S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2013

Av Margita - 3 oktober 2013 09:04

på sin historia bakåt i tiden är att försöka förstå sig själv bättre.

Det gäller både ens egen familjs historia och den historia i det samhälle man lever i.


Jag älskar de där programmen som handlar om kändisar som blickar bakåt i sin familjs historia. Det är ju helt underbart att alltid hittar de något som är väldigt intressant eller bara helt underbart roligt. I många fall får de en förklaring till varför de har ett visst intresse. Det har visat sig i släkten genom tiderna. 


När jag var ung intervjuade jag min mormor som tyvärr inte finns med oss längre, vilket inte är så konstigt eftersom hon föddes 1884. Jag ställde en massa frågor om hennes barndom och om hennes liv. 

Det blev ett underbart kasettband men tyvärr kom det bort i en flytt och jag sörjer det fortfarande.  


Som tur är började jag skriva ner en del om vad hon berättade innan bandet försvann, men det var bara en liten del....


 Något kommer jag ändå ihåg av vad hon berättade för mig och min syster när vi var små. Jag borde skriva ner det. Där har jag ytterligare ett projekt!   


Här är jag med min underbara mormor Berta i maj 1953. Vi står framför morfars sjöbod i Grebbestad, norra Bohuslän.

 


Av Margita - 2 oktober 2013 17:41

Nu har jag döpt om min blogg!

Den heter numer S* Senga's Sammelsurium.


* Varför då då? *


Jo men, mitt katteri ligger just nu i träda. Det blir ingen mer kull på ett bra tag, om alls. Det får framtiden utvisa.


Sen har jag skaffat hund. Något jag drömt om i så många år. 


Så från och med söndag kommer jag att ha en sibirisk katt, Agnes, och en tibetansk spaniel, Aksi, här hemma.

Med andra ord - en sibbe och en tibbe!   


Namnet Sammelsurium tycker jag passar väldigt bra för min blogg. Här skriver jag ju om det mesta. Jag har många intresseområden så det hela blir ett sammelsurium. Sen älskar jag själva ordet!

Smaka på det:


s a m m e l s u r i u m

 

 


Av Margita - 2 oktober 2013 10:16

Den här lilla vovven har precis fått sig ett bad   



Av Margita - 1 oktober 2013 19:46

Bjuder så här på kvällskvisten på en helt underbar video! 

Om ni inte sett den förut, så har ni något riktigt underbart att se!   



Av Margita - 1 oktober 2013 11:12

Jag har kvar kontakten med nästan halva Strömstad tror jag!   

Nej, men det var väl att ta i.....


Men med Facebook så är det ju välidgt lätt att hålla kontakten med både bekanta och vänner.

En av alla dessa är en tjej som jag lärde känna när vi sjöng i samma kör, nämligen Tontämjarna.

Vi var altar bägge två och tränade ibland tillsammans med några andra altar. Roliga tider!


Nu har hon gått omkring i härliga Strömstad och fotat och hennes konstnärliga ådra syns tydligt!

Jag fick lov att låna bilder och lägga upp dem här på min blogg. Tack Karin!

Varje bild har också fått ett passande namn. 


Så varsågoda. Min vän Karin Rask bjuder på vackra bilder!


Sol vind vatten 


 


Sjöspegel

 

 


Lyktsken

 

 

Kvarnsiluett

 

 

Guldskimrande skymning

 

 

Fönster mot väst

 

 

En Liten Bit Ströms Å

 

 

Blågrått hav och himmel

 


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards