S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under augusti 2012

Av Margita - 23 augusti 2012 20:57

Imorgon fredag åker jag till Borås för min årliga kontroll av den lilla "minibröstcancer" jag opererades för 2009. Det känns jättebra att bli ordentligt genomgången. Mammografi och ultraljud står på programmet. Men för varje år som går märker jag att jag blir mer nervös. Det är nämligen så att OM det skulle vara någon förändring som de vill ta prov på så vill jag INTE göra om det utan att ha sällskap. Jag fick panik förra gången och ärligt talat så vet jag inte om jag fick lokalbedövning, men det gjorde i alla fall ONT och jag var FASTSPÄND hela jag samtidigt som dem stack igenom någon slags sax som klippte av lite vävnad från bröstet som sen analyserades. Jag fick en panikattack efteråt och var rejält tagen, så det är verkligen inget jag vill göra om igen, om jag nu skulle vara tvungen.

Därför har jag övertalat min snälla syster att följa med mig, ifall det skulle bli ett sånt besked. Känns jätteskönt. Samtidigt ser vi det som en utflykt. Vi kommer att gå på textilmuséet och äta på en liten mysig libanesisk restaurang.   

Kattungarna och mamma katt kommer att få vara för sig själva i vardagsrummet och stackars Agnes får husera själv i resten av lägenheten. Men det går säkert bra. Jag kommer inte att vara borta så länge.


Av Margita - 23 augusti 2012 08:41

Som jag berättat så ser ni här hur Calypso glufsar i sig maten medan Caelyn är mer drottninglik och äter små torrisar.     

Av Margita - 22 augusti 2012 21:03

Nu äter både Calypso och Caelyn annan mat.

Calypso får jag hålla ett öga på eftersom han slänger sig över maten och äter snabbt och ALLT som erbjuds. Han är som en hund.   

Caelyn däremot har ratat allt jag hitills erbjudit och den enda mat som är god nog enligt henne är torrfoder och det är ju inte fy skam tycker matte. Det äter hon glatt, helst ur samma skål som mamma.   

   

     

Av Margita - 22 augusti 2012 17:13

Tänk vad tiden den går! Så fort så jag behövde bli påmind av Amishais ägare Mira att kullen faktiskt blir hela 2 år idag! Jag har inte glömt det, bara idag.......om ni förstår vad jag menar.   

STORT GRATTIS till de fem bröderna:

ARON

   

AMISHAI

   

ASLAN

   

ARASH

   

och

ARAM

   

Hoppas ni har haft och får en riktigt bra dag! Pussar från gammelmatte!     

Av Margita - 22 augusti 2012 15:45

Det har varit lite snålt med inlägg här på sista tiden och först nu kanske jag får en frist.

Min dator krånglade så jag har inte kunnat ha på den alltför länge och till slut ville den inte alls som jag var beredd på. Nu har jag installerat allt från början så får vi se hur länge den klarar sig den här gången. Förstår inte varför det ska vara såna problem. Det är en laptop jag har. Kan det vara orsaken? Är de kanske inte lika kraftfulla som en stationär?


Av Margita - 20 augusti 2012 09:58

Calypso fick besök av sin blivande familj för några dagar sen.

Här är några bilder när Calypso provar Joakims mössa.  

           

Hmmm, keps heter det visst.

Av Margita - 19 augusti 2012 13:48

      

      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards