S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2014

Av Margita - 8 april 2014 21:31

Borde det finnas en åldersgräns för att blogga?


Ja, det borde det kanske göra.

Men det är en svår fråga.

Egentligen tror jag inte det finns nåt bra svar.


Det som är svårt är ju att det man skriver på bloggen faktiskt kan läsas av hela mänskligheten.

Det är en ny situation.

Och vi är i början av detta nya.


Så, jag har egentligen ingen aning.

Ska det finnas en åldersgräns för att blogga....ja...kanske...  

Av Margita - 7 april 2014 22:05

Men titta här så mysigt!   


Av Margita - 7 april 2014 20:25

Varför läser du bloggar?

 


För att jag är extremt nyfiken och vill veta så mycket jag kan om andras liv och om vad de tänker och drömmer om.   


Och så för att jag kan lära mig om sånt som intresserar mig. Eller ta del av människors kamp mot diverse åkommor, fysiskt som psykiskt.


Jag ser bloggandet lite som att umgås socialt, enda skillnaden är att man gör det över nätet.


Fler tankar hittar du här.



Av Margita - 6 april 2014 20:15

5 våriga plagg du tycker är snygga

 


Inga speciella vårkläder....men det är skönt när jag kan ta fram vårjackan igen! 

 

 

Av Margita - 6 april 2014 19:37

Idag har jag hälsat på S* Senga's Caleana Caelyn, alltså min kattunge från min C-kull.

Hon såldes ju till min uppfödarkollega i höstas och bor nu hos en fantastisk fodervärdsfamilj i Göteborg.


Det var första gången jag träffade Caelyn i hennes nya hem och jag kan se att hon mår toppen och har det helt underbart hos familjen.


MissEmmis, som numer äger Caleyn, tog idag emot "sniffare", alltså allergiker som vill testa och se om de kanske tål en sibirisk katt. 


Caelyn var till min stora stolthet riktigt cool. Hon lät sig bli klappad av många händer och låg länge på sitt klösträd och såg ut som om hon tänkte: "det är väl så här ni vill att jag ska ligga så ni kan titta på mig ordentligt?"   


Caelyn fick många lovord om att hon är vacker och så sällskaplig. Hon blev som sagt rejält klappad på idag kan jag säga. Som uppfödare är jag riktigt stolt över henne och skulle allra helst vilja fortsätta min avel med en avkomma från henne, men vet inte om jag kan.


Här är några av alla bilder jag tog och en liten video.


           ,         



 

Av Margita - 5 april 2014 18:12

Skypade med dottern häromdan och filmade när de visade mig att deras katt kan sitta på kommando.

Gulligt!   



 

Av Margita - 5 april 2014 16:51

Tipsa om något bra som du använder dig av på våren

 


Ingen direkt aning om vad det skulle vara...kanske en spade?!   




 Hiss & Diss - Våren

 


Nej, det finns ingen hiss eller diss för mig vad gäller våren.

Den bara är så att säga och den är ljuvlig!


Av Margita - 5 april 2014 10:56

Jag besökte USA första gången 1970 och då lyssnade jag mycket på radio.

Några av låtarna som spelades då har fastnat i mitt huvud, speciellt denna.

Den är lite komisk   



Gimme dat ding! 



VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards