S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under december 2013

Av Margita - 21 december 2013 07:00

Detta är ju en evig favorit!

Hans små filmer är så klockrena!



Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 20 december 2013 19:00

En av mina kattungeköpare (Alija Aslan från min första kull) har startat egen kattuppfödning, men med en annan ras, nämligen Norsk Skogkatt.


Föräldrarna till denna kull är två riktigt snygga skogisar.


Här är den blivande mamman:

 S* Myselisia's Nellie

 

Här är Nellie som liten. Vacker skogis!

 


och den blivande pappan:

S* Myselisias Tabasco

 

och här är Tabasco som liten.Alla foton är lånade av Drömutsikten och Myselisias uppfödningar. 


Vad månde bliva av denna kombination? 

Spännande!

Föräldrarna har enligt ägarna ett supertemperament. Trevliga, sociala katter alltså!


Kullen väntas runt den 31 december.


Här är hemsidan till katteriet.

Jag kommer fortlöpande att följa den här kullen och är du intresserad av en kattunge därifrån så kan jag verkligen rekommendera denna uppfödning! 



Av Margita - 20 december 2013 07:30

Nu närmar det sig....

Julafton alltså....  




Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 19 december 2013 14:18

Detta är en låt som jag älskat ända sen den först gavs ut 1971.

Jag har albumet

"Double Fantasy"

 

där låten också finns.

Fredsbudskapet i låten är tydlig och jag gillar det, gammal fredskämpe som jag är (dock passiv sådan ska tilläggas).


Fred och frid på jorden!

Det är min önskan för mänskligheten!


Klicka på bilden så öppnas luckan!

 


Av Margita - 19 december 2013 10:15

pluggar......

katt....

PawPeds kurs nr 3 

och jag håller på att sammanställa 

ett grupparbete om hälsa.

Men vi ses snart.

Ha det så bra tills dess, alla fina!

Mjaaauuuu

 

Av Margita - 18 december 2013 08:00

Ni som tycker om att göra julgodis inför julen, varsågoda, här får ni ett förslag!


Klicka på bilden så öppnas luckan!

  

Av Margita - 17 december 2013 08:00




Jag älskar sån här musik, speciellt till julen! 


Klicka på bilden så öppnas luckan!

 

Av Margita - 16 december 2013 12:23

Nu är vi inne i årets mörkaste tid och det märks mer än väl   

Men säg det som varar för evigt....i detta fall tycker väl de flesta av oss att det är en riktig välsignelse med förändring....

för nu går vi mot ljusare tider! 

Men vi får stå ut med mörkret en tid till, men det fixar vi väl?!   


 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards