S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2012

Av Margita - 18 augusti 2012 22:27

och tiden den går......nu är godingarna redan 5 veckor och 1 dag!!     


Caleana Caelyn

   

Caleana Calypso

         

och några kullbilder.

     

Av Margita - 18 augusti 2012 18:12

Så här gick det för Calypso   

Av Margita - 18 augusti 2012 10:23

att Orkidée-kullen blev 5 veckor igår!  

Hade dock fullt upp igår och hann inte fota de små. 

Efter en underbar dag tillsammans med först min syster och sen med mina föräldrar så kommer min dotter och hennes kille och överraskar mig med ett besök. De bor i Borås, inte sååå långt bort men ändå en bit. Dottern hade fått mig att stanna hemma i tron att vi skulle Skypa och så ringer hon på dörren och är här! Gissa om jag blev glatt överraskad!!!!! Så roligt! Underbart att få ha henne och killen här en stund. Senare gick vi bort till mina föräldrar och överraskade också dem. De blev lika glada som jag. Tack fina ni för det besöket!

Idag får vi också besök. Av familjen som köpte Aram från min första kull. Då ska jag försöka fota några bra bilder på kullen.

Håller också på att ladda upp videon jag lovade att visa. Kommer snart! 

Ha en skön lördag alla



Av Margita - 16 augusti 2012 19:37

Calypso tar sig snart över det lilla hinder jag har runt kattungehagen! Mamma katt är lite orolig men det går bra. Snart försvinner hindret i alla fall. Både Calypso och Caelyn går på lådan nu även om det inte blir så mycket gjort där men de verkar förstå vad den är till för.

   

Ska jag verkligen våga mig på att hoppa ner här? 

 

Hur tror ni det gick?? Svaret kommer i form av en video imorgon!   

Av Margita - 15 augusti 2012 07:47

Ibland har jag verkligen ingen fantasi alls vad gäller middag, fast kanske ändå   

Häromdan gjorde jag som Cajsa Warg - man tager vad man haver.

Så jag plockade fram vad som fanns i kylskåpet.


2 romansalladblad

en nypa solrosfrökärnor

en liten bit squash

en halv rödlök

1 apelsin

2 färska dadlar

en liten bit salladslök


och POFF   

så hade jag en middagssallad! Den blev riktigt god

 

Av Margita - 14 augusti 2012 21:30

Lilla Caelyn vilar hos mamma.  

       

Av Margita - 14 augusti 2012 14:10

Jag har en liten tanke som jag tycker verkar spännande.

Varför inte ordna en kattungeköparträff hemma hos mig?

Det skulle kunna vara en träff ordnad som knytkalas och att vi sen pratar katt och att vi delar med oss av detta med att vara kattägare. 

Vad säger ni som läser min blogg? Visst vore det roligt? 

Men det blir nog svårt att samla alla på samma gång så jag kan tänka mig att ha en typ av "öppet hus" dag som jag bestämmer ganska långt i förväg så får ni god tid på er att planera.   

För mig är det viktigt att ha god kontakt med mina köpare. Kattungarna som jag säljer vill jag gärna kunna följa. Hur de utvecklas och hur de mår. De är trots allt "mina små bebisar" som jag släppt ut i världen!   

Tre kullar har sett dagens ljus hittills. 

7 hanar och 3 honor.

Alija-kullen - 5 hanar 

  Blossom-kullen

2 honor och 1 hane

 

och nu Orkidée-kullen

1 hane och 1 hona

 



Av Margita - 14 augusti 2012 09:25

Calypso är nog den mest försigkomne kattunge jag haft!   

Han är bara drygt 4 veckor gammal och HOPPAR redan upp mot soffan och klättrar upp som om han aldrig gjort något annat. Han kliver glatt över mina hinder!   

Så fort han får se mig piper han och springer mot mig! Sötnosen!   

Han har redan använt lådan och vet vad den är till för.

Och mat!! Åh, vad det är gott! Han slukar allt jag serverar, fast det är inte så mycket än så länge. Royal Canins mousse, uppblött torrfoder, köttfärs - allt försvinner snabbt ner i hans mage! 

Han är nyfiken, snabb och MYCKET busig!! Haha, stackars Alice blir lite nervös på honom ibland när han klättrar över hinder och springer runt. 

Det är så otroligt mycket liv i denna lilla varelse! Lille gubben!!   

     

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards