S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under januari 2013

Av Margita - 3 januari 2013 08:34

Nytt år, nya idéer, nya tankar, nya förhoppningar.....eller?

Vet inte hur det är med dig, men med mig är det så att jag gärna vill börja på något nytt när det nya året startar.

Det är en faslig tur att vi människor ordnat det så finurligt för oss själva så att vi överhuvudtaget får något gjort. hehe

Att lära mig nya saker är något jag älskar. Det är alltid lika fascinerande att märka att ju mer man lär sig om någonting, desto mindre vet man! En paradox utan like! Men det är så.

Ta till exempel när mina barns far bestämde sig för att ha bin.

Vad hände?

Jo, i början kunde vi det som de flesta kan - bin bor i ett samhälle, de har arbetare, drottning osv, de besöker vissa blommor för att suga nektar, det blir honung som vi roffar åt oss.

Ja, det var väl ungeför det vi visste.

Men sen när man börjar läsa på och verkligen studera hur bina fungerar, hur de hittar sin nektar, hur de bygger sina bon, hur de försvarar sina bon - ja, då öppnar sig en helt fantastisk ny, otroligt stor och komplex värld som man inte hade en aning om tidigare.

Sånt älskar jag.

Det är helt fantastiskt spännande.

Just nu är det kattavelns värld för mig.

Samma sak där: ju mer jag lär mig, desto "mindre" vet jag och desto mer har jag att lära mig.

Det finns ju så otroligt många områden här i livet där man kan förkovra sig, antingen för att man kan behöva det på sitt arbete eller helt enkelt bara för sitt eget höga nöjes skull.

På sidan allastudier.se kan du verkligen hitta det mesta inom utbildning! Jag är ofta därinne och letar efter någon distanskurs. Men det slutar oftast med att jag inser att jag just nu inte har tid. Eftersom jag nu i första hand ska satsa på att bli diplomerad uppfödare.

En sak i taget!

Språk är något jag också jättegärna vill lära mig mer. Något annat, lite mer exotiskt språk, kanske japanska? Eller persiska?

Har du lust att förkovra dig i något och i så fall i vad?

 

Av Margita - 2 januari 2013 19:39

När jag började blogga för några år sen, jag tror det var 2008, så tänkte jag först att det skulle bli svårt att komma på något att skriva varje dag.

Nu har det nästan blivit tvärtom.

Jag har så mycket att skriva om, så det blir på nåt sätt tvärstopp i hjärnan.   

Får liksom inte fram det ända hit, till inlägget.

Men det finns i mitt huvud och jag har flera påbörjade inlägg som väntar på att publiceras!

Haha, som det kan vara.

Men det stämmer det där som jag har hört flera gånger.

Av konstnärer, författare och liknande.

När de är i en skapandeprocess så kan det först vara väldigt trögt, men sen är det som att processen bara tar över och skapar sig själv. 

Märkligt fenomen, men helt underbart.

Det är väl det som också kallas "flow" - fast det är ju engelska! 

  

Jag älskar att vara i en "flow" - det är avkopplande värre!

Kan uppleva liknande när jag en gång vävde, när jag håller på med scrapbooking eller när jag nån gång vågar ta fram penslar och kludda lite.

Bilden lånad av Micke Backelin.


Av Margita - 2 januari 2013 14:52

  


Av Margita - 1 januari 2013 08:00

Ny månad, nytt år!

Dags för Månadens Tänkvärda, det första för året 2013

 

Många människor blir stressade

av att skaffa

mer pengar

för att ha råd

att ta det lugnare

 

Otto Ludwig, tysk författare

Av Margita - 1 januari 2013 00:48

Tycker att vi firar det nya året med en hälsning från 

Simon's Cat!


VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards