S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under maj 2014

Av Margita - 12 maj 2014 09:25

 Är du en dålig förlorare?


Nej, det är jag inte, snarare tvärtom ibland. Min tävlingsinstinkt är svag. 

Fast självklart är det roligt om jag vinner!   

Av Margita - 11 maj 2014 22:32

Hiss & Diss - Övernaturligt


Hiss:

Är ju lite spännande att fundera över såna saker


Diss:

Kan bli lite väl mycket fokus på såna saker i mitt tycke. Även om jag själv råkat ut för något "övernaturligt", så är jag ingen större anhängare av fenomenet. 



5 magiska varelser du önskar fanns på riktigt


det beror på vad som läggs i orden magiska varelser...men jag kan ju tänka mig Gud, den snälla Guden, ingen bestraffande utan en kärleksfull som tar hand om och vägleder oss rätt.


Féer - för att de är så goda och vackra små varelser


Älvor - ganska snarlik féen, men kopplar älvan till naturen. Här är John Bauers vackra älva:

 

Tomtenissen - han som styr och ställer på gården. Det vore ju rätt kul att ha en liten farbror som antingen är snäll, men som också har temperament och ibland säger ifrån på skarpen.   


Det var 4 varelser det där, kommer inte på några fler jag skulle vilja ha i min närhet på riktigt. Men jag kan ju ha missat någon....





Av Margita - 11 maj 2014 13:01

Häromdan hade jag på radion och fastnade för en riktigt härlig röst och en låt som berörde.

Hade då ingen aning om att det var Jens Hult som sjöng.


Visst är han bra!

 

 

 


Av Margita - 10 maj 2014 09:48

Jag försöker peppa mig själv till att gå iväg till träning.

Varför ska det vara så svårt att komma iväg?!?!?!

Jag längtar ju dit, men just att gå iväg....  

 

Blir lite trött på mig själv, samtidigt som jag vet att det är så mänskligt.

Minsta möjliga motstånd verkar vara något som vi människor eftersträvar.

 

Hittade såna bra ord på denna sida:

  

"Fysisk aktivitet är för många en nödvändig ventil och verkar reparerande. Kroppen är konstruerad för rörelser.

 

Rör vi på oss för lite fungerar inte helheten.

 

En kropp som fysiskt mår bra fungerar som stödkorsett till själen. Att fysiskt orka med ger ökad psykisk styrka."


Jag vet ju att det är så, och ändå ska det vara så svårt att ge sig iväg....  

Pepp pepp pepp pepp!!   

Av Margita - 9 maj 2014 19:16

Jag har följt Let´s Dance hela säsongen för ovanlighetens skull i år.


Det har varit en superbra säsong med jättebra dansare.

Synd bara tycker jag att inte Gunhild gick vidare. Det förtjänade hon, men ok, Steffo är också bra och det är rätt gulligt med en "farbror" och en tonåring som Benjamin i finalen.

 

 


Nu börjar snart programmet och jag ska bara slappa hela fredagkvällen och titta på dansen.

Hoppas Benjamin vinner - han är min favorit för att han är så duktig och för att han i ett av programmen var sämre och fick dålig kritik. Jisses, vad ledsen han blev.

Men han kom igen och har på kuppen lärt sig att ha roligt och inte ta denna tävling så allvarligt. 

Härligt! 

 

Vi får se ikväll vem som vinner.

Här är finalgänget.

 


Tittar ni på Let´s Dance, om inte, vad tittar ni på då eller ni kanske gör nånting helt annat ikväll?


Av Margita - 9 maj 2014 19:08

Tipsa om något övernaturligt som fascinerar dig


Ja, det är väl det här att en del säger att de kan få kontakt med de döda.

Jag har svårt för att tro på det, finns de överhuvudtaget kvar i någon form...annat än i atomer då?!


Inte vet jag....jag vet ingenting...jag är bara en människa....så liten på jorden....och är både förundrad och fascinerad av vad en människa eller alla levande varelser är. 


Men ibland vill jag ju tro ändå att vi kan ha någon sorts kontakt...jag har själv upplevt lite såna saker, men kanske de ändå skulle förklaras på ett annat sätt.

Våra mänskliga hjärnor är komplexa och vi vet så lite egentligen om hur den fungerar.


Men vi lär oss mer och mer!

Spännande!


Av Margita - 8 maj 2014 22:05

Hmmm...ska jag våga klättra upp i det stora trädet??

 


 
 

Här ser ni om hon vågade....

 


   
 
 

 

Av Margita - 8 maj 2014 13:38

 Tänk om du plöstligt får för dig att bygga något?

 


Kanske en lekstuga till ditt barn eller du kanske vill bygga till, en liten vacker veranda?

Eller så tillhör du den driftiga sorten som vill ordna en festival, eller du kanske vill ha en liten hall att kunna bedriva ett loppis under sommarmånaderna?


Vem vet, det finns så mycket idéer som kan förverkligas!


Då är det fantastiskt bra att kunna göra detta i alla väder, eller hur?

Speciellt i dessa dagar då klimatet gått mot ett mildare sådant med fler regndagar.

Men misströsta inte - det finns en lösning!



Köp eller hyr hos Hallbyggarna-Jonsered!



De har flera olika möjligheter att hjälpa dig. Du kan till exempel hyra ett väderskydd, i olika storlekar, med mått som passar för just dig.

 

Nu när vi närmar oss studenttider så kan det ju också passa till mottagningen. Sen kan man använda den som ett litet uthus resten av sommaren och när hösten kommer har man kräftkalas.


Toppen, eller hur?!



Strunt i vädret.

Det får vara hur det vill med det, vi klarar oss ändå!


Tycker du att ovanstående tält ser för litet ut och du kanske söker något större och kraftigare, ja, då finns den lösningen också.

 

Den kan du använda som lager, om du bedriver någon verksamhet av någon sort.

Naturligtvis till mycket annat också.


Tänk vad bra att vi kan lura vädermakterna på detta sätt!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards