S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under juni 2013

Av Margita - 20 juni 2013 21:10

Jag har ju skippat min fasta telefon och mitt bredband så när jag går ut på internet på laptopen numer så gör jag det via min mobil.

Men nu fick jag meddelande om att jag förbrukat all min tid....hmmm....kan det verkligen stämma undrar jag?

Nu kan jag ju inte blogga.....eller lägga upp bilder....det tar alldeles för lång tid att ladda upp.

Nej nej, kära Tele2, ni har nog gjort nåt galet. Hoppas jag! 

Ni får vänta på mina bilder från Uddevalla.....ledsen för det

Av Margita - 19 juni 2013 07:00

Min Blossom-kull blir 2 år idag. Tiden går fort!

Grattis till:


Blossom Bolo Bolo:

    


Blossom Brown Betty:


 

och Blossom Bryony:

 

och hela kullen samlad:

 

Stort grattis till er alla tre! Hoppas ni får en riktigt bra dag! Kramar kommer från gammelmatte   



Av Margita - 18 juni 2013 20:49

Imorgon tar jag tåget från Ytterby till Uddevalla för att hälsa på matte till två av mina kattungar:

Alija Amishai och Blossom Bolo Bolo. Ska bli så roligt!! 

Detta blir första gången sen 2007 som jag gör denna resa. Sträckan Göteborg-Strömstad har jag rest så många gånger genom mitt liv, så det går knappt att räkna. Men när jag blev sjuk i panikångest hösten 2007 så stannade nästan allt resande av. Jag har inte orkat att besöka Strömstad än....och nu är det drygt 6 år sen jag var där. Det känns sorgligt men jag har ändå överseende med mig själv. Jag får ganska lätt panik när jag reser, speciellt med tåg och buss. Men jag utmanar min rädsla genom att åka ändå, men då kortare resor. Som till Borås till exempel där dottern bor eller till Göteborg, som ju bara tar 15 minuter med tåget. Men det tar energi från mig och det är psykiskt jobbigt.

Nu har jag bestämt mig för att i sommar MÅSTE jag ta mig till Strömstad. Uddevalla är ju halva vägen så detta blir en liten övning. 


Dessa två filurer ska få besök av mig imorgon!   

 

Av Margita - 17 juni 2013 12:00

Tänk er noga för innan ni skaffar en bengal......  


Av Margita - 17 juni 2013 08:44

När min dotter fyllde år för någon vecka sen hittade jag ett läckert recept på en limekaka som jag tänkte bjuda henne och släkten på. 

Det var bara det att när kakan varit i ugnen full tid så upptäcker jag en bunke som står på diskbänken.....med all juice från limen som skulle varit i kakan.....  

Gissa om jag blev frustrerad?! 

När kakan togs ur ugnen hade den knappt stelnat alls vilket verkar konstigt egentligen eftersom jag ju missade själva vätskan! Det hela är ett mysterium men vi hade roligt ändå.

Jag bjuder på mitt misstag. 

Varsågoda - en misslyckad limekaka!

 


 

Av Margita - 17 juni 2013 08:34

Jag kollade på var alla mina besökare kommer ifrån och det visade sig att så gott som alla hade varit inne på detta inlägg........och när jag skulle ta fram mitt gamla inlägg så står det att det inte går eftersom så många är inne nu och letar efter samma sak. Antingen har bloggplatsen fått fnatt eller så har det hänt något som gör att alla söker just detta inlägg??!   

Inlägget är en film från youtube om en gråtande baby som får tröst av en katt.....

Jag fattar nada......

Men det är onekligen roligt att ha hamnat på topplistan ändå....  


Av Margita - 16 juni 2013 17:25

Ibland har jag på SR P4 och då spelas det lite blandad musik vilket jag gillar.

Eller vad sägs om gamla, härliga Beach Boys!


Barbro Hörberg, denna underbara, fantastiska artist, som tyvärr fick vara med oss här på jorden alldeles för kort tid. Men den här visan är bland det bästa hon gjort tycker jag. Den är full av livsvisdom och Barbro själv sjunger och läser så fängslande så att man blir totalt trollbunden. I alla fall blir jag det.  



Av Margita - 16 juni 2013 16:13

Ja, det fick jag nu när jag tittade in på Bloggplatsens topplista.

Jag ligger på 11:e plats! Kan det verkligen stämma?! Är lite chockad faktiskt!

Men då får jag väl passa på att tacka alla som tittat in här och som fortsätter att titta in!!

Det är ju jätteroligt med många läsare och ännu roligare om ni stannar kvar förstås!

Jag skriver mycket om min uppfödning av sibirisk katt och även om trädgård, musik, politik, en del mindfulness och det kommer helt säkert att bli mycket hundprat framöver eftersom jag mycket snart väntar hem en tibetansk spaniel.

Så välkommen att följa mig!   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards