S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2013

Av Margita - 15 april 2013 21:09

Det behövs lite saker till min odlingslott. Till exempel en dynlåda av plast där jag kan förvara lite redskap och annat smått och gott så jag inte behöver ha med mig det varje gång. 

De nya dynlådorna är svindyra och jag ville ha tag på en begagnad och vilken lycka när jag idag var på Pingstkyrkans Second Hand i Kungälv och hittar en perfekt dynlåda! Lycka!   

 

Hittade även en bokhylla i samma stil som jag redan har och den följer också med hem. Behöver mer plats för böcker bland annat.

 

En liten matta följde också med hem - 30 kronor!

      och en finkudde till vardagsrummet - 20 kronor!

 

Dynlådan fick jag för 150 kronor vilket är skillnad mot ett nypris på runt 5-700 kronor.

 


Man kan verkligen göra fynd där - bra saker till ett oförskämt bra pris! Men det är som det ska vara tycker jag. 

 

Pingstkyrkans Second Hand är verkligen stor. På lördagarna är det lååååånga köer innan öppningsdags. En del väntar i timmar, men det gör aldrig jag. Skulle jag aldrig orka. Kommer man när de precis öppnar så sväljer lokalerna ändå alla människor och man kan spana in vad som finns ganska snabbt ändå. 

 

Här är två små fina filmer om second hand-affären.




 




 

 


Av Margita - 15 april 2013 09:47

Vi börjar veckan med djur som beter sig lite mänskligt!   

 

Av Margita - 14 april 2013 09:45

Jag älskar kattdjur och blir liiite avundsjuk på denna kille som lever med stora kattdjur! 

Visst är det fascinerande?!

 

Av Margita - 13 april 2013 18:58

Idag har jag tittat på två olika sibiriska kullar.

 

Den ena är MissEmmis H-kull och där blev jag totalförälskad i Hilding. Ja, kattungen då alltså. (Emelies man heter också Hilding, för er som inte vet   )

 

Ett tag tänkte jag på allvar köpa honom men när vi kikat på inavelsgraden så kan jag hitta hanar med mindre inavelsgrad än så (inavelsgraden mellan min Caelyn och Hilding).

Fin är han i varje fall. De andra är också jättefina. 

 

Här kan du se kattungarna.


Sen tog vi en sväng över till Irinas för att titta på hennes vackra kattungar.

En är golden och riktigt vacker.

Om man ska se till det rastypiska så föll jag direkt för Mango som dessutom visade sig vara en tjej och inte en kille. 

 

Sötnosar! Det är lätt att bli kattungesjuk när man får se de små liven!   

 

Jag ser fram mot nästa sommar då jag planerar att para Caelyn. 

Av Margita - 13 april 2013 17:54

Lejonunge tränar på att ryta!   

 

Av Margita - 13 april 2013 08:43

Har du idétorka så har jag ett förslag.

 

Citronfisk med timjan - ett Arlarecept.

 

Det var smarrigt och så lätt att laga till.

Fisk är verkligen supermat, det går fort att laga till och är riktigt bra mat.

  

Ha en bra lördag! Det ska jag. Jag ska titta på små kattungar!   


Av Margita - 12 april 2013 19:22

Nu finns mitt katteri på Facebook också. Det gäller ju att hänga med!   

Där kommer jag att lägga ut nyheter, fotoalbum på mina kullar och annat som har med katteriet att göra. 

Gå gärna in och gilla min sida. Här är adressen:

 

https://www.facebook.com/sengassweden


Fast ni måste logga in i Facebook först antar jag.   


OBS! Min blogg fortsätter naturligtvis. Det är alldeles för roligt för att släppa. Min hemsida sengas.n.nu kommer också att finnas kvar. Så klart!





Av Margita - 12 april 2013 09:59

Jag är svensk. Vad nu det betyder? I alla fall är jag född i Sverige av svenska föräldrar.

Det är viktigt att säga just det i detta sammanhang.

 

Jag som alltså är svensk har på senare tid hört ovanligt mycket, enligt mig, konstiga uttryck och åsikter om invandrare eller människor med utländsk bakgrund. 

Det brukar börja med att människan säger "ja, alltså, jag är inte rasist MEN..." 

Jaha, säger jag då, VAD har det med saken att göra att människan som åsyftas har en annan bakgrund än dig själv?!?! 

 

Detta är smygrasism som i värsta fall kan växa sig riktigt stort och det skrämmer mig massor!

 

Jag vill verkligen inte leva i ett samhälle där vi delar in oss i vi och dem! 

 

En människa är en människa, punkt och slut!! Vi har alla olika bakgrund, om vi så är födda i samma land eller inte. Vi har också olika kultur, också det olika trots att vi är födda och uppväxta i samma land. Så vad är vi rädda för? 

 

Jag tror att i svåra ekonomiska tider så är det väldigt lätt att ta till syndabockar. Synen blir väldigt snäv. Men jag kan verkligen inte förstå att vi människor inte är klokare än så. 

 

Läs bifogade länk som Kadir Meral skrivit i Kungälvs-Posten. Jag hade faktiskt kunnat skriva den själv, så tack Kadir! 

 

Läs här.

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards