S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2014

Av Margita - 7 november 2014 18:13

Jag är verkligen ingen stor konsument av varken vin eller drinkar men plötsligt blev jag sugen på Campari!

  

I min senaste relation var det mer eller mindre tradition att ta sig en hutt Campari medan fredagsmiddan lagades och det var riktigt gott och läskande.

 

Anledningen till att jag blev sugen just nu är nog att jag sitter här och känner mig lite less över att inte ha en partner att tjöta på. För det mesta trivs jag väldigt bra med att vara själv men ibland kommer den där känslan: vad mysigt det skulle vara med en SNÄLL liten man i byrålådan!   

 

Och därav kom jag att tänka på Camparin - så nu ska jag ta mig till Systemet snarast.

Kanske jag träffar på nån trevlig man i kön. Man vet aldrig.   

 

Men skål hörni! 

Här är receptet på Campari Orange:

  

Till 1 portion: 1/2 dl Campari Bitter 1 dl pressad apelsin 1 skiva lime, ev isbitar

 

Så här gör du:

 

Slå Campari Bitter i glaset, späd med pressad apelsin eller färdig juice med fruktkött. Limeskiva i glaset, ev isbitar.

Klart!

  

Trevlig fredagkväll på er mina vänner! 

Av Margita - 7 november 2014 08:46

I dagens värld tycker jag att vi är onödigt utseendefixerade.


Att vi vill sminka oss och göra oss "vackrare" är väl ok. Det har människor gjort i alla tider och i alla kulturer och det är något som är ganska så naturligt. Men det är också ok att inte sminka sig tycker jag.


En del är vackrare utan en massa spackel. Tycker jag. Sen finns ju motsatsen - en del blir faktiskt vackrare med lite smink, med betoning på lite.


I ungdomen kan man råka ut för att få akne, dvs en massa finnar. Konstigt ord förresten, varför heter det egentligen finnar?? Lite finnar här och var gör väl inte så mycket, det hör ju nästan till ungdomstiden. Jag hade en del men de försvann efter några år och sen dess har jag inte sett röken av en enda finne. Haha, det där kan misstolkas!


Men några ungdomar har det verkligen svårt vad gäller detta.


En del drabbas hårt och får inte bara enstaka finnar utan väldigt många. Då har man akne helt klart.


Jag har full förståelse för att man i ett sånt läge vill bli av med de små envisa finnarna. Det kliar och gör ont också kanske.


Förr sa man att man skulle tvätta rent med tvål och vatten. Gjorde du det så skulle du slippa finnar. Men hu, vad fel de hade!


Hemskt för de som drabbades av svår akne.

Tur då att det finns bra hjälp idag!

 

Läs mer här

Av Margita - 6 november 2014 19:45

För fler bilder på kattungarna mellan

 

S* Senga's Caleana Caelyn

 

och


S* Sibir's Maxim,

 

titta in HÄR!

Av Margita - 4 november 2014 19:00

Här är en liten video från i söndags när jag besökte "mina" kattungar, J-kullen hos MissEmmis.


Ursäkta mitt utbrott i slutet av filmen - när jag skulle resa mig upp råkade jag på något vis ramla ner på knäna och det gjorde ont   , och samtidigt hittade jag inte avstängningsknappen. Sånt händer när man passerat 60, bara så ni vet!

  


 

Av Margita - 3 november 2014 15:54

Igår söndag tog jag mig till Göteborg för att följa med MissEmmis till hennes fodervärd och J-kullen som bor där. 


MissEmmis J-kull är ju extremt intressant för mig eftersom mamma till kullen är min S* Senga's Caleana Caelyn. 

   

Hon föddes i min C-kull eller Orkidée-kullen 2012. Jag planerade att behålla henne i mitt katteri och avla på henne men ödet ville annorlunda. Min andra hona Agnes blev sjuk (av stress) och jag insåg till slut att eftersom jag inte kan skiljas från Agnes så fick jag göra ett val. Behålla Agnes och pausa katteriet. Men den stora lyckan för mig är att MissEmmis köpte Caelyn och nu har hon alltså fött 5 fina kattungar. De är redan 6 veckor gamla.


När jag först fick se de små liven kom det en liten tår av rörelse, det skulle ju ha varit min kull....  fast jag är inte alltför ledsen, för om jag ska vara riktigt krass så är det också dyrt att föda upp katter och min ekonomi är ju inte lysande precis. 

Sen vet jag också att Caelyn har det riktigt bra i sitt nya hem och jag fick berättat för mig att hon är en mycket bra mamma. Härligt! 


Jag tog en massa kort, många blev dåliga, men några kan jag med att visa. 


Här är mamma Caelyn som vakar över sina små.   

 

Pappa till kullen är förresten S* Sibir´s Maxim, en mycket gosig kattkille.   

 


Här är ett litet potpurri av bilder. Först ut är min favorit i kullen, den ende hannen, Julian.

                         

Jag är lycklig för att Caelyns gener får gå vidare och dessutom väntar MissEmmis ytterligare en kull om ca 2 veckor där jag också är inblandad.   Mer om det senare.   


Av Margita - 1 november 2014 18:38

Välkommen November månad!

 

Den tristaste månaden under året som jag tycker, men om november tänker fortsätta att vara så här soligt och VARMT som det varit idag (ca 15 grader plus) då ändrar jag uppfattning om november.   



Denna månads tänkvärda får bli något som inte bara är tänkvärt utan väldigt sant, enligt mig!


"Gott omdöme får man av erfarenhet 

och erfarenhet får man av dåligt omdöme"


John W Lang

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards