S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2014

Av Margita - 14 februari 2014 08:00

Länka en tävling på internet som du deltar i just nu

 


Jag deltar inte i någon tävling just nu men funderar lite på att snart ordna en tävling själv. 

Det ni?! Då har det gått långt för Sengas sammelsurium!   


Men det är fortfarande på planeringsstadiet så ni får allt vänta ett tag till! 


Under tiden kan jag ju länka till En plats i solen som har en tävling som pågår fram till den 16 februari. 

Ett jättesnyggt skärp kan man vinna.

Var du med! Klicka här!


Av Margita - 13 februari 2014 21:12

Min Agnes brukar ligga i mitt knä när jag sitter i soffan.

Ibland blir hon riktigt avslappnad och ser rätt så rolig ut tycker jag!

Stilen!   

Fina Agnes!   


 

Av Margita - 13 februari 2014 09:00

 Om man bara tävlar för att vinna äran, är det någon mening att vara med då?

 

Absolut!!


Det är nog såna tävlingar jag tycker är roligast.

Typ Postkodmiljonären och den där serien med mästare...har glömt vad den heter   


Mästarnas mästare....så var det ja 

 

Av Margita - 13 februari 2014 08:17

Jag bor i ett hus som byggdes på 60-talet.

En jättemysig lägenhet men med lite skavanker här och där efter så många år.

Bland annat skulle jag önska mig en ny ytterdörr.

En som är snygg och som går utåt och inte inåt, som nu...  

Det blåser isvindar igenom den på vintern och den ser rätt så sliten ut faktiskt.


Men, nu har Förbo, som jag hyr av, lovat att det ska bli ändring på den fronten i år.

Det hoppas jag verkligen, fast ännu har jag inte märkt av någon aktivitet...

Det skulle behövas bytas ut dörr till själva entrén i trapphuset också.


I dessa tider, när ligor verka härja ganska så fritt, så får man nog se om sitt hus så gott man kan.

Så att installera inbrottssäkra ytterdörrar är nog att föredra, tyvärr....


När jag ska välja ny ytterdörr så vill jag ha en vacker dörr. Nu har jag inte en sån möjlighet eftersom jag bor i hyresrätt och då blir det bara en sorts dörr, tyvärr.

Men jag kan ju alltid drömma....det är alldeles gratis...  


Så jag drömmer om vackra dörrar.

Som de här till exempel:


Visst är den här lite annorlunda.

  




Eller den här vackra dörren. Den hade jag valt. Jag är svag för glas med mönster.

  

Det kanske är dags för en ny ytterdörr för dig också?




Av Margita - 12 februari 2014 16:29

Rolig liten film från Synskadades förbund!


Av Margita - 12 februari 2014 08:00

Vad är det allra sämsta du vunnit?

 


Jag har inte vunnit så mycket i mitt liv....och jag kan inte komma på en enda sak som skulle vara det sämsta....  

Av Margita - 11 februari 2014 22:42

Norrköping!

Har du varit där nån gång?


Jag har varit där ett antal gånger sen jag var litet barn.

Min pappa är nämligen från denna stad som en gång var Sveriges fjärde i storlek, tror jag. 

Numer är den tydligen på tionde plats.

Attans, har halkat ner i storlek.


I Norrköping finns ett museum som är värt ett besök, det så kallade strykjärnet.

 


Här har textilindustrin sysselsatt en massa arbetare, bland annat min för länge sen bortgångna farmor Maria. En bastant och bestämd kvinna som visste vad hon ville. Hon var aktiv inom arbetarrörelsen och arbetade för mänskliga rättigheter. Farfar var en tystlåten mysig liten man....vilket härligt par de var! 


Som jag kan minnas var vi i Norrköping ganska så ofta. Eller ja, ofta för den tiden.

Nån gång vartannat år kanske...minns inte riktigt.


Minns däremot vägen dit...med stoppet i Gränna och den obligatoriska polkagrisen!


Kom ihåg att jag tyckte spårvagnarna var så söta. Jag som bodde i Göteborg var van vid blå spårvagnar. I Norrköping var de gula och jäääättesmala....  Vi blev fulla i skratt när vi såg dem och sen tyckte vi att de segade sig fram...ungefär som folket där...de pratar l å n g s a m t.

Kanske det är för att de står och "glaner i skyltfönstera"....


Kolla här, de är fortfarande gula och smaaaala....

 

En plats vi alltid besökte var en plantering i stan.

Varje år var det ett tema gjort med hjälp av växter.

Vilket detta år är har jag ingen dock ingen aning om.

 

Efter dessa turer i Norrköping så är jag säker på att vi blir väldigt hungrig och då tycker jag vi ska gå till 

restaurang Norrköping.

 

Visst ser det gott ut?! Där finns menyer att välja på och skulle du vilja ha en liten fest, så ordnar de det också!


Vi kanske ses i Norrköping!

PS Mina barns far är också från Norrköping och min pappa och han har jobbat i samma fabrik. Visst är det ett sammanträffande!   

Av Margita - 11 februari 2014 20:54

Nu har Sengas sammelsurium fått fnatt!   


Skämt åsido - jag vill ju bjuda mina trogna läsare på något trevligt och tävlingar är populärt, så nu har jag en tävling på gång till er!


Återkommer snart om detta!


Så håll utkik!

 

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards