S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2013

Av Margita - 14 juni 2013 09:56

Jag är allätare vad gäller musik och brukar lyssna på lite av varje. Just nu är jag inne i en period när jag lyssnar på mycket musik från 30-och 40-talen. 

På Spotify har jag en "diverse"-lista där det spelas upp en salig blandning av musik: rock, pop, jazz, blues, klassisk, hits från 30,40,50,60,70,80,90-talet   , svensk folkmusik och folkmusik från hela världen. Jag är speciellt förtjust i folkmusik från mellersta östern. 

Så i morse när diverselistan spelades dök Monica Zetterlund upp. Denna underbara artist som tyvärr inte finns med oss längre. Hon var verkligen allsidig. En artist värd att minnas!!!






Av Margita - 12 juni 2013 21:29

Min fina lilla Agnes är sjuk igen   

Akut analsäcksinflammation och urinvägsinflammation. 

Orkar inte riktigt blogga om det eller blogga överhuvudtaget. 

Hon är i alla fall hemma nu och verkar må bättre.

Hon får medicin (under mycket buller och bång) under 10 dagar och sen ska hon bara äta specialfoder resten av hennes liv.

Lilla Agnes.   

 

Av Margita - 10 juni 2013 08:12

Caelyn skrämde livet ur mig häromdan!! Hon har gjort så här förut, men då var huvet inte så långt in som på bilden. Jag grabbade nämligen tag i kameran när hon kikade ner i vattenkannan och under tiden jag tog bilden tryckte hon sig ner ännu mer!   Hjärtat höll på att stanna när jag trodde att hon fastnat, men det hade hon inte - som tur var!!! Vilken liten busa!     


 

Av Margita - 9 juni 2013 09:44

Jag är inne i en svacka vad gäller bloggandet.....prioriterar andra saker just nu....men något inlägg då och då lär det väl bli och när vintern nalkas då kommer jag antagligen sitta här igen och skriva....

men under tiden.....en liten video. Ha det gott!


Angående klippet: ja, vad säger man? Jag är verkligen INTE för dessa otroligt fåfänga skönhetstävlingar för barn! Så urbota dumt så jag hittar inga ord! Jag tror tjejen här uttrycker det!   

Av Margita - 7 juni 2013 20:08

 

Alltså, min odlingslott kräver nog flera års arbete innan den kan ge något ordentligt. Jorden är hopplös. Jag tror det är lerjord, men inte så tung. Däremot verkar den inte vara bearbetad på länge (vilket jag fått bekärftat) och det saknas säkert näring. Mina stackars sådda grönsaker mår inte alls bra.

Jag ska nog satsa på pallkragar och sen göra ordning tomten allt eftersom.

Ett helt "arbetspass" höll jag på med ovanstående bit. Grävde bort ett spadtag djupt. Ogräsrensning och ny jord. Allt för att få två Aronior att trivas. Jag har köpt en ny sorts aronia som får bär som ska vara extra nyttiga. 

Jag har en vision för min odling och det är att det ska vara en plats för både grönsaker och blommor. Det ska se så naturligt ut som möjligt, gärna lite rumsmiljöer. Sen vill jag också skapa en känsla av ro och nyfikenhet. Haha, detta är arbete för flera år framöver, men det är det som är tjusningen också. Det blir en utmaning.

Där jag satt Aroniorna ska det sen komma fler aronior. Jag har tänkt mig en liten hörna just där så att man kan sitta och blicka ut mot odlingen. 


Av Margita - 6 juni 2013 20:29

Jag har lite problem med att ladda upp bilder från min mobil till dropboxen....och då blir det av nån konstig anledning inga inlägg här heller....fast kanske det mest beror på att jag är mycket ute nu i det fina vädret.   

Hoppas ni har det bra och inte lämnar mig helt.....

Av Margita - 6 juni 2013 09:43

....och jag vill bara ha det till Svenska flaggans dag. Det är vad jag är uppväxt med. Känns så främmande för mig med en nationaldag. Men jag antar att uppväxande generationer kommer att tycka att det är ok.

Fast det vete katten om jag är för det här med nationaldagar. Ökar inte det splittringen länderna emellan? Eller ger det en nation en självkänsla som är nödvändig för att erkänna andra länder och folk? Vete katten....

Nej, jag bryr mig inte om nationaldagen....jag vill att vi ska leva i en fredlig värld där vi inte bryr oss så mycket om vad vi har för ursprung eller färg på huden...vi är alla människor på denna jord, som har blivit såååå liten för mänskligheten.

Stackars oss människor egentligen, vi har det inte lätt - krig, fattigdom, egensinniga diktatorer som gör livet till ett helvete, ja, det finns tyvärr mycket elände på denna jord. Konstigt att mänskligheten inte kan enas och hjälpas åt. Det måste vara ett fabrikationsfel nånstans på vissa individer?! 

Med detta vill jag säga: ha en bra nationaldag! Jag ska inte fira den, men ändå försöka ha en bra dag!

                                                                                                                                           



Av Margita - 5 juni 2013 22:04

Nu testar jag att göra ett inlägg via min lilla söta smartphone.
Är precis hemkommen från en studentmottagning i Kungälv. Lilla stora J har alltså gått ut skolan. Tiden går så fort.
Hennes pappa hade gjort helt gudomlig mat. Även hennes mamma. .. :)
Jag cyklade, helt underbart att kunna göra det.
Pavlovatårta till efterrätt. Den var himmelsk!!

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards