S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Bloggutmaning365-dag 4

Av Margita - 4 januari 2014 08:00

Hiss & Diss - 2013

 

Hiss och Diss är inte riktigt min grej kan jag säga.

Känner mig lite för gammal för sånt....med det menar jag inte alls att det skulle vara nåt fånigt för mig.

Nej då, men det är väl kanske inte riktigt så jag fungerar. Eller....jag vet inte.


Hmm....Vad är det jag ska hissa och dissa?? 

Undrar jag.

Händelser, antar jag. Av olika sorter.


Det värsta är att mitt minne är inte av bästa sort, och ju mer jag försöker tänka fram något så blir det nån slags kaos i min hjärna....  


Om jag skulle försöka ändå.


Mina hissar:

Att folk reagerar med kraft mot rasisternas påhopp

Kronprinsessans tal vid Gaygalan

 

Mina dissar:

Att ett visst främlingsfientligt parti går framåt

Rysslands märkliga beslut i gayfrågan


Se där! Jag fick ju ihop något i alla fall!   





 
 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

4 januari 2014 09:36

Jag tycker det är detta som är lite kul med utmaningen och som verkligen gör det till en utmaning - man ställs inför frågor, eller som här hiss&diss som kanske inte alls är just min stil men ändå så tar man tag i uppgiften efter egen förmåga!
Kommer ämnen frampå som verkligen inte är mina ämnen...!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

 
En plats i solen

En plats i solen

4 januari 2014 12:16

Nej verkligen inte jag heller. Usch och fy för detta parti!

Tycker du lyckades bra i din hiss och diss :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
Natalia

Natalia

4 januari 2014 13:32

Jättefin blogg :)

http://nattis98.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

4 januari 2014 17:00

Du får kala det ngt annat än hs eller diss kanske ? Något mer personligt....hmm som ... spenat eller godis eller ngt annat kul kanske? ;P
Ush va tråkigt med Aksi igen, tror inte det handlar om hur mycket man älskar sina husdjur , kanske bara hur annorlunda ?

S. Jag köpte hårspännet på Glitter på en fantastisk rea och det silvriga hårbandet fick jag nog med en presentkorg jag fick en gång i tiden... det gäller att vara finurlig ! :P
Kram

http://www.missvivis.se

 
Liie

Liie

4 januari 2014 19:22

Kul att du fick till en lista trots att det kanske inte är dig grej, det blev ju bra ju! Jag själv tycker sånna är lite kul att läsa, speciellt sånt som folk dissar (om de inte går till personangrepp såklart), då får man veta på ett lite annorlunda sätt hur den personen är :)

http://liie.se

 
En plats i solen

En plats i solen

4 januari 2014 19:37

Tack, är nöjd med jackan!

Min hiss och diss kommer snart upp :)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

4 januari 2014 21:09

Svar; Haha ja det blir lätt att man sätter igång tvnoch ska sitta o wippps så har man helt plötsligt laptopen i knät. Själv tittade jag också precis på film och nu är laptopen i knät igen hehe.. ;)

http://nattis98.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards