S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Första dan med Paleo...

Av Margita - 3 februari 2015 11:32

.....och den kunde väl ha börjat bättre...är jättetrött och fortfarande hängig från förkylningen. Tog jag ut mig igår? Nej, strunt i det, men idag blir en trög dag, tjock i huvet, usch....jag vill bli frisk!!   


Nåja, började dan med Paleokokosgröt. Ingen höjdare enligt mig. Smakade ingenting förutom de kryddor som tillsatts. Jag hade viss svårighet att få ner det faktiskt, men så lade jag till ett halvt äpple i klyftor och då gick det bättre. Så jag ska nog testa några andra frukostalternativ.


Kaffe måste jag ha på morgonen och jag vill (eller "måste") ha nåt till kaffet så idag fick det bli kaffe efter gröten och två fröknäcke till det. Fröknäcket har förresten min dotter bakat till mig. Tack Ellen! 


Nu har jag en disk att ta hand om (varför staplas alltid disk i mitt kök?? Fröken Inga syns inte till nånstans....hon som ska hjälpa till med disken....jag HATAR verkligen att diska. Har ingen diskmaskin men vill inte heller skaffa i dagsläget. Jag måste prioritera vart pengarna ska gå och än så länge väljer jag andra saker. 


Ska försöka ta mig ut en sväng också fast allra helst har jag bara lust att slöa i soffan idag.   


 

 
 
Ida

Ida

3 februari 2015 17:54

Har också varit förkyld....eller rättare sagt är på bättringsvägen. Inte alls roligt. Vill bli frisk så jag kan träna. Paelo låter spännande. Har funderat på att testa, men inte blivit av.

SV: Kul att du äntligen kunnat se den. Ska försöka göra fler videoinlägg. ;) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

 
Patricia

Patricia

4 februari 2015 14:54

Det låter inte som om du är jättenöjd med dina första dagar på den här utmaning, ge det ett tag till annars är det helt okej om du känner att detta inte passar dig. Det finns massa annat som är bra att äta också.

Åh, man blir tokig när internet inte fungerar. Det är många gånger mitt lägger av i slutet av varje månad också och då får man snällt vänta tills nästa månad startar. Vi tycker inte det är superkul att lägga massa pengar på detta så vi försöker hålla det så billigt det bara går. Men vi får se, nu har det varit så mycket strul med det att man skulle vilja byta till något annat. Men allt är ju snordyrt nu för tiden. Det känns som om de gjort det dyrare bara för att alla kollar på så mycket film via internet nu för tiden. Ju mer beroende man blir ju dyrare gör alla operatörer det för oss:(


Kramar

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards