S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under november 2012

Av Margita - 8 november 2012 19:37

     

Av Margita - 8 november 2012 08:44

Ikväll blir Calypso hämtad av familjen. De har längtat efter honom vet jag, även om de har haft det varmt och skönt på sin semester.

Perfekt tid att lämna det svenska vädret!

Nu blir det gos och bus med lille gubben istället.   

 

Av Margita - 7 november 2012 18:19

Calypso till höger   

         

Av Margita - 7 november 2012 17:18

Alltså, jag är ju flygrädd.....och vad kan man syssla med då?

Jo, man kan kika på MASSOR av vidoer på youtube som visar olika flygningar. Jag är helt fascinerad av att titta på dessa, troligen för att jag är just rädd för att flyga, eller rättare sagt, jag är väldigt intresserad egentligen, men det både fascinerar och skrämmer mig. Detta faktum att en så stor, tung maskin faktiskt kan lyfta från marken och bära iväg långt, långt ovan molnen och några timmar senare landa så långt hemifrån. 

Jag beundrar dessa piloter som hanterar flygplanet. De har ju mängder av instrument överallt och lägg märke till hur ofta piloterna ser över intstrumentpanelen och trycker på knappar hit och dit och drar i det där reglaget och rör på ratten. Kan inte hjälpa, men jag blir otroligt fängslad!   

........och om man vill jobba på sin flygrädsla kan man alltid kika på dessa videor! Bra va?!

Av Margita - 7 november 2012 08:48

Då har jag hittat en bra sida! Den är visserligen på engelska men man kan ju alltid använda Google translate om man har svårt för engelskan.

På sidan kan man hitta mycket information för alla slags kattägare; sällskap, uppfödning eller kattpensionat. De har även kurser som visserligen kostar en del, men du kan läsa dem på distans över nätet. Bra, eller hur? 

Man kan aldrig lära sig för mycket om katter!   

Länk till sidan:

fabcats.org

Av Margita - 6 november 2012 15:16

Vill bara uppmärksamma er på att jag har en omröstning i högermenyn!   

Av Margita - 6 november 2012 10:09

Calypso, Caelyns bror, som är på tillfälligt boende hos oss är verkligen en speciell sibbe!

Han har tagit över här, på ett positivt sätt. 

Agnes slutade morra första dan. Alice slutade på fjärde dan och nu leker hon istället med sin son!   

Syskonen har lekt ända sen Calypso kom hit! 

Det är rent förunderligt hur olika katterna kan vara. Calypso är enveten så in i bomben! Han ger sig aldrig, och jag menar verkligen aldrig. Oftast är det en bra egenskap, men ibland kan det också vara jobbigt. Som när han till exempel får för sig att göra något som vi människor inte trivs med!   

Den lille busen, han är verkligen såååå charmig! 

   

Av Margita - 5 november 2012 10:27

God morgon kära bloggläsare! 

Nej, snarare är det förmiddag!   

Jag vaknade alldeles för sent idag. Troligen beroende på att jag helt säkert har en infektion i kroppen.

Ett munsår håller på att utvecklas, men jag är där med Anti!!   

 

I kroppen känns det som det brukar när jag får munsår - som om jag är förkyld fast den aldrig bryter ut.

Så - det blir ingen Zumba idag, hur mycket jag än längtar efter det och älskar den stunden. Orkar helt enkelt inte. Istället tar jag nog bussen in till Kungälv och söker upp Bomans foto som har världens bästa service! De ska hjälpa mig att hitta den billigaste lösningen för en smartphone och bredband. Den fasta telefonin skippar jag. Tänk att den affären har funnits på samma fläck ända sen jag bodde i Kungälv när jag var tonåring!   

Hoppas ni mår bättre än vad jag gör idag! Fast så farligt är det inte, men som sagt, lite trött....  

 

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards