S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Direktlänk till inlägg 6 september 2012

Första vaccinationen!

Av Margita - 6 september 2012 12:07

Nu är vi precis hemkomna från den första vaccinationen och jag höll på att svimma när jag skulle betala. Över 700 kr för 2 kattungar!! Vansinnigt dyrt och dyrare än jag är van vid. Men kanske jag får se det som att om jag istället skulle åka in till Blå Stjärnan i Göteborg så hade resan kostat det som jag betalar extra här. Fast jag undrar ändå.....tycker det är skumt faktiskt. De tar ut en poliklinikavgift på 185 kr för VARJE kattunge. Det har jag aldrig stött på förut. Skulle ha frågat vad summan skulle blivit om jag hade haft 6 kattungar. För jag fick rabatt på den ena kattungen nu.....hmmm   

Smådjursakuten ligger i Ytterby, nära och bra, men som sagt, otroligt dyrt. Men annars är det ett toppenställe - trevlig personal och mycket trevlig klinik. De har ett speciellt väntrum för katter med klösträd, leksaker och vackra tavlor på katter. Det är kanske det jag betalar för??   


 
 
Ingen bild

Rosita

6 september 2012 12:18

ja djur är dyrare än man tror,700 fick vi betala förra veckan för vår hund bamse ,värt pengar somna in så fridfullt efter sprutan ,har även nio katter 8 av dom är steliserade och kastrerade men det är det värt när man älskar sina djur

Margita

6 september 2012 12:22

Jag håller med dig Rosita. De är värda alla pengarna!! :)

 
Ingen bild

kristina

6 september 2012 13:01

Inte är det billigt hos veterinären inte! Jag kommer ihåg när vi hade förra hundarna så brukade vi passa på att vaccinera dom när vi var i Värmland. Betydligt billigare där än i Göteborg! Så det kan skilja en del. För övrigt hoppade jag högt när jag fick förnyelsebrevet för hundförsäkringen härom veckan. Jösses! Men det är det som sagt värt, vill ju inte vara utan mina älskade djur!

Margita

6 september 2012 18:00

Det är det som är det konstiga/tråkiga att det skiljer på priset beroende på var kliniken ligger ;(

 
Emelie

Emelie

9 september 2012 18:07

Jag kan verkligen rekommendera Husdjurshälsan i Högsbo. De är duktiga och priserna är lägst i stan (vad jag vet).

http://emmisibirier.bloggagratis.se

Margita

9 september 2012 18:34

ska verkligen fundera på det till nästa gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Margita - 4 januari 2016 20:30

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4864799500"  

Av Margita - 20 december 2015 18:05

Nu har jag bestämt mig. Jag kommer inte att blogga via bloggplatsen längre. Men bloggen kommer att finnas kvar så om det är något speciellt man letar efter så förtvivlen icke.   Från och med idag säger jag definitivt ett stort TACK och adjö t...

Av Margita - 18 december 2015 21:13

En längre tid har jag funderat på att flytta min blogg. Är lite trött på den gammaldags designen här....man kan inte göra så mycket och det känns gammalmodigt.   Så när jag nu flyttar så hoppas jag ni följer med!      Jag säger till när det...

Av Margita - 15 december 2015 18:10


Hittade en video på Youtube och blev lite nostalgisk. Har du gjort såna här? Görs de överhuvudtaget idag?    När jag var barn gjorde vi alltid såna här fina hjärtan till jul, både i skolan och hemma. När mina barn var små gjordes de också, ...

Av Margita - 14 december 2015 09:45


Min blogg heter ju Sammelsurium just för att jag skriver om allt möjligt, lite som jag själv är. Det mesta intresserar mig men självklart är jag mer intresserad av vissa områden.   Ett sånt område är det här med miljön. Det började redan i ungd...

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards