S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Alice flyttade ikväll.....

Av Margita - 27 juli 2013 22:07

.......och jag fällde en liten tår när de gått.

Det känns i hjärtat, men vad gör man inte för att de små liven ska få det så bra som möjligt. 

Jag kan känna att jag sviker henne men jg får väl försöka se det som att det är min bebis som nu blivit mogen för ett självständigt liv.  

Det hela känns i alla fall som att det kommer att gå jättebra. Hon har kommit till en familj som verkligen älskar henne och bryr sig om henne och som vet hur en katt ska tas.

De bor dessutom på landet, långt från stora vägar, med skog och ängar intill. När Alice bott in sig kommer hon att få lov att gå ut. Det tror jag hon kommer att älska! Känner på mig att hon kommer att blomma ut nu när hon blir ensam "dam på täppan". Innan har hon varit längst ner på rangskalan.

Har fått rapport om att hon nu ikväll håller på att inventera det nya huset.   


Så här glad är nya matte! Min sista bild på Alice här hemma. Härlig bild. Lycka till Alice!    

 


 
 
Ingen bild

Anna-Maria J

28 juli 2013 22:15

Låter som ett toppenhem! Kommer säkert att gå jättebra.
Klart att det känns, konstigt vore väl annars.

Margita

29 juli 2013 12:58

Ja, det blir säkert jättebra! :)

 
Marie

Marie

29 juli 2013 13:40

Önskar Alice all lycka i sitt nya hem. Och jag förstår så väl hur du mår och känner dig både under tiden att du tog beslutet och nu när hon flyttat. Mitt hjärta gick i tusen bitar när jag trots allt inte kunde ha kvar Nessa då hon vägrade acceptera de två andra katterna, och gav sig på dem så fort hon fick chansen. Kastrering, Feliway och allt annat som inte förändrade läget.

Men det jag vill säga är att sorgen och saknaden dämpas, och när jag nu får rapporter från Nessas nya matte att hon mår som en drottning så känns det ändå som jag till slut tog rätt beslut. Det gjorde betydligt ondare i mattehjärtat men Nessa mår 100 ggr bättre i sin nya familj som ensamkatt än hon gjorde här. Och jag är ändå till slut glad att jag tog beslutet.

Stort lycka till Alice, och jag ser fram emot rapporter om hur det går.

Kram!

http://blogg.sessans.com

Margita

29 juli 2013 14:54

Tack Marie för de orden! De värmer ska du veta! ! Jag har redan fått rapporter som tyder på att detta var det rätta att göra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards