S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under februari 2014

Av Margita - 17 februari 2014 10:15

Vad för slags musik gillar du?

 


Jag gillar verkligen så gott som all slags musik!

Det beror på min sinnesstämning vad jag vill lyssna på.

Den musik jag allra sist skulle välja att lyssna på, det är i så fall sk traditionell dansmusik.


Annars åker det mesta in i mina öron och framkallar diverse känslor.

Jag använder ofta musik som nån slags terapi.

Musik kan också framkalla starka känslor i mig, vilket jag verkligen inte är ensam om.

Musik är, tror jag, livsnödvändigt för de flesta av oss.


Här är något av det jag gillar, taget ur min Spotify.


Jisses så många det blev! Men så är det för mig, jag älskar så mycket olika slags musik!

Som ni märker, om ni orkar gå igenom hela listan, så älskar jag också all slags sk folkmusik från hela världen. Har alltid gjort. Det blir ett sätt att resa för mig, tror jag.



Av Margita - 16 februari 2014 18:55

Titta här, även katter gå att lära! 


Av Margita - 16 februari 2014 12:01

Jag använder ofta musik som kan få mig på andra tankar.

Som den här till exempel:



Ge aldrig upp!!   

Av Margita - 16 februari 2014 08:00

 5 bästa sakerna du vunnit

 


Då får jag ju tänka efter om jag vunnit något överhuvudtaget....


Jo, en gång i Bingolottos barndom när det bara sändes över västsverige, då vann jag presentkort hos Guldfynd och då blev det smycken och ett smyckeskåp.


Smyckena använder jag aldrig och smyckeskåpet står där det står...  


Nu kom jag på att jag alldeles nyss (före jul) vann en bloggtävling och då fick jag himmelskt gott te från Tefrossa! 



Av Margita - 15 februari 2014 17:15

      Det här delar jag säkert med hela mänskligheten som haft barn.

Man är mitt i livet, det rullar på och man har häcken full av bestyr som rör barn och familj.


Ibland var jag otroligt trött, nej, jag var ofta trött och jag orkade inte alltid att vara mamma. 

I alla fall inte en sån mamma som jag önskade att jag kunde vara.

Vissa dar ville jag bara fly och komma till nåt lugnt ställe där jag kunde få tänka och andas ifred.


Så rullar det på....och plötsligt! 

Jag vet inte hur det gick till...


Men bägge mina barn är utflugna sen ganska länge.

Hur gick det till undrar jag?!? 


Vart tog de där åren vägen som jag ibland önskade skulle gå....

Nu vill jag tillbaka till de åren....


Jag kan bli riktigt sentimental och längta mycket efter den där tiden när barnen fortfarande bodde hemma och man fick vara med om en människas färd mot vuxenlivet.


Inte trodde jag att det skulle finnas ett liv efter att barnen flyttat....jag menar, det kändes som att det aldrig skulle ta slut, när jag var mitt uppe i det...

Men det tar slut...


Och då är jag så innerligt tacksam och glad och lycklig att jag har så underbart snälla och goa barn som bryr sig om mig.   


För det är så...barnen växer liksom aldrig upp i en mammas ögon...de förblir alltid som bebisar.

Fast jag försöker verkligen behandla de som vuxna, men känslan är att de är mina små barn som jag måste skydda och se till att de har det bra.


Så - en bildbomb med mina två barn.

Som är det allra bästa som hänt mig!   


Ursäkta dålig kvalitet på bilderna

                       

Av Margita - 15 februari 2014 10:42

Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder....

Jag vet, men idag har jag faktiskt ingen större lust att ta mig utomhus, det blåser och regnar kraftigt.

Fast jag vet med mig att om jag, trots allt, tar mig ut så kommer jag att älska det.

Är inte det lite larvigt?! 

Men det är så typiskt oss människor att fungera på det sättet.


Just nu försöker jag göra mina restuppgifter i kattkursen men jag lyckas inte så bra....

Det är uppgifter som jag totalt fastnat i....uja...


Vad gör ni en sån här lördag?


Av Margita - 15 februari 2014 07:45

 Hiss & Diss - Tävlingsregler

 


Jag är inte så insatt i detta känner jag så det blir inget spännande inlägg alls idag.   

Av Margita - 14 februari 2014 09:00

Till alla mina kära bloggläsare!


Ni är guld värda, eftersom ni tittar in här då och då.   

Jag vill ju inte sitta här och skriva för mig själv, utan det är jätteroligt med all den respons jag får i form av kommentarer. 

Så nu tycker jag det är dags att visa min tacksamhet.


Väldigt passande att just på alla hjärtans dag få fira er!

Hur då undrar ni? Kanske...  


Jo, med en tävling! 


Underbart gott te!

Ni har chans att vinna en jättesöt burk och 100 g te hos Tefrossa!

söt liten burk   

     


Tävlingsregler:

Gå in på Tefrossa och välj ut en 100 g tepåse, vilken smak du vill. Välj också ut en av de hjärtformade små söta burkarna som du finner under kategorin "Valentine's Day".

Gå sen in på min blogg och skriv i kommentaren i detta inlägg vad du har valt för vinst.


För extra chans att vinna:

- Tipsa om tävlingen på din egen blogg och lämna sen direktlänken här i ditt inlägg

- Gilla Tefrossa på Facebook 


Kom ihåg: Ni som inte har en blogg: lämna mejladress i inlägget!

Och ni som inte har Facebook eller någon blogg, förtvivla icke - gör istället så att du skriver en kommentar till så får du en extra chans, men bara en gång! Fler gånger utöver det räknas inte! 



Har du några frågor om tävlingen så kan du ställa dem här i detta inlägg!


Och en sak till:

Andra kommentarer än de som inte rör tävlingen ska inte in här, gå till ett annat inlägg och skriv där istället.


Tävlingen avslutas den 21 februari 2014 kl 20.00



Till sist:


LYCKA TILL!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards