S*SENGA'S  SAMMELSURIUM

Alla inlägg under april 2012

Av Margita - 10 april 2012 09:54

Måste ju bara visa den fina fiskbensmönstrade flätan som min kära dotter gjorde på mig till påskafton, som förresten var jättetrevlig! Tyvärr blev jag sjuk just den dagen. Men jag hann i alla fall äta både förrätt, middag och efterrätt, men kaffet orkade jag inte. Då hade jag däckat och fick vila resten av kvällen.  

Men jag lyssnade på sällskapet när de spelade Jeopardy. Det var roligt kan jag säga!  

Tack snälla A, min kära syster, och tack V, min systerson, som båda är mästare på matlagning. Det var gott som det brukar vara. V:s pavlovatårta var klart värd fem stjärnor av fem

Min dotter sov över hos mig för första gången och det var riktigt mysigt! Det blir inte sista gången. Vi har redan planerat en loppisdag i Göteborg tillsammans med min syster och hennes sons svägerska! Ska bli riktigt roligt! 

Så här fin blev jag tack vare min Ellen!

 

Den riktigt uppmärksamme kanske ser att det bara är början av flätan som det är fiskbensmönstrat. Dottern kom av sig, men hon har inte gjort den så mycket. Nu har hon övat på mig och det gjorde ingenting tycker jag!    

Av Margita - 10 april 2012 09:45

Ute vräker regnet ner och jag själv känner mig kass.

Har åkt på en rejäl förkylning som inte vill släppa.

Roligare kunde jag ju ha den första tiden i mitt nya boende!  

Det positiva är i alla fall att jag inte har någon feber men jag vägrar gå ut i det här sk..vädret!  

Istället sitter jag här och lyssnar på Spotify och surfar runt lite, varvat med att jag plockar med lite av varje av det som behöver göras här hemma.

Går och funderar över vilka tavlor som ska upp och var de ska sitta. Likaså mina hyllor. Tål att tänka på. Vet i alla fall var möblerna ska stå och får utgå från det.


Av Margita - 9 april 2012 13:39

Min lägenhet ligger i en av flera längor med 2-våningshus och alla ligger de mittemot Ytterbyskolan.

Det är en 7-9 skola. 

Jag har baksidan av skolan mot mig så jag störs inte av ungdomarna. Ser de aldrig.   

Däremot ser jag skolans fotbollsplan och det är roligt för där kan jag följa en man som kommer med två av sina väldresserade hundar, en labrador och en schäfer.

Jag kikar helt fascinerad hur han utför övningar med hundarna. 

Roligt med lite gratis underhållning!   

Av Margita - 6 april 2012 13:27

Nu när jag bor så nära Göteborg har jag möjlighet att följa min väns kattkullar mycket lättare in real life så att säga!  

I förrgår tog jag en promenad på ca 1 minut till Ytterby station, tog Bohuståget mot Göteborg. Det tog exakt 14 minuter så steg jag av på perrongen i Götet. Haha, vilken skillnad mot förut, och det är så här jag vill ha det.

En kattunge från min första kull, Senga's Alija Aram, här är han bara 2 veckor

 

och här är han 8 månader

 

har blivit pappa till 4 små underverk och detta måste jag ju dokumentera! 

Följ gärna kullen hos MissEmmis!

Aram, som numer heter Sesam, är alltså stolt far till:


Gizmo Gillette, hane, blåtigré med vit svanstipp

Glistening Gaston, hane, bruntigré

Girlpower Giselle, hona, svartsilvertigré, hon stannar kvar hos MissEmmis

Galileo Galliano, hane, svartsilvertigré


Färgerna är preliminära.

Det ska bli så fantastiskt roligt att få möjlighet att följa denna kull på nära håll!!  

Här är kullen med mamma Chanel (SE* Bellinka's Chanel)

         


Av Margita - 5 april 2012 17:18

Nu är jag äntligen på plats i mina hemtrakter och dessutom är jag uppkopplad mot nätet igen!  

Tänk vad beroende jag blivit av dessa nya tekniska uppfinningar!

Det var svårt att vara utan både TV och dator  

Jag lämnade min tjockTV i containern i Målsryd och har idag inköpt en plattTV som förbrukar lite energi. Gillar!  

Njuter av varje dag här i Ytterby.

Har redan promenerat bra mycket mer än jag gjorde i Målsryd. Det fanns liksom inget där, vägarna tog slut, tyckte jag.

Här kan jag välja mellan många olika slags vägar, både till fots och per cykel, antingen i ren natur eller bland bebyggelse. Glad är jag!

Mina  nya grannar verkar också vara toppen! Jag möttes av grannen tvärsöver som gav mig en bukett påskliljor och vi har redan börjat lära känna varann. Hon verkar vara en supertant som reser en hel del.

Hon har redan bjudit med mig på en resa. Inte till Japan då, för dit ska hon snart, men väl till Bohusläns museum i Uddevalla. Inte illa! Älskar det muséet!

Lite bilder och en video från min flytt bjuder jag på.  


Flyttlådorna i Målsryd  

förflyttades till Ytterby

Mina två tjejer var inte glada åt transporten. Här är Agnes i sin bur och hon klagar mest hela tiden.


  Men vi närmar oss Kungälv och Ytterby så snart är plågan över.  



Väl framme i Ytterby och när tjejerna fått nosa runt lite så lugnar de ner sig och Alice upptäcker den roliga hatthyllan!  




Nu hamnar flyttlådorna här men efter någon dag ser det  i alla fall ganska så bra ut.

 

        


och en liten film   jag kan inte hålla mig när vi närmar oss.

Jag har ju åkt den vägen miljontals gånger, men nu kändes det speciellt eftersom jag vet att jag får vara kvar här!    


 



Av Margita - 2 april 2012 17:38

Jag sitter vid mina föräldrars dator nu och passar på att göra ett litet inlägg.

Foton kan jag inte lägga ut här så det får bli när min egen dator är igång igen.

Telia säger att jag blir uppkopplad på onsdag och sen får vi se om jag lyckas få igång allt.

Flytten har gått bra, även om jag inte är färdigflyttad. Har lite grejer kvar att hämta.

Städa måste jag också göra och jag får hjälp där som tur är av min kära syster.

Sen måste jag tillbaka för att träffa läkare, handläggare på arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Jag kommer att söka heltid sjukersättning (pension som det hette förr) och hoppas det går igenom.

Annars skiner solen här men det är fruktansvärt kallt.

Jag njuter, är glad och tillfreds att jag kommit hem igen.

Fortfarande packar jag upp kartonger, men nu är det bara 8 kvar   sen ska jag få ordning på det hela också på nåt sätt. Nu har jag bara stuvat in grejerna där de ska vara för att få undan kartongerna.

Vill få lite ordning nu för både mig och katterna. Vi är trötta på alla kartonger och oljud från hantverkare.   

Annars har mina båda katt-tjejer tagit flytten galant. De har accepterat det nya reviret fullt ut.

Däremot var transporten inget roligt. De lät faktiskt hela vägen från Målsryd till Ytterby.   

Kanske de kände av stressen som jag kände. Jag tror det. Stackars Alice spydde också. Mina små gullungar! Nu ska ni få lugn och ro!   

VÄLKOMMEN TILL MIN BLOGG!


Hej och kul att du tittar in!
Här kommer du att få träffa mina sibiriska katter och mig.
Vi kommer att prata om det mesta, så välkommen in!

ÖNSKAR ALLA EN TREVLIG STUND I BLOGGEN!  

SAMARBETE MED MIG

Kontakta mig på mejl:

margita.andersson@gmail.com

TRANSLATE MY BLOG

Jag finns på PINTEREST

INSTAGRAM

@measenga

Hitta recept

hittarecept.se

BLOGGERFY

Här är jag listad

BLOGVERTISER

Bloggportalen

BRA MORGONÖVNING!

 

KATEGORIER

Live Traffic

TÄNKVÄRT!

IAKTTAG, LYSSNA, TIG.

DÖM SÄLLAN.

FRÅGA MYCKET.

 

August von Platen

SÅ SANT SÅ......

   

EN TANKE

 

TILL MINNE

Kalle, vår undulat

1988 - 2002

  

PARNINGSTABELL

SIBIRISK KATT - STUDIE

 

SIBIRISK RASSTANDARD ENL. OLIKA FÖRBUND

Sök i bloggen

För ett år sen

GAMMALDAGS BILDER!

 

BLOGGAR JAG BESÖKER

KATTLÄNKAR

SCRAPBOOKING

MINDFULNESS/panikångest

Andra intressanta länkar

Länkar

Blogtoplist

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Statistik


Skapa flashcards