S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2014

Av Margita - 25 oktober 2014 20:57

Min sibiriska katt Agnes tycker om att vara på balkongen.

Här har det visst kommit en ny sak....går det att äta tro?

 

               

Klicka på bilderna så blir de större

Av Margita - 23 oktober 2014 20:30

Nu närmar sig julen och kanske det är dags att börja fundera på julklappar?

Eller kanske du bara vill glädja dig själv?


Passa i så fall på att vara med i min tävling så har du chans att vinna ett jättefint namnsmycke i sterling silver från Gravyrbutiken.

 

 

     

Här ovan exempel på vad du kan välja. Men du kan välja vilket smycke du vill på sidan namnsmycken i butiken! 


 Tävlingsregler:

Gilla OCH dela  Gravyrbutiken på Facebook.

Länken till Facebook hittar du här.

Skriv sen här i en kommentar att du gillat och delat. 

 

OBS! Om du inte kommenterar från din blogg glöm då inte att skriva kontaktuppgifter!


Tävlingen avslutas kl 20.00 den 30 oktober 2014.


LYCKA TILL! 






Av Margita - 22 oktober 2014 20:43

Min systers son är medlem i duon "Anton och Tuva".

De framför nordisk och keltisk folkmusik med sång, fiol, mandolin och gitarr.


I somras var jag och lyssnade på dem i Musikens Hus i Göteborg och nu för nån vecka sen framträdde de i Ytterby kyrka. Mamma orkade inte gå med så jag var kvar hemma hos henne, så att pappa kunde gå iväg. (Han var stolt som en tupp - barnbarnet uppträder i kyrkan.)   


Istället bjöd Anton och Tuva på ett smakprov hemma hos mina föräldrar.

Tack för det!

Ni är så duktiga och det var roligt för mamma att få höra er! 


Här är smakprovet! 


  

Av Margita - 22 oktober 2014 09:34

Vill tipsa er om en bra hemsida som jag hittat.


Den handlar om psyskisk ohälsa, främst ångest och depression.


1000glada.se


Härligt namn!   

 

 

Av Margita - 21 oktober 2014 20:16

Agnes älskar att bli kammad.

Jag brukar fråga henne om hon vill bli kammad och då brukar hon gå till skåpet där hon vet att kammen ligger.   


Så här kan det se ut.


 

Av Margita - 21 oktober 2014 17:00

Snart kommer en tävling på bloggen!

 

Hoppas ni vill vara med!!

 

 

Av Margita - 20 oktober 2014 18:31

Ursäkta alla mina selfies....  men jag är nog en linslus trots allt!   


Idag gav jag mig iväg till min odlingslott för att sätta ner mina vitlökar. Men hjälp vad vått det var där jag satte ner dem mellan hallonplantorna. Usch, hoppas de inte ruttnar! 


Jag gjorde iordning min andra pallkrage också och sådde slätbladig och krusig persilja, så nu kan våren komma! 

  

Jag valde att gå hem längs med älven. Det är så vackert där.

Älskar verkligen hösten. Det är så skönt med den höga friska luften och det gör inget att det hänger regn i luften. Bara så underbart att känna elementen slå mot ansiktet.

       

Förresten - Sveriges fjärde största ö ligger längst bak i bilderna.

Vilken ö är det tro?

Hisingen förstås!!   



Av Margita - 19 oktober 2014 21:42

Detta är ett sponsrat inlägg.

 


 

Du borstar väl dina tänder minst 2 gånger om dan? Ju äldre man blir desto viktigare är det att hålla rent mellan tänderna och undvika tandköttsinflammation.


Det finns även en annan aspekt som man kanske inte tänker på men som har blivit vanligare i och med att vi blir äldre och att vi intar mer och mer syrahaltig mat och dryck.



Det handlar om erosion av tänderna. Emaljen mjuknar och blir det riktigt allvarlig förlorar man tanden.


 För att hjälpa dina tänder så kan du välja en bra tandkräm som skyddar emaljen. Tänk också på att inte borsta tänderna direkt efter att du ätit eller druckit något syrahaltigt.


Vad är det då för mat och dryck som kan ställa till detta elände, som alltså gör att emaljen mjuknar?

Jo, till exempel fruktjuicer, färskostar, tomater, russin, äpple, honung och vin.

Det var bara några exempel.


Själv borstar jag tänderna minst 2 gånger om dan, jag använder också en speciell tandtråd och sköljer med fluor. Varje dag. Att använda en tandkräm med skydd för emaljen är också bra.


Så, gott folk, ta hand om era tänder, det blir billigare hos tandläkaren och det är väl helt underbart att slippa gå tandlös! 

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards