S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under mars 2013

Av Margita - 21 mars 2013 08:32

Irinas i Sävedalen föder också upp sibiriska katter och för några dar sen när jag pratade med uppfödaren på telefon så sitter hon precis och vakar över sin hona som håller på att föda!

 

Detta blev resultatet:

 

Titta här!

Av Margita - 20 mars 2013 20:05

Vilken bra dammsugare!

 

Undrar om de är dyra?   


Av Margita - 20 mars 2013 13:37

ja, det är något så enkelt som ett vanligt måttband!

 

Det enklaste är oftast det roligaste!   


 

Av Margita - 20 mars 2013 08:07

Nu har jag lämnat in Alice till veterinären för att kastreras.

 


Hon älskar verkligen sin transportbur och är helt lugn i den. Buren står alltid framme och hon sover ofta där. Den buren ska Alice få med sig till sitt nya hem.

 

Jag har kanske, men bara kanske, ett nytt hem till henne. Vi får se hur det utvecklas. Bägge parter ska trivas med varann. 

 

Men först ska naturligtvis Alice hämta sig från operationen. Jag är lite nervig eftersom hon blev ganska så sjuk förra gången hon blev sövd. Men jag har i alla fall informerat veterinären om läget och de ska diskutera den bästa sövningsmetoden och hålla extra uppsikt över henne.   

 

Så nu förbereder jag mig för att ta hand om en groggy katt i eftermiddag.  

 

Alice, min fina lilla tjej!

 

 

Av Margita - 19 mars 2013 18:08

Förra veckan var jag på zumban efter att ha varit frånvarande några gånger.

Först var det Agnes som blev sjuk och sen var det jag som fick ont i ryggslutet.

 

Jag fick en tid hos en sjukgymnast ganska så snabbt och hon gav klartecken för mig att fortsätta med zumban, bara jag inte tar ut rörelserna för mycket, förrän jag känner att jag kan. Så nu är jag igång med både zumba och sjukgymnastik - och massage! Lyckliga mig!

 

Min syster rekommenderade denna underbara sjukgymnast. Hon är så bra! Hon tar sig tid, klurar ut vad det hela handlar om och så får man behandling efter det.

 

Jag kommer att få nack-och ryggmassage, lära mig olika andningstekniker och olika rörelser som gör att jag mjukar upp kroppen och förhoppningsvis ska de hårda musklerna ge med sig så småningom. Jag ska också börja med en slags yoga hemma. 

 

Detta känns verkligen jättebra! Äntligen tar jag hand om min kropp, den har nog längtat efter det.   

 

 


Av Margita - 19 mars 2013 12:47

Jag älskar all slags musik - nästan.

På min Spotifylista har jag jag gjort olika listor, bland annat en jag kallar "30-och40-talsmusik".

Här är en av mina absoluta favoriter:

"I've got a gal in Kalamazoo" med Glenn Miller Orchestra. Detta klipp är från filmen "Orchestra Wifes" som kom 1942. 

Jag har växt upp med denna musik eftersom mina föräldrar hade några stenplattor med just Glenn Miller. Den här låten lyssnade jag ofta på, älskade den verkligen.....zzzoozzzooo!   

Rytmen är underbar, blir glad av denna musik. 

Tror också den spelades mycket på radion när jag var riktigt liten i början av 50-talet.

zozozozozoz......K-A-L-A-M-A-Z-O-O!!! Varsågoda!


Av Margita - 19 mars 2013 08:49

Jag älskar att gå på loppis eller second hand eller vintage-butiker eller retro-butiker eller vad det nu kallas? Kärt barn har många namn heter det ju och det hela handlar ju "bara" om nåt så enkelt som att man köper begagnat.   

När det började bli populärt på 70-talet så var det många som rynkade på näsan och sa att så kan man väl inte göra?! Köpa begagnat!! Fy, vad äckligt! 

Haha, så kan det gå. Det som var fult förr är fint idag....

Själv märker jag också tydligt hur påverkad jag blir av vad alla andra tycker. Jag har aldrig tyckt om de där möblerna i teak från 50-och 60-talen som är så populära nu. De är sååå fula har jag tyckt. Men bara för att det börjar bli så himla poppis att ha såna möbler så börjar jag omvärdera.

  En sån här stringhylla till exempel....en sån hade vi och säkert nästan alla andra familjer. En helt ordinär sak i hallen. Tänk om man vetat att man kunde tjäna pengar på den idag....

 

Ett nytt ord för fenomenet har intagit arenan och det är ordet retro. Det har ju visserligen funnits ett tag men ändå. Eftersom retro syftar på saker från främst 50 och 60-talen så kan jag känna mig rätt retro själv. Jag menar, det är ju saker jag växt upp med och det är en lite underlig känsla att många trånar efter saker som var mer eller mindre "bara som vanliga saker" på den tiden. Det är väl så och på barnen man märker att man börjar åldras. Haha

Förresten, ordet vintage är ju inte begagnade saker måste jag ju förtydliga. Det är nya saker som ser gamla ut. Det är vara lite fusk, kan jag tycka, men jag älskar ändå vintage

Av Margita - 18 mars 2013 17:46

Men åh så gulligt! Jag vill ha en fågel också!   

Har faktist haft fåglar nästan hela mitt liv.

Putte och Pia, två undulater som vi hade när jag växte upp.

När jag flyttade till eget boende hade jag en kort tid en nymfparakit, Oskar hette han.

Sen när jag fick barn skaffade vi undulat igen, Kalle, som blev väldigt gammal.

Så det är kanske dags att skaffa fågel igen, fast nej, inte så länge jag har katter.   


   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards