mina föräldrar då åker de tunna kaffekopparna fram och inte såna där hemska muggar!   

    

Om jag ska vara riktigt ärlig så börjar jag bli trött på hysterin kring nya, moderna saker. Det verkar som att det mesta som man skaffar till ett hem ska vara stilrent och designat. Visst ska vi omge oss med vackra saker men det måste inte vara dyra, designade moderna saker hela tiden. Man kan göra själv kanske? Eller så fyndar man personliga saker på loppis. Först då tycker jag ett hem blir personligt. De där designade sakerna har ju var och varannan. 

Sen är jag också trött på allt det där ljusa, färglösa. Nej, jag vill ha färg och liv runt mig. Rött, grönt och kanske lite orange. Jag vill att ett hem ska kännas varmt och välkomnande men kanske jag bara är gammalmodig!?   

Jag hittade förresten också dessa ljuvliga skålar. Ni märker att jag gillar blommor? 

  

   Ett hem i marockansk stil. "Me like"   

Av Margita - 6 oktober 2010 21:04

Arash är en härlig blandning av hela kullen! Cool, lugn, vild, kelen och nyfiken! Han har en förmåga att inte synas men ändå finnas överallt! Vet inte om ni förstår vad jag menar.   

Det är ganska typiskt att just Arash under fotograferingen satte sig ner och började tvätta sig - den coole Arash!   

          

Av Margita - 6 oktober 2010 19:39

Aron är helt klart den busigaste av bröderna!  Lite av en vilde och full av liv och rörelse. 

Men även han kan ibland slappna av i ett människoknä.   

          

Av Margita - 6 oktober 2010 18:54

Aslan är som sagt en riktigt framåt liten kille. Han är orädd och nyfiken och kan också kela ibland. En go liten kille! 

        

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards