S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under oktober 2013

Av Margita - 22 oktober 2013 08:30

Mitt i Borås ligger stadsparken som är en härlig oas. Där kan man njuta av vackra växter, spela bangolf

 eller

 studera roliga och vackra statyer.

Badhuset ligger i ena änden och parken hyser också en alldeles nyrenoverad lekplats.

På vintern lyses parken upp av mängder av lampor i träden.

Så vackert.

Jag gick genom parken när jag besökte dottern och så här kan den se ut om hösten.


               


Av Margita - 21 oktober 2013 10:14

Har fått fler bilder från Caelyns nya hem. Hon trivs riktigt bra och familjen trivs med henne.


Det värmer hjärtat hos gammelmatte!   


Framöver kommer jag att hälsa på henne i sitt nya hem, men jag väntar ett tag till.


       

Lilla hjärtat! Gammelmatte har inte glömt dig! 

Faktum är att jag börjat drömma om att behålla en kattunge ur hennes kull. Om allt nu klaffar.

Fast det innebär att jag måste på något sätt få in lite mer pengar. 

Jag jobbar på det!   



Av Margita - 20 oktober 2013 09:13

Ni som följt mig vet att jag lider av panikångest och att den gör sig påmind när jag reser med tåg eller buss. 

Nu har jag ändå bestämt mig för att en gång för alla ta itu med detta funktionshinder. Jag vill ju träffa mina barn och kunna göra kortare resor till vänner och för att bara få resa lite (som var ett stort nöje för mig innan paniken slog till).


Så - nu har jag i linje med att bli fri från denna resarpanik bestämt att jag en gång varje månad tar mig till Strömstad och Borås. Barnen först!   


I september besökte jag sonen i Strömstad och då var det alltså min dotters tur i oktober. Hon bor i Borås där jag också bodde förut. En mycket fin liten stad!


Och titta här vad de bygger i stan! En skyskrapa! 22 våningar är det visst. Ytterligare ett höghus kommer att byggas vid Pinocchiostatyn och det kommer att bli ännu högre. Månne Borås fått storhetsvansinne?!   


Aksi undrar vad det är för något som skymtar därborta

 

Jo men, det är ju Borås nya skyskrapa!

 

 

Akta dig, Aksi, fönsterplatsen är Louis heliga plats! 

  

ok då, men om jag pussar henne får jag vara där då, matte? Tror inte det Aksi!

 

Nehe, då får jag väl fjäska för Louis´s  matte då.....

 

Min dotter har gröna fingrar. Här blommar en chili i köksfönstret.

 

och bra på att laga mat är hon också. Mamma är stolt och skryter lite nu!   Speciellt som jag körde hårt ett tag i tonåren med att lära henne hur viktigt det är att äta sund och bra mat. 

Jag blev bjuden på en helt otroligt god spenatsoppa med ägghalvor. Tack kära dotter!

 


Efteråt blev det förstås lite fika, men det var köpebullar. Ok, det får väl gå, men bara för den här gången Ellen! Nästa gång förväntar jag mig hembakat!   

Skämt åsido, ni kan själva se att dottern inte tar denna order på allvar!   

 

   

 



Av Margita - 18 oktober 2013 11:26

Igår, torsdag, regnade det lätt här och regn är inte något favoritväder för lilla Aksi.   


Vadå? Gå ut?

 

 

Aldrig i livet! 

 

 

Av Margita - 17 oktober 2013 17:43

Kommer ni ihåg detta?


 


Av Margita - 15 oktober 2013 18:52

Den här veckans tema hos Fototriss är:


"Sä här ser det ut där jag är"

 

Det här är min vanligaste runda med Aksi och den går bland annat förbi ett ridstall med betande hästar på ängar. Så lantligt och härligt!


Mängder av STORA slånbär!

 

Ytterby centrum med tågperrongen och Ytterby kyrka i bakgrunden. 

 

 

 

Av Margita - 13 oktober 2013 19:27

Eftersom jag ju har döpt om min blogg till Sammelsurium så får jag väl leva upp till namnet. Det gör jag nu genom att skriva om fotboll!


Det ni!   


Fotboll är verkligen inte mitt största intresse, om man säger så. Det är inte ens ett intresse....men när det nu går bra för Sverige, då kan jag sträcka mig till att hänga med lite grann. Så gott det nu går.

Helt enkelt för att förstå vad alla ni fotbollsintresserade pratar om.   


Nu råkar jag faktiskt ändå veta att det går bra för Sverige, som sagt. Det var när de vann över Österrike som jag blev medveten om fenomenet. Att undvika detta var verkligen svårt. Åtminstone när man , som jag, har vänner som älskar fotboll.


Jag vet också - faktiskt - att VM kommer att gå av stapeln år 2014 och att det kommer att hållas i Brasilien. 


Hmmm....om jag nu ska hålla mig till sanningen så var det så att jag hittade denna information på nätet.   

Hurra för nätet!

Mer info hittar du som vill följa fotbollsäventyret på en sida som heter fotbollsvm 2014 datum


Hursomhelst - här kan ni se hur det ser ut på 2014 års fotbollsarenor i Brasilien.


Låt oss nu hoppas att Sverige tar sig till VM.

Det vore ju roligt, det tycker till och med jag.


Det är inte utan att jag önskar att jag kunde lära mig förstå och uppskatta spelet.

Men för mig är det mest en boll som sparkas hit och dit.

Förvissso kan jag ibland förstå och se att ett gjort mål och vissa dribblingar är vackert. Jo, det kan jag! Men jag lyckas ändå inte få upp ett intresse.


Jag sitter hellre vid havet och följer vågornas dans mot stranden. Vilken tur att vi är olika!

Av Margita - 12 oktober 2013 14:32

Det är så roligt att redigera bilder.

Men jag behöver lära mig så mycket mer och hitta något enkelt program.

Dessa bilder har jag redigerat i ett gratisprogram som heter Photoscape och det är på passande nivå för mig.

Om ni bloggläsare känner till något annat bra gratisprogram får ni gärna tipsa mig!


Här är resultatet från lite lekande igår kväll:


Klicka på bilderna så blir de större

min kära mormor, sen länge borta från denna världen, men finns djupt i mitt hjärta   

Bilden är tagen nån gång på 1970-talet och då var mormor runt 80-årsåldern, ja närmare 90 faktiskt.

 

 

 


Så har vi då jag och min son. Bilden är tagen nån gång i början av 1980-talet.

 

 

 

och så förstås en bild på min dotter, lite otydlig blev bilden, men det får gå.

Här är hon runt 5,6-årsåldern så bilden måste då vara tagen 1995 eller 1996.

 

 

 

 

 


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards