S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under maj 2012

Av Margita - 3 maj 2012 08:49

Imorgon är det dags för Alices HCM-test. 

Jag åker in till Blå Stjärnan i Göteborg för att låta Björn Åblad kika på hennes hjärta och jag hoppas förstås att hon är helt frisk! Sen är det bara att vänta in hennes löp! Fast jag tycker att hon löper lite konstigt just nu. Lite mindre "hysteriskt" men hela tiden? Kan det vara möjligt? När ska jag då skicka iväg henne till Ragnarök egentligen? Nåja, det ger sig. 

Skönt att jag har så nära numer till detta test. Jag tar tåget från Ytterby (1 minut från där jag bor) till Göteborg. Tar sen spårvagn över Göta Älvbron och första hållplatsen över bron är jag framme. Sen tar det bara ca 5 minuter att gå därifrån. Vilken skillnad mot när jag åkte ända från Målsryd! 

Håll tummarna nu för att Alices hjärta är friskt!   

 

Detta kommer att bli Alices sista kull. Sen ska hon kastreras och få tillgång till ett lugnt och skönt liv. Det förtjänar hon verkligen!   

Av Margita - 1 maj 2012 19:22

Idag hade jag egentligen velat ta bussen ut till Marstrand men jag har faktiskt inte råd. Så då blev det något som fortfarande är helt gratis. Jag promenerade ner till älven vid Kastellegården och klosterruinen.

Det blev en härlig promenad med vackra vyer och skön solvärme. 


Här lämnar jag Ytterby samhälle.



Björkarna har slagit ut! 

 

Informationstavla som berättar om den historiska mark jag promenerar på.

   

Informationstavla om klostret som stod här på 1100-talet

 

Här har klostret legat, på en kulle vid Nordre Älv. Havet var då 2 meter högre än det är idag.

Vyer från kullen

   








Närmar mig Ytterby igen.

     


Framme vid Ytterby kyrka    



Framme vid min nya vårdcentral, Kusten

Mitt nya bostadshus, fast jag bor bara i en av lägenheterna.   

 

Hemma igen! 

 

      

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards